Blogurile Huffington Post şi Politico, exemple ale modificării peisajului media, în 2009

Blogurile Huffington Post şi Politico, simboluri ale schimbării din media şi ale reorientării către online, au avut o evoluţie remarcabilă în 2009, analiştii apreciind că acestea ar putea chiar avea profit în anul care a trecut, informează blogul PDA al Media Guardian.

Urmărește
32 afișări
Imaginea articolului Blogurile Huffington Post şi Politico, exemple ale modificării peisajului media, în 2009

Blogurile Huffington Post şi Politico, exemple ale modificării peisajului media, în 2009

În condiţiile în care, la început de 2010, majoritatea organizaţiilor de ştiri fac eforturi pentru a combate scăderea veniturilor, o serie de jurnalişti care au îmbrăţişat online-ul par să evolueze în direcţia opusă, către profit.

Potrivit unor date publicate recent, blogurile Politico şi Huffington Post vor încheia exerciţiul financiar 2009 pe profit. Experţii estimează că Huffington Post va avea venituri de 12-16 milioane de dolari, în timp ce Politico ar putea depăşi 20 de milioane de dolari pentru anul calendaristic 2009.

În plus, Huffington Post a investit în personal în 2009, majorându-şi echipa de la 49 la 89 de angajaţi, 11 dintre aceştia având misiunea de a scrie conţinuturi originale, potrivit Los Angeles Times.

Surse din cadrul industriei estimează că Huffington Post, blog activ de circa patru ani, s-a transformat într-o proprietate media în valoare de 100-200 milioane de dolari. Potrivit comScore, Huffington Post a atras circa nouă milioane de vizitatori unici în noiembrie, înregistrând o creştere de 27% comparativ cu 2008. Comparativ, NYTimes.com a avut 16,6 milioane de vizitatori unici în aceeaşi lună.

Pe de altă parte, site-ul de ştiri Politico a fost lansat în urmă cu doi ani, odată cu o ediţie print gratuită de 32.000 de copii, care apare de trei ori pe săptămână în timpul sesiunilor Congresului SUA.

Pentru Politico, blogul lui Joseph Allbritton, lucrează circa 77 de jurnalişti. Site-ul are circa şapte milioane de utilizatori unici pe lună, publisherul său, Allbritton Communications, precizând că majoritatea veniturilor sunt obţinute de pe urma ediţiei print a Politico.

Deşi nu sunt mari din punct de vedere a personalului şi veniturilor, Politico şi Huffington Post sunt simboluri ale schimbării peisajului media, ele reprezentând un exemplu de urmat şi pentru companiile mari, cum ar fi Yahoo.


De altfel, serviciul de ştiri al Yahoo, Yahoo News, a atras 138 de milioane de vizitatori unici în noiembrie 2009, depăşind, din acest punct de vedere, NYTimes.com, CNN şi Google News.

Astfel, în Statele Unite, Yahoo este principalul jucător din domeniul ştirilor online. Yahoo a început să îşi construiască şi o reţea de freelanceri şi bloggeri care să scrie materiale de opinie şi analiză, la care se vor adăuga ştirile de ultimă oră de la AP şi Reuters.

Aceste mişcări indică faptul că, în 2010, jurnalismul de calitate va continua să joace un rol important în peisajul new media, fiind capabil să genereze şi venituri. Anul acesta, analiştii estimează că un număr tot mai mare de poziţii editoriale vor fi create în afara industriei media tradiţionale, urmând să preia din jurnaliştii care şi-au pierdut locul de muncă, dar care sunt deschişi la schimbare şi dornici să accepte noi provocări.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici