Audienţa presei scrise, în scădere, în perioada aprilie 2009 - aprilie 2010

Ediţiile tipărite ale ziarelor şi revistelor româneşti au raportat, per ansamblu, scăderi ale audienţelor faţă de livrarea de date anterioară, piaţa de presă fiind fluctuantă, potrivit celor mai recente informaţii furnizate de Studiul Naţional de Audienţă pentru perioada aprilie 2009 - aprilie 2010.

Urmărește
27 afișări
Imaginea articolului Audienţa presei scrise, în scădere, în perioada aprilie 2009 - aprilie 2010

Audienţa presei scrise, în scădere, în perioada aprilie 2009 - aprilie 2010 (Imagine: Viorel Dudau/Mediafax Foto)

Potrivit ultimelor date furnizate de Studiul Naţional de Audienţă (SNA), realizat de Biroul Român de Audit al Tirajelor (BRAT), în perioada aprilie 2009 - aprilie 2010, numărul de cititori pentru presa scrisă, la nivel urban, a fost, per ansamblu, în scădere.

Astfel, printre publicaţiile aflate pe un trend crescător în perioada auditată se numără tabloidul Click (+4,2%), cotidianul Financiarul (+1,9%), revista Marie Claire (+4,5), Gazeta Sporturilor de Duminică (+4,1%), Bucătăria Azi (+1,8%), Revista de Film HBO (+1,6%), revista Superbebe (+13,8%), BBC Top Gear (+14,4%) şi Monitorul de Botoşani (+27,6%).

În ceea ce priveşte cotidianele centrale, clasamentul rămâne aproape neschimbat, lider fiind tabloidul Libertatea, cu 1.255.000 de cititori pe ediţie, în scădere cu 7% comparativ cu valul de date SNA anterior (ianuarie 2009 - ianuarie 2010). Tabloidul este urmat în clasament de Click, cu 1.226.000 de cititori pe ediţie, cu o creştere de 4,2%, urmat de tabloidul CanCan, cu 905.000 cititori pe ediţie, în scădere cu 4,3%. Pe poziţia următoare se situează cotidianul sportiv Gazeta Sporturilor - 731.000 de cititori, cu o scădere de 1,2% faţă de valul de date anterior, fiind urmat de ziarul generalist Adevărul, care a înregistrat 638.000 de cititori, în scădere cu 0,6%. În clasamentul cotidianelor centrale urmează Jurnalul Naţional, cu o medie de cititori pe ediţie de 615.000, cu o scădere de audienţă de 1,8%. De asemenea, cotidianul ProSport a raportat, în perioada aprilie 2009 - aprilie 2010, un număr de 592.000 de cititori pe ediţie, cu o scădere de 1,5%.

În top urmează cotidianul quality Evenimentul zilei, cu 449.000 de cititori pe ediţie şi o scădere de 9,5%, cotidianul de business Ziarul Financiar, cu 197.000 de cititori, în medie, pe ediţie şi o scădere de 9,2%, cotidianul quality Gândul, cu 180.000 de cititori pe ediţie (-11,8%), cotidianul Financiarul, cu 160.000 de cititori pe ediţie şi o creştere de 1,9%, cotidianul Curierul Naţional, cu 146.000 de cititori pe ediţie (-4,6%), gratuitul Ring, cu 140.000 de cititori pe ediţie şi o scădere de 13,6%, şi cotidianul Curentul, cu 73.000 de cititori pe ediţie (-3,9%).

În ceea ce priveşte publicaţiile săptămânale, Libertatea de duminică deţine poziţia de lider, cu 832.000 de cititori pe ediţie, urmat de Click de Duminică - 829.000 de cititori pe ediţie, Pro TV Magazin, cu 737.000 de cititori pe ediţie, şi Gazeta Sporturilor de Duminică - 678.000 de cititori pe ediţie.

