Bloggerii români au încasat în 2009 aproximativ 300.000 de euro

Bloggerii români au încasat, în 2009, aproximativ 300.000 de euro, 10% dintre aceştia având venituri de peste 1.000 de euro, potrivit studiului BR 2009, derulat de refresh.ro şi agenţia de publicitate online Standout.

Urmărește
76 afișări
Imaginea articolului Bloggerii români au încasat în 2009 aproximativ 300.000 de euro

Bloggerii români au încasat în 2009 aproximativ 300.000 de euro (Imagine: Mediafax Foto)

Studiul BR 2009 se doreşte a fi o radiografie a bloggerului şi a activităţii de blogging în România. Dincolo de un profil sociodemografic al bloggerilor, studiul BR 2009 mai arată şi modul în care aceştia îşi pregătesc, derulează şi îşi evaluează activitatea de a scrie pe blog, modul în care bloggerii folosesc reţelele sociale, precum şi modul în care această activitate le generează venituri.

La studiu au participat 720 de bloggeri, chestionarele fiind trimise, într-o primă fază, către toţi bloggerii aflaţi în poziţiile fruntaşe din trafic.ro, zelist.ro sau t5.ro din acea perioadă, urmând ca, după ce a acoperit o mare parte din respondenţii din această zonă, să fie făcut public tuturor bloggerilor din România, folosind canalele media sociale cele mai utilizate din ţară: Twitter, Facebook şi bloguri.

Printre caracteristicile principale ale bloggerului român se numără faptul că locuieşte în Bucureşti, este bărbat, are vârsta cuprinsă între 18 şi 44 de ani, a terminat o facultate şi a început să scrie pe blog cândva după 2007. Potrivit studiului, 77% dintre bloggerii din România au vârste cuprinse între 18 şi 44 de ani. Totodată, 79% dintre respondenţi au studii superioare sau sunt încă la facultate, în timp ce 44% dintre bloggerii români trăiesc în Bucureşti.

Rezultatele BR 2009 arată că 10% dintre bloggerii respondenţi au început să scrie pe blog înainte de 2006, cel mai bun an pentru blogosferă din acest punct de vedere fiind 2008 cu 30%. În 2009 ritmul de creştere a fost încetinit cu 3%, doar 27% dintre respondenţi lansându-şi blogul în plină criză financiară. Studiul mai arată că 29% dintre respondenţii studiului scriu (şi) pe un blog de nişă, 8% scriu pe blogul companiei, în timp ce 19% petrec peste trei ore zilnic pe blog.

Pe de altă parte, 76% dintre respondenţi sunt de părere că subiectele politice au avut cel mai mare impact în blogosferă (2009 a fost un an electoral), urmate de mondenităţi (39%), new-media şi divertisment, fiecare cu 31% dintre răspunsuri. La polul opus s-au situat subiectele din turism şi religie, amândouă obţinând câte 4% dintre răspunsuri.

Totodată, 23% dintre respondenţi scriu pe blog în fiecare zi, în timp ce 8% dintre bloggeri folosesc telefonul mobil pentru diverse activităţi legate de blogging iar 62% dintre bloggeri scriu despre branduri şi produsele sau serviciile oferite de acestea.

De asemenea, 76% dintre respondenţii studiului BR 2009 nu au ştiut câţi abonaţi au avut la începutul anului, procentul micşorându-se cu 13% în momentul în care au completat chestionarul. Potrivit studiului, 14% dintre respondenţi nu au ştiut câţi vizitatori unici le-au citit blogul în 2009.

Potrivit BR 2009, 10% dintre bloggerii respondenţi au câştigat anul trecut peste 1.000 de euro. Un calcul simplu, care ia în considerare doar sumele minime obţinute, dar şi o medie de 100 de euro pentru bloggerii care au declarat venituri sub 1.000 de euro, arată că, în România, în 2009, blogging-ul a devenit o mică industrie care a generat, cel puţin la nivel declarativ, circa 300.000 de euro. Pe de altă parte, doar 3% dintre respondenţi au declarat că blogging-ul reprezintă principala lor sursă de venit.

În ceea ce priveşte utilizarea reţelelor de socializare, Twitter se află pe primul loc în preferinţele bloggerilor (76%). Pe următoarele locuri se află facebook.com (70%), hi5.com (36%), linkedin.com (33%) şi deviantart.com (13%).

Lansat pe 24 februarie 2009, refresh.ro a devenit una dintre sursele de referinţă din Romania în segmentul new-media, prezentând mişcările marilor jucători de pe piaţă, (re)lansări de proiecte noi ale acestora sau start-up-uri, analize şi declaraţii din partea oamenilor care decid soarta internetului din România.

Standout este o agenţie de publicitate online, specializată pe bloguri şi reţele sociale, fondată în 2007 sub numele iniţial de Blog Agency. Agenţia derulează campanii de publicitate online care implică cele mai vizitate bloguri româneşti, precum şi cei mai populari utilizatori ai altor social media, în acelaşi timp oferind şi consultanţă pentru folosirea optimă a acestor medii în România. În trei ani de activitate, Standout a ajutat peste 100 de companii româneşti şi multinaţionale să genereze conversaţii prin intermediul blogurilor şi al reţelelor sociale cu acoperire în România.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici