- Home
- Cultură-Media
- BUCUREŞTI, (11.05.2011, 12:48)
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
BRAT a lansat un nou studiu SNA Focus
BRAT a lansat un nou studiu SNA Focus, utilizând o nouă metodologie şi o nouă metodă de culegere a datelor în teren, primele rezultate urmând să fie publicate la începutul anului viitor, informează un comunicat.
Urmărește
148 afișări
Noul studiu va fi realizat prin metoda CAPI (Computer Assisted Personal Interview) de colectare a datelor. Primele rezultate ale studiului vor fi publicate de BRAT la începutul anului viitor. Utilizarea rezultatelor obţinute cu noua metodologie în comparaţie cu cele actuale este nerecomandată, modificările metodologice majore la care a fost studiul supus excluzând realizarea analizelor de trend prin folosirea datelor culese prin metodologia anterioară.
În urma unui proces de selecţie de oferte, BRAT a decis să realizeze noul studiu prin continuarea parteneriatului avut în ultimii şase ani cu Metro Media Transilvania şi începerea unui nou parteneriat cu GfK România. Cele două companii vor colabora cu BRAT la realizarea studiului pentru o perioadă de trei ani.
Principalele modificări ale metodologiei studiului sunt: extinderea universului studiului de la 64 ani la 74 de ani, realizarea colectării datelor prin metoda CAPI, modificarea bateriei de întrebări referitoare la audienţa presei scrise, modificarea designului chestionarului, schimbarea modalităţii de prezentare a stimulilor vizuali de suport pentru recunoaşterea titlurilor citite, a rotaţiilor utilizate, includerea unor referinţe suplimentare la mediul online şi introducerea unei secţiuni dedicate evitării confuziilor dintre titluri.
Metoda CAPI presupune realizarea chestionarului SNA cu ajutorul calculatorului, prin înregistrarea răspunsurilor direct în baze de date, prin prezentarea pe ecranul calculatorului a întrebărilor, a variantelor de răspuns şi a materialelor ajutatoare. Această metodă permite transmiterea zilnică sau chiar instantanee a datelor colectate către baza de date centrală şi urmărirea şi controlarea parametrilor de calitate a activităţii de teren. Implementarea acestei metode de căre BRAT pentru realizarea SNA FOCUS constituie un nou nivel de dezvoltare a studiului, permiţând aplicarea unor tehnici avansate de studiu şi de eliminare a erorilor.
BRAT a parcurs în ultimii doi ani un proces complex de cercetare, dezvoltare şi testare a noii metodologii ce vor fi aplicate pentru realizarea studiului. Împreună cu specialiştii in cercetarea de media din cadrul companiilor membre BRAT şi beneficiind de sprijinul constant şi susţinut oferit de cercetătorii parteneri şi bazându-se pe evoluţia standardelor internaţionale în domeniu, BRAT a identificat direcţiile de dezvoltare a metodologiei studiului, precum şi soluţiile ce urmează a fi aplicate.
Obiectivele avute în vedere de BRAT au fost: adaptarea studiului la peisajul presei scrise din România, evitarea confuziilor dintre mai multe produse media, în special între presa scrisă şi mediul online, evitarea confuziilor între titluri cu nume şi conţinut similar, implementarea unor metode suplimentare de control al activităţii de cercetare şi optimizarea instrumentelor de cercetare. În acest sens, BRAT a realizat împreună cu Metro Media Transilvania (MMT) un studiu pilot al noii metodologii, analizând soluţii alternative de îmbunătăţire a activităţii de teren.
Cu ocazia semnării contractului cu BRAT, Septimiu Suciu, director general MMT, a declarat: "Am trecut împreună printr-o periodă de schimbări în industria presei scrise, schimbări ce au impus o nouă modalitate de abordare a măsurarii audienţei media. Ne bucurăm să continuăm aceasta cercetare încă trei ani, mai ales că noua perioadă coincide cu implementarea unei metode noi de culegere a datelor în cercetarea SNA FOCUS, respectiv metoda CAPI. Pentru noi, cercetarea SNA FOCUS rămâne, în continuare, cea mai importantă cercetare pe care o derulăm anual".
