BRAT optimizează Studiul Naţional de Audienţă FOCUS

Studiul Naţional de Audienţă (SNA) FOCUS al Biroului Român de Audit Transmedia (BRAT) va fi realizat în perioada 2014 - 2017 de companiile de cercetare GFK Romania şi CC SAS, după o metodologie optimizată, care va permite realizarea unor analize aprofundate, potrivit unui comunicat remis MEDIAFAX.

Urmărește
217 afișări
Imaginea articolului BRAT optimizează Studiul Naţional de Audienţă FOCUS

BRAT optimizează Studiul Naţional de Audienţă FOCUS (Imagine: Publimedia/Shutterstock)

Aceste modificări au rezultat în urma unei licitaţii încheiate în luna martie şi a deciziei Adunării Generale a Departamentului pentru Studii de Audienţă din cadrul organizaţiei.

GfK România se află la al doilea contract consecutiv şi la al treilea de la lansarea SNA FOCUS.

CC SAS va realiza SNA FOCUS pentru prima oară, dar o parte din echipa sa a mai colaborat la acest studiu anterior.

Companiile participante au fost implicate în analizarea şi identificarea celor mai bune soluţii de realizare a studiului, fiind încurajate să-şi aducă aportul la identificarea celor mai adecvate soluţii.

Prin consultări cu cei doi noi parteneri, BRAT a identificat metode mai bune pentru realizarea SNA FOCUS, pentru a răspunde nevoilor pieţei, dar cu respectarea standardelor calitative care au consacrat acest studiu.

Eşantionul anual al studiului va creşte de la 10.000 la 14.000 de interviuri, ceea ce va permite realizarea unei analize mai detaliate, chiar şi pentru grupuri ţintă specifice, restrânse.

Respondenţii vor putea să completeze chestionarul de consum pe internet, de pe computerul personal (metoda CASI), ca alternativă la chestionarul pe hârtie. Avantajele acestei măsuri sunt: reducerea timpului de completare; creşterea ratei de accept, inclusiv în rândul persoanelor foarte ocupate, ceea ce va duce şi la îmbunătăţirea eşantionului studiului; diminuarea erorilor de completare.

Va fi aplicată o nouă metodologie de selecţie a persoanelor din eşantion, care va asigura atât reducerea timpilor de lucru, cât şi reprezentativitatea acestuia. BRAT va putea verifica modul în care au fost selectaţi respondenţii, asigurând corectitudinea studiului. Va fi asigurată în continuare distribuţia corectă a eşantionului în universul studiat.

Va creşte şi numărul publicaţiilor care vor putea beneficia de rezultatele studiului. Rezultatele vor fi livrate astfel trimestrial şi vor permite analize de tendinţă.

"Acordăm o atenţie foarte mare calităţii eşantionului, pentru că vrem ca SNA FOCUS să rămână, ca şi până acum, etalonul pieţei media pentru măsurarea audienţei presei scrise şi a consumului de produse şi servicii. Reprezentativitatea eşantionului pe care este realizat studiul, volumul acestuia şi rata de răspuns obţinută la realizarea interviurilor sunt de o importanţă decisivă pentru corectitudinea rezultatelor studiului. SNA FOCUS are un rol strategic pentru industria de media, iar membrii BRAT fac o investiţie în realizarea acestui studiu", a declarat Arina Ureche, directorul general al BRAT.

Costurile cu realizarea SNA FOCUS depăşesc 500.000 de euro anual, din care aproape jumătate sunt asigurate de editori, într-un efort de a asigura credibilitate şi transparenţă pentru produsele media.

Procedura de selecţie a furnizorilor a demarat în septembrie 2013, a implicat trei oferanţi şi a parcurs mai multe etape. Criteriile pe baza cărora au fost selectaţi câştigătorii sunt: capacitatea acestora de a realiza un studiu de anvergura SNA FOCUS, echipa de proiect alocată de fiecare companie, expertiza şi experienţa profesională a ofertanţilor şi preţul ofertei.

BRAT este organizaţia industriei de media din România care măsoară audienţa presei scrise şi a mediului online, auditează tirajele (presă scrisă) şi monitorizează investiţiile în publicitate (presă scrisă, online, radio şi outdoor).

Măsurătorile şi monitorizările BRAT sunt independente şi transparente, pe baza standardelor profesionale stabilite de membrii săi în concordanţă cu normele internaţionale.

BRAT pune la dispoziţia pieţei de media şi de publicitate indicatorii de performanţă obţinuţi în urma auditului şi a studiilor realizate. De aceea, rapoartele BRAT reprezintă reperul sigur şi credibil pentru decizii strategice care implică industria media.

Studiul Naţional de Audienţă FOCUS este realizat de BRAT şi reprezintă unica sursă pentru piaţa de media şi publicitate din România pentru furnizarea rezultatelor de audienţă care sunt utilizate pentru tranzacţionarea spaţiului publicitar în presa scrisă.

Studiul s-a lansat în urmă cu doisprezece ani, măsoară în prezent aproximativ 100 de titluri şi are circa 50 de beneficiari: editori, clienţi, regii şi agenţii de publicitate.

Studiul FOCUS oferă date despre consumul de bunuri şi servicii din România pentru mai mult de 3.000 de mărci şi peste 200 de categorii de bunuri şi servicii.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici