Google va permite publisherilor să limiteze numărul de articole pe care utilizatorii le pot accesa prin motorul său de căutare, lansând un nou program numit First Click Free.
Această nouă prevedere vine după ce mai multe companii media s-au plâns de faptul că Google obţine profituri din conţinuturile lor publicate online.
Prin programul First Click Free, publisherii pot restricţiona accesul internauţilor la site-uri cu taxă. Utilizatorii care accesează mai mult de cinci articole pe zi ar putea fi redirecţionaţi către pagini unde se efectuează plata conţinuturilor sau unde internauţi se pot abona.
„Înainte fiecare click de la utilizatori era considerat gratuit. Acum am actualizat programul astfel încât publisherii să poată limita utilizatori la un număr de cinci pagini accesate gratuit pe zi”, a declarat Josh Cohen, Senior business Product Manager la Google.
Recent, Rupert Mudoch, CEO şi Chairman al News Corporation, a declarat că multe companii, printre care Google profită de conţinuturile publisherilor.
Pe de altă parte, unii utilizatori au descoperit că pot evita plata pentru unele conţinuturi căutând titlurile respectivelor materiale pe Google, care îi direcţiona spre o pagină care putea fi deschisă gratuit.