"Du pain plein les poches/ Buzunarul cu pâine" vorbeşte despre principiile morale fundamentale pentru natura umană – generozitate, toleranţă, reconciliere, pornindu-se la un un el şi o ea preocupaţi de soarta unui câine care a căzut în fântână. În jurul puţului, pornesc înte cele două personaje dialoguri fireşti, concluzii despre viaţă, realitatea de zi cu zi.
Morala acestei istorii atinge partea invizibilă a laşităţii noastre, atât de caracteristică naturii umane, susţine Matei Vişniec, prezent miercuri seară la spectacol.
Potrivit autorului, elementele parabolei sunt absurde, asemeni universului beckettian – "Omul cu baston" şi "Omul cu pălărie" (apropiindu-se de figurile lui Vladimir si Estragon din "Aşteptându-l pe Godot") – vor trăi o experienţă revelatorie, totul gravitând în jurul unei fântâni secate.
Personajele lui Vişniec nu trăiesc într-o lume abandonată, ci sunt prezente, angrenate într-o problematică existenţială, emoţionantă.
Jocul Oanei Pellea şi al lui Mihai Gruia Sandu a fost aplaudat îndelung, iar faptul că la sfârşitul spectacolului cei doi actori au coborât în rândul spectatorilor, cărora le-au oferit pâine, a smuls ovaţii.
Interpretarea actorilor Oana Pellea şi Mihai Gruia Sandu a fost de excepţie, la înălţimea sălii, unde secolul trecut dramaturgul George Bernard Shaw venea s-o vadă pe scenă pe dansatoarea Isadora Duncan.
Cu ocazia Zilei Francofoniei, sărbătorită în 21 martie, spectacolul "Buzunarul cu pâine" a fost jucat luni la Luxemburg, miercuri la Paris, iar vineri va fi interpretat la Rabat şi apoi la Beirut.
Citeşte şi: