Boom TV lansează televiziunea de sport Boom Sport Two

Platforma digitală Boom TV, operată de S.C. DTH Television Grup SA, a primit marţi, de la Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA), licenţă audiovizuală pentru o televiziune cu profil sportiv, Boom Sport Two, care va fi lansată în acest an, cu o investiţie de 1.843.000 euro.

754 afișări
Imaginea articolului Boom TV lansează televiziunea de sport Boom Sport Two

Boom TV lansează televiziunea de sport Boom Sport Two (Imagine: Mediafax Foto)

Solicitarea de licenţă audiovizuală prin satelit a S.C. DTH Television Grup SA pentru Boom Sport Two a fost analizată în şedinţa de marţi a CNA. Solicitarea a fost aprobată cu nouă voturi pentru şi două împotrivă (Cristina Trepcea şi Christian Mititelu).

La şedinţă au participat şi doi reprezentanţi ai DTH Television Grup, respectiv Smaranda Rădoi, director de conţinut, şi Alexandru Turbatu, director tehnic.

Potrivit Smarandei Rădoi, lansarea unui nou canal de sport marca Boom va oferi posibilitatea companiei DTH Television Grup de a folosi la maximum drepturile deţinute. Necesitatea unui nou canal de televiziune, pe lângă Boom Sport One, este determinată de contractul pentru difuzarea meciurilor din UEFA Champions League (opţiunea a doua, prima opţiune fiind la TVR), care permite transmiterea simultană a şapte meciuri pe zi, precum şi difuzarea unor înregistrări ale meciurilor.

Astfel, Boom Sport Two va difuza meciuri din UEFA Champions League, preliminariile sud-americane pentru Cupa Mondială 2010, dar şi meciuri din campionatele Italiei şi Spaniei, meciuri de baschet NBA şi alte competiţii sportive, precum atletism, hochei pe gheaţă, rugby, tenis, motorsport etc.

"Am apelat la o alternativă tehnică care ne permite difuzarea evenimentelor din acelaşi interval orar, meciuri pentru care avem drepturi în prezent, campionatele Italiei şi Spaniei. Odată cu achiziţionarea meciurilor din UEFA, cantitatea de meciuri şi evenimente pe care le vom putea transmite a crescut, în consecinţă, am simţit nevoia de a apela la un nou canal pe care să se difuzeze diferite meciuri în acelaşi timp, cât şi înregistrări (...) Vrem să ne îndepărtăm de local. Vrem să promovăm sportul în adevăratul sens al cuvântului. Există cererea din partea publicului român şi pentru alte sporturi. Acesta este şi motivul pentru care grila noastră nu conţine doar meciuri de fotbal, ci şi baschet, rugby, tenis şi alte sporturi. Căutăm să nu oferim un monopol fotbalului", a declarat Smaranda Rădoi.

Ea a precizat că postul va produce şi difuza şi buletine de ştiri. "În prezent avem deja un buletin de ştiri pe care îl montăm la sediul nostru. Avem oameni care lucrează atât ca redactori de ştiri, cât şi comentatori. Punem bazele unui studio de ştiri", a explicat Rădoi.

Potrivit proiectului depus de DTH Television Grup la CNA, postul Boom Sport Two va difuza programe producţie proprie - 20%, producţii audiovizuale ale altor producători - 60% şi programe preluate - 20%. În ceea ce priveşte grila postului, 5% vor fi programe de informare şi 95% - programe de divertisment şi alte tipuri de programe.

Postul Boom Sport Two se va lansa în acest an, după cum a declarat pentru MEDIAFAX Smaranda Rădoi.

Potrivit proiectului depus de DTH Television Grup la CNA, investiţia preconizată pentru primii trei ani în Boom Sport Two este de 468.000 euro (2009), 625.000 de euro (2010) şi 750.000 de euro (2011).

Estimările companiei spun că platforma digitală Boom TV va avea 240.000 de abonaţi la sfârşitul lui 2009.

Canalul Boom Sport Two va fi oferit clienţilor în pachetul adiţional de Sport, la un preţ de vânzare de 2 euro pe lună plus TVA. Pachetul Sport va cuprinde următoarele canale: Boom Sport Two, Sport Klub, Extreme Sport şi abonament la Boom Sport Live Broadband.

Boom TV estimează că ponderea abonaţilor care vor opta pentru pachetul adiţional de Sport în totalul abonaţilor societăţii DTH Television Grup va fi de 16% în primul an (2009), 17% în al doilea an (2010) şi 18% în al treilea an (2011), abonaţii care au acces la Boom Sport Two crescând de la 38.000, la sfârşitul lui 2009, la 81.000 la sfârşitul lui 2011.

Solicitarea Boom TV de licenţiere a televiziunii Boom Sport Two vine după ce, pe 9 septembrie 2008, S.C. DTH Television Grup SA a solicitat CNA să aprobe difuzarea Boom Sport Two pe licenţa celeilalte televiziuni sportive pe care o deţine societatea, respectiv Boom Sport One.

CNA a aprobat atunci solicitarea, considerând că S.C. DTH Television Grup SA nu are nevoie de o nouă licenţă audiovizuală, întrucât postul ar fi putut emite pe licenţa televiziunii sportive Boom Sport. Reprezentanţii Consiliului au spus atunci că DTH Television Grup are nevoie de un nou post sportiv, pentru a nu se suprapune meciurile pe care le difuzează pe Boom Sport Two.

Boom este a cincea platformă de televiziune digitală de tip Direct to Home (DTH) din România, alături de Digi TV (operată de compania de cablu RCS & RDS), Focus Sat (operată de compania de cablu UPC), AKTA (operată de Digital Cable Systems) şi Dolce (operată de Romtelecom).

Boom TV s-a lansat în aprilie 2006 şi are în portofoliu opt posturi proprii, cea mai mare parte fiind specializate pe filme: Boom Action, Boom Comedy, Boom Drama, Boom Indian, Boom Music, Boom Sport One (televiziune de sport), Boom Hop! şi Boom Smarty (posturi pentru copii), potrivit site-ului www.boomextra.ro. În plus, platforma digitală Boom TV retransmite un număr de alte 64 de posturi de televiziune.

Acţionarii societăţii DTH Television Group SA sunt Blackdazaar Limited din Cipru (42,477%), Elran (D.D.) Investments Ltd. din Israel (25,257%), Globalicom - Trade Ltd. din Israel (10,038%), Livemore Investments Group Ltd. (Insulele Virgine Britanice, 18,225%), Mivtach Shamir Holdings Ltd. Israel (2,994%), Constantin Druică (0,185%), Reuven Behar (0,185%), Rosenfarb Eyal Yosef (0,185%), Noam Jonathan (0,185%), Jacoby Daniel (0,148%), Meir Maor (0,074%) şi Doron Revivi (0,046%).

Acţionarul principal al Blackdazaar Limited este RP Explorer Master Fund - fond de investiţii reprezentat de Louis Silver.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici