CNA a monitorizat dacă principalele televiziuni centrale au respectat duratele legale ale inserţiilor de publicitate, în perioada martie – aprilie.
Potrivit informaţiilor prezentate în şedinţa CNA de marţi, Naţional TV şi România TV au încălcat durata legală de publicitate cu aproximativ 5 minute fiecare, iar B1 TV, cu aproximativ 3 minute.
Potrivit articolului 35, alineatul 1 din Legea audiovizualului, „Proporţia de spoturi publicitare televizate şi spoturi de teleshopping dintr-un interval de o oră nu poate depăşi 20%, respectiv 12 minute; în cazul televiziunii publice, durata acestora nu poate depăşi 8 minute din timpul oricărei ore date”.
Având în vedere că depăşirile nu sunt foarte mari, CNA a decis să transmită acestor televiziuni scrisori de avertizare, pentru ca în viitor să aibă mai mare grijă în respectarea duratei legale de publicitate.
Pe de altă parte, tot în şedinţa de marţi, CNA a decis să transmită decizii de intrare în legalitate unui număr de şase posturi de radio (Radio Impuls, Radio 21, Radio Zu, Realitatea FM şi Pro FM, toate emiţând în Cluj, şi Lider FM din Galaţi), care au difuzat în timpul zilei spoturi publicitare referitoare la jocuri de noroc, încălcând legislaţia audiovizualului, ce prevede că acest tip de publicitate poate fi făcută numai între orele 22.00 şi 06.00.
Deciziile de intrare în legalitate echivalează cu faptul că acele spoturi publicitare nu vor mai putea fi difuzate dacă nu respectă legislaţia audiovizualului. Decizia a fost luată cu unanimitatea membrilor CNA prezenţi la şedinţa de marţi (Florin Gabrea, Lorand Turos, Monica Gubernat, Gabriel Tufeanu, Radu Herjeu, Dorina Rusu, Răsvan Popescu şi Radu Călin Cristea).