Audienţa presei scrise scade, potrivit SNA

Presa scrisă românească pierde în continuare cititori, potrivit datelor Studiului Naţional de Audienţă pentru perioada iulie 2006 - iulie 2007. Totuşi, sunt câteva publicaţii care au reuşit să marcheze creşteri de audienţă, precum Cotidianul, Ziarul Financiar, CSID sau Săptămâna Financiară şi o parte din ziarele locale.

Urmărește
3 afișări
Imaginea articolului Audienţa presei scrise scade, potrivit SNA

Audienţa presei scrise scade, potrivit SNA

Potrivit noului val de date SNA, furnizat de Biroul Român de Audit al Tirajelor (BRAT) pentru perioada 17 iulie 2006 - 15 iulie 2007, numărul de cititori pentru presa scrisă, la nivel urban, a fost în scădere, deşi s-au înregistrat şi câteva creşteri ale cifrelor de audienţă, aşa cum a fost cazul pentru Cotidianul (+19,9%), Curierul Naţional (9,8%), Ziarul Financiar (+4,8%) şi Compact (+3,3%).

Pe primul loc în rândul cotidianelor cele mai citite se clasează tabloidul Libertatea, editat de Ringier, cu o medie de 1.372 000 cititori pe ediţie (-1,2% faţă de perioada 25 aprilie 2006 - 22 aprilie 2007). În clasament urmează Jurnalul Naţional, cu o medie de 900.000 de cititori pe ediţie (-3,4%), Gazeta Sporturilor, cu 738.000 de cititori pe ediţie (-9,1%), Evenimentul Zilei, cu 704.000 de cititori pe ediţie (-5,6%), Pro Sport, cu 558.000 de cititori pe ediţie (-5,9%), Adevărul, cu 439.000 de cititori pe ediţie (constant în raport cu datele livrate anterior), România Liberă - 291.000 de cititori pe ediţie (-5,8%), Compact - 281.000 (+3,3%), Ziua - 229.000 de cititori pe ediţie (-6,9%), Ziarul Financiar - 219.000 de cititori pe ediţie (+4,8 %), Gândul, cu 207.000 de cititori pe ediţie (-11,2%), Cotidianul 163.000 de cititori pe ediţie (+19, 9%) şi Curierul Naţional, cu 134.000 de cititori pe ediţie(+ 9,8% faţă de datele anterioare).

Dintre publicaţiile săptămânale, cele mai populare sunt Pro Tv Magazin, cu o medie de 942.000 de cititori pe ediţie, Libertatea de Duminică, cu o medie de 908.000 de cititori pe ediţie, Gazeta Sporturilor de Duminică, cu 688.000 de cititori pe ediţie şi Pro Sport de Duminică, cu 656.000 de cititori pe ediţie.

În topul publicaţiilor lunare, pe primul loc se află Practic în bucătărie cu 1,16 milioane de cititori, în medie, pe ediţie, urmat de ghidul HBO, cu o medie de 623.000 de cititori pe ediţie şi de Practic- Idei pentru Casă şi Grădină, cu o medie de 518.000 de cititori pe ediţie.

În segmenul publicaţiilor bilunare, prima clasată este Tv Satelit, cu o medie de 591.000 de cititori pe ediţie, urmată de Ioana, cu 523.000, Lumea Femeilor, cu 495.000 şi Acasă Magazin, cu 490.000.

La categoria ghiduri TV, cel mai citit, la nivel urban, este Pro Tv Magazin, cu o medie de 942.000 de cititori pe ediţie (-4,8% faţă de datele furnizate anterior), Tv Satelit, cu 591.000 de cititori pe ediţie (-11,9%) şi Tv Mania, cu o medie de 452.000 de cititori pe ediţie (-7,8%).

Studiul a fost realizat de BRAT, iar datele au fost culese în perioada 17 iulie 2006 - 15 iulie 2007 de institutele de cercetare IMAS şi Metro Media Transilvania.

Pentru realizarea studiului s-a folosit un eşantion de 20.820 persoane, dintr-un univers de 9,028 milioane de persoane. Eşantionul este reprezentativ pentru populaţia de 14-64 de ani din oraşele din România.

Datele SNA au fost furnizate pentru 149 de publicaţii, dintre care 58 lunare (au fost excluse Connect, Eva- magazinul femeilor, Photo Magazin, Psihologia Azi; au fost incluse Cărticica, Familia Mea şi Reader's Digest), 13 bilunare, 30 de săptămânale (a fost exclusă Gazeta de Maramureş; au fost incluse Sibianul, Camionsupermarket, Şoc, Femeia de Azi, Povestea mea), 39 cotidiane (13 centrale, 26 locale; au fost excluse 7Plus, Ediţie Specială, Informaţia Zilei şi Ziarul; au fost incluse: Friss Ujsag şi Evenimentul) şi 9 suplimente.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici