Axel Springer preia controlul Business Insider, într-o tranzacţie de aproape 450 milioane de dolari

Compania germană de media Axel Springer a anunţat că va prelua pachetul majoritar de acţiuni al site-ului american Business Insider, în urma unei tranzacţii care se ridică la o sumă totală de aproape 450 de milioane de dolari (395 de milioane de euro), potrivit site-ului businessinsider.com.

Urmărește
1052 afișări
Imaginea articolului Axel Springer preia controlul Business Insider, într-o tranzacţie de aproape 450 milioane de dolari

Axel Springer preia controlul Business Insider, într-o tranzacţie de aproape 450 milioane de dolari (Foto: Captura)

Axel Springer deţinea deja un pachet minoritar de 9% la site-ul Business Insider, care a fost lansat în 2007 de Henry Blodget, Dwight Merriman şi Kevin Ryan. Acum, grupul german a decis să achiziţioneze un pachet adiţional de 88% din acţiuni, pentru 343 de milioane de dolari.

În urma acestei tranzacţii, Axel Springer va deţine 97% din acţiunile Business Insider, în timp ce restul de 3% va fi deţinut de Jeff Bezos, fondatorul site-ului Amazon şi proprietarul publicaţiei americane The Washington Post.

Henry Blodget, cofondator şi chief executive officer (CEO) al Business Insider, şi Julie Hansen, preşedinte şi chief operating officer (COO) al site-ului, vor rămâne la conducerea acestei platforme online.

Totodată, Ken Lerer, care este cofondator al site-ului american The Huffington Post, se va alătura boardului de conducere al Business Insider.

Preluarea Business Insider, care are sediul central la New York, face parte din strategia Axel Springer de a se extinde la nivel internaţional, diversificându-şi oferta de produse în limba engleză şi dezvoltându-se în zona jurnalismului din zona digitală, potrivit unui comunicat remis de grupul german de media.

Conform sursei citate, site-ul Business Insider are în prezent 76 de milioane de vizitatori unici pe lună, care vor creşte audienţa internaţională, în zona digitală, a Axel Springer la aproximativ 200 de milioane de utilizatori, făcând din această companie germană unul din primii şase publisheri digitali în termeni de audienţă, la nivel mondial.

În prezent, Business Insider are 325 de angajaţi, dintre care aproximativ jumătate sunt jurnalişti.

În afară de prezenţa pe piaţa media din SUA, Business Insider atrage şi o audienţă în creştere la nivel internaţional. O versiune germană a site-ului va fi lansată în cel de-al patrulea trimestru al acestui an şi va fi operată de finanzen.net, o companie a Axel Springer. De asemenea, sunt în dezvoltare şi alte ediţii locale ale Business Insider.

Axel Springer va finanţa achiziţia Business Insider din liniile de credit pe care le are în prezent.

Totodată, tranzacţia va fi supusă spre aprobare autorităţilor privind concurenţa din ţările în care operează Axel Springer şi Business Insider.

Grupul german de presă Axel Springer a început de câţiva ani să se orienteze spre sectorul digital şi s-a distanţat, puţin câte puţin, de ziarele şi revistele sale tipărite, cu excepţia notorie a tabloidului Bild şi a cotidianului Die Welt. În acest sens, printr-o tranzacţie începută în 2013 şi finalizată în 2014, Axel Springer a vândut cu 920 de milioane de euro ziarele regionale şi revistele sale din Germania către grupul Funke Mediengruppe (fost Waz Mediengruppe).

Totodată, în decembrie 2013, Axel Springer a anunţat că va achiziţiona televiziunea de ştiri germană N24 de la N24 Media GmbH, tranzacţia reprezentând prima incursiune a acestei companii în domeniul audiovizualului.

Pe de altă parte, compania Axel Springer a fost interesată să preia de la grupul britanic Pearson ziarul de business Financial Times, care a fost vândut însă, în cele din urmă, celei mai mari companii de media din Japonia, Nikkei, pentru 844 de milioane de lire sterline (1,19 miliarde de euro).

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici