BRAT - Tirajele ziarelor româneşti, în scădere în primul trimestru. ZF, singurul în creştere

Tirajele ziarelor româneşti au continuat să scadă în perioada ianuarie-martie 2014 - o tendinţă descendentă raportată în ultimii ani -, cifrele de vânzare fiind mai mici decât în perioada similară din 2013, excepţia fiind însă cotidianul de business Ziarul Financiar, care este pe un trend ascendent.

Urmărește
132 afișări
Imaginea articolului BRAT - Tirajele ziarelor româneşti, în scădere în primul trimestru. ZF, singurul în creştere

BRAT - Tirajele ziarelor româneşti, în scădere în primul trimestru. ZF, singurul în creştere (Imagine: Shutterstock)

Potrivit datelor furnizate de Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT), poziţia de lider în categoria quality este deţinută de cotidianul Evenimentul zilei, editat de Editura Evenimentul şi Capital, care a înregistrat însă uşoare scăderi ale vânzărilor faţă de aceeaşi perioadă a anului 2013. Astfel, pentru luna ianuarie, Evenimentul zilei a avut o medie de vânzări pe apariţie de 13.455 de exemplare (13.551 în ianuarie 2013), în februarie - 13.724 de exemplare (13.731 în februarie 2013), iar în martie - 13.483 de exemplare (14.254 în martie 2013).

În topul ziarelor quality urmează Jurnalul Naţional, editat de Intact Publishing, care a avut, în ianuarie anul acesta, o medie de vânzări pe apariţie de 10.386 de exemplare (16.080 în ianuarie 2013), pentru ca în luna următoare media de vânzări să crească la 11.145 de exemplare (16.587 în februarie 2013). În ultima lună a primului trimestru din 2014, Jurnalul Naţional a înregistrat o medie de vânzări pe apariţie de 9.414 exemplare (17.536 în martie 2013).

Pe locul al treilea s-a situat Adevărul, editat de Adevărul Holding, care a înregistrat în luna ianuarie 2014 o medie de vânzări de 9.058 de exemplare, în scădere comparativ cu luna ianuarie 2013, când înregistra o medie de vânzări de 12.531 de copii. În luna februarie, media de vânzări a cotidianului Adevărul a fost de 9.160 de exemplare, în scădere faţă de aceeaşi lună a anului 2013, când afişa o medie de vânzări de 12.507 de copii. În luna martie a acestui an, media de vânzări a cotidianului Adevărul a fost de 9.454 de copii, comparativ cu 11.812 copii reprezentând media de vânzări în martie 2013.

În top urmează cotidianul România liberă, editat de Media Gamma Publishers. România liberă a avut, în medie, vânzări pe apariţie de 6.458 de exemplare în ianuarie anul acesta, în puternică scădere faţă de perioada similară a anului trecut, când înregistra 20.038 de exemplare vândute, de 8.194 de copii în februarie (21.323 în februarie 2013) şi de 12.003 exemplare în martie (22.338 în martie 2013).

Liderul de vânzări în rândul ziarelor româneşti este tabloidul Click!, editat de Adevărul Holding, care a raportat, în ianuarie, o medie de 117.059 de exemplare (138.465 în ianuarie 2013), în februarie, de 116.732 de exemplare (141.958 în februarie 2013) şi în martie, de 120.725 de exemplare (138.585 în martie 2013).

Pe poziţia a doua în topul vânzărilor pe piaţa tabloidelor şi a cotidianelor în general se situează Libertatea, publicaţie editată de trustul Ringier România, care a avut o medie de 76.621 de exemplare pe apariţie în ianuarie (88.339 în ianuarie 2013), de 78.236 de exemplare în februarie (89.773 în februarie 2013) şi de 77.560 de exemplare în martie (88.454 în martie 2013).

La capitolul publicaţii financiare, cotidianul Ziarul Financiar a avut o medie lunară de vânzări pe apariţie pentru ianuarie 2014 de 8.306 exemplare (în creştere faţă de ianuarie 2013, când avea 7.763 exemplare), de 8.427 de copii în februarie (8.075 de copii în februarie 2013) şi 8.393 de exemplare în martie (8.064 de exemplare în martie 2013).

În ceea ce priveşte cotidianele sportive, Gazeta Sporturilor, editată de Convergent Media (parte a grupului Intact), se încadrează în trendul general, cu o medie de vânzări pentru luna ianuarie de 22.727 de exemplare (23.815 în ianuarie 2013), o medie de 30.261 de exemplare în februarie (31.565 în februarie 2013) şi de 27.027 de exemplare în martie (30.489 în martie 2013).

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici