Campania pentru europarlamentare, prin intermediul YouTube şi Twitter

Instituţiile europene şi candidaţii la europarlamentare încearcă să ajungă la tineri prin intermediul spoturilor pe YouTube şi a mesajelor pe Twitter, încercând să îi convingă pe aceştia să se prezinte la vot la alegerile europene.

Urmărește
22 afișări
Imaginea articolului Campania pentru europarlamentare, prin intermediul YouTube şi Twitter

Campania pentru europarlamentare, prin intermediul YouTube şi Twitter

Dintre diversele metode de utilizate pentru promovarea alegerilor europene în rândul tinerilor în ultimele săptămâni fac parte difuzarea de videoclipuri pe canalul YouTube al Parlamentului European..

Primul videoclip, realizat ca un promo pentru un film de groază, prezintă o tânără blondă care ţipă şi aleargă pe coridoarele unei clădiri şi are ca fundal o linie melodică angoasantă.

Alte trei videoclipuri prezintă o tânără care vine speriată la un birou electoral pentru a vota, apoi pleacă în fugă, fiind urmată de un asasin cu mască similar celui din "Scream". Sloganul spotului este "Există întotdeauna timp pentru vot". Celelalte două clipuri prezintă o bandă de hoţi care merg la vor şi cicliştii din Turul Franţei care se opresc în plină competiţie pentru a merge la urne.

"Obiectivul este de a ajunge la tinerii care accesează frecvent internetul şi popularizarea alegerilor în rândul lor. Sperăm că, în urma acestor eforturi, măcar o parte vor fi mai interesaţi să se prezinte la vot", a declarat un purtător de cuvânt al Parlamentului European.

O iniţiativă de promovare a alegerilor europarlamentare a avut şi Comisia Europeană, care a lansat, la începutul lui aprilie, în colaborare cu postul TV MTV, o campanie pentru a încerca să-i aducă la urne pe tinerii cu vârste sub 25 de ani, în condiţiile în care respectiva categorie de vârstă este cea mai afectată de absenteism.

La alegerile europene din 2004, rata de absenteism de la vot a fost de 50% la nivelul Uniunii Europene şi de 77% în cadrul categoriei de vârstă 18-24 de ani.

Potrivit unui sondaj realizat la începutul anului, participarea la vot la alegerile