Pe de altă parte, în rândul revistelor feminine mid & up-market, lider al segmentului este Ce se întâmplă, Doctore?, cu 487.000 de cititori pe ediţie, cu o scădere de 5,6%, urmat de revista Femeia, cu 441.000 de cititori pe ediţie, în scădere cu 7,5% comparativ cu perioada anterioară, aceasta fiind urmată de Cosmopolitan, cu 222.000 de cititori pe ediţie şi o scădere de 1,3%. Singura revistă de pe segment aflată în creştere este Marie Claire, cu 23.000 de cititori pe ediţie (+4,5%).

În ceea ce priveşte revistele gossip & people, Ciao! conduce în clasament, cu o medie de 427.000 de cititori pe ediţie (-8%), urmată de Viva, cu o medie de 139.000 de cititori pe ediţie, în scădere cu 4,1%, şi Story, cu 126.000 de cititori pe ediţie (-11,9%).

În clasamentul revistelor pentru adolescenţi, Bravo este lider, cu 228.000 de cititori pe ediţie, în scădere cu 3,8% faţă de perioada anterioară de auditare, fiind urmată de Bravo Girl (198.000 de cititori pe ediţie, -5,7%), Popcorn (194.000 de cititori, -2,5%) şi Cool Girl (191.000 de cititori pe ediţie, -14,7%).

În rândul revistelor masculine, Playboy a rămas lider de categorie, cu 210.000 de cititori pe ediţie (-3,7%), urmat de FHM, cu 112.000 de cititori pe ediţie (-4,3%).

În topul publicaţiilor auto conduce ProMotor, cu 330.000 de cititori pe ediţie, în creştere cu 1,9%, fiind urmată în clasament de Auto Motor şi Sport, cu 288.000 de cititori pe ediţie şi o creştere de 2,9%, BBC Top Gear, cu 103.000 cititori pe ediţie şi o creştere de 14,4,%, Autoshow, cu 102.000 de cititori pe ediţie, -10,5%, şi Autobild, cu 61.000 de cititori pe ediţie şi o creştere de 13%.

În ceea ce priveşte publicaţiile economice, Săptămâna Financiară a raportat o scădere de 8,7%, ajungând la 264.000 de cititori pe ediţie, în timp ce săptămânalul Capital a înregistrat o scădere de 14,2%, având 205.000 de cititori pe ediţie. Pe de altă parte, Business Magazin a raportat o scădere de 2,2%, ajungând la 87.000 de cititori pe ediţie.

Pe primul loc în clasamentul presei locale se situează Gazeta de Sud, cu o medie de 141.000 de cititori pe ediţie. Pe lângă Gazeta de Sud, care îşi păstrează poziţia de lider, la nivelul presei locale au fost raportate în principal scăderi. Pe de altă parte, cotidianul Adevărul de seară, distribuit în mai multe oraşe ale ţării, a raportat o audienţă totală de 654.000 de cititori pe ediţie în perioada aprilie 2009 - octombrie 2010.

Pentru cea de-a 32-a livrare SNA FOCUS, datele au fost culese de institutele de cercetare Metro Media Transilvania şi Daedalus, în perioada 13 aprilie 2009 - 18 aprilie 2010. Eşantionul a fost de 21.889 de persoane, dintr-un univers de 8,913 milioane de persoane, acesta fiind reprezentativ pentru publicul din România cu vârsta între 14 şi 64 ani, care locuieşte în mediul urban.

Datele SNA au fost furnizate pentru 143 de publicaţii, dintre care: 59 de lunare (a fost inclus: Click Poftă Bună; au fost excluse: Casa mea, Căminul, Planul casei mele, Domus, Domus Util, Xtrem PC)), 13 bilunare (au fost excluse: Şapte Sero Reţea Locală, Zile şi Nopţi reţea bilunară), 23 de săptămânale (a fost exclus Şapte Seri Bucureşti), 36 de cotidiane (a fost inclus Ziarul de Iaşi; au fost excluse România liberă, Ediţie Specială şi Cluj Expres) şi 12 suplimente.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici