Concluzia reiese dintr-un studiu efectuat în baza a peste 120.000 de compuneri scrise de copii cu vârste de până în 13 ani şi înscrise la o competiţie anuală organizată de BBC Radio.
Conform analizei, citată de The Guardian, cei mai mulţi dintre aceştia folosesc termenul „hashtag” sau simbolul „#” pentru a pune accent pe anumite situaţii sau pentru a face unele precizări legate de subiect.
„Cercetarea relevă că cei mici sunt adevăraţi inovatori şi că folosesc un vocabular mai bogat, nu unul mai redus”, susţine Vineeta Gupta, coordonatoarea dicţionarelor pentru copii din cadrul Oxford University Press.
Printre cuvintele des întâlnite în compunerile analizate s-au mai numărat „snapchat”, “selfie” sau “emoji”, însă desemnarea hashtag-ului drept cuvântul anului a fost făcută şi datorită modului diferit în care acesta pare să îşi facă loc în vocabularul copiilor.
„Copiii folosesc simbolul # pentru a da un efect dramatic cuvintelor şi pentru a intensifica momentul”, mai susţine Vineeta Gupta.
Acelaşi studiu mai scoate la iveală o tendinţă în rândul copiilor de a folosi mai des cuvinte legate de tehnologie, cultură populară sau evenimente de actualitate, acestea din urmă fiind abordate cu un grad mai ridicat de maturitate decât în trecut.
De cealaltă parte, însă, se pare că stereotipurile de gen persistă în vocabularul celor mici. Astfel, fetiţele scriu cu entuziasm despre brioşe, inorogi sau bezele, în timp ce băieţii preferă subiecte legate de maşini, burgeri sau spaţiu.