"Ne bucură, de asemenea, încrederea BRAT în capacitatea de cercetare a MMT, deoarece a aprobat folosirea în cercetarea SNA a softului CAPICLI conceput şi dezvoltat în cadrul Institutului nostru. Pachetul software ce va fi utilizat la măsurarea audienţei presei scrise este realizat la cel mai înalt standard tehnologic şi aduce îmbunătăţiri substantiale culegerii datelor de pe teren, permiţând beneficiarului să primească datele de cercetare zilnic şi, totodată, să aibă o imagine de ansamblu a procesului de culegere a datelor în timp real", a mai spus el.
"Ne bucură câştigarea acestui proiect important pentru presa scrisa autohtonă care contribuie la consolidarea poziţiei GfK România pe piaţa de media. Ne bucurăm şi să reluam colaborarea cu partenerii nostri de la BRAT care ne-au arătat încă de la început deschidere şi încredere totală şi ne-au încredinţat pentru a doua oară în ultimii ani acest proiect. Suntem pregătiţi să contribuim la dezvoltarea acestei pieţe în următorii trei ani, o provocare cu atât mai mare cu cât aceasta trece printr-o perioadă de reaşezare, de «reinventare»", a declarat Andi Dumitrescu, drector general GfK România.
"Nu este nici prima şi nici ultima dată când BRAT confirmă că este o organizaţie funcţională şi permanent preocupată de perfecţionare. BRAT reprezintă prin standardele, studiile şi măsurătorile pe care le realizează întreaga industrie de publicitate, nevoile sale şi trendurile pe care aceasta le urmează. Publicitatea este o industrie extrem de dinamică şi veşnic concentrată pe măsurarea performanţei. BRAT, prin echipa sa permanentă, prin comisiile tehnice şi împreună cu furnizorii de servicii îşi asumă de multe ori şi o poziţie de anticipare a unor nevoi, astfel încât industria să aibă datele necesare la momentul potrivit", a declarat Silviu Ispas, preşedinte al BRAT.
Biroul Roman de Audit al Tirajelor (BRAT) este o asociaţie constituită în scopul măsurării şi verificării independente şi obiective a performanţei produselor media. În cei 13 ani de existenţă, BRAT a devenit recunoscut ca reperul pieţei de publicitate pentru presa scrisă şi mediul online în ceea ce priveşte rezultatele de audienţă, tirajul publicaţiilor sau traficul site-urilor web.
De la apariţie BRAT furnizează date referitoare la auditul tirajelor publicaţiilor din presa scrisă, din 2002 este furnizorul oficial al rezultatelor de audienţă pentru presa scrisă (SNA), din 2006 oferă informaţii detaliate despre grupurile ţintă (FOCUS), iar în 2007 a devenit furnizorul oficial al rezultatelor de trafic şi audienţă pentru siteurile web (SATI).
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: Votezi cu tine sau cu un om care te minte în fiecare zi? Duminică du-te și pune ștampila pe alb!
-
Adrian Sârbu: Votezi cu tine sau cu un om care te minte în fiecare zi? Duminică du-te şi pune ştampila pe alb!
-
Alegeri prezidenţiale. Peste 218.000 de români au votat în străinătate până la ora 22.00
-
Preşedintele AEP s-a întâlnit cu observatorii internaţionali acreditaţi la alegerile din România
Citește pe alephnews.ro: Răspunsul MAE la solicitarea Aleph News privind voturile fraudate din Diaspora
Citește pe www.zf.ro: Cutremur pe piaţa imobiliară: ”Preţurile se vor duce la cer în perioada următoare. Realitatea e că cei care nu îşi vor mai permite să cumpere vor sta cu chirie, cum se întâmplă şi în străinătate“ VIDEO
Citește pe www.zf.ro: Black Friday-ul care sparge toate recordurile. Cum s-a ajuns aici
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Cutremur pe piaţa imobiliară: ”Preţurile se vor duce la cer în perioada următoare. Realitatea e că cei care nu îşi vor mai permite să cumpere vor sta cu chirie, cum se întâmplă şi în străinătate“ VIDEO
Cine este antreprenoarea care a revoluţionat industria textilă cu afacerea sa? Ea a renunţat la jobul pe care il avea, pentru a se implica într-un proiect pe care îl creştea de mai multă vreme
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Vedeta din filmele pentru adulți s-a cuplat cu un milionar controversat din fotbal
PROSPORT.RO
Ce a primit o clientă, după ce a comandat piept de pui în restaurantul lui Dani Oțil: „M-am îmbolnăvit pe loc”
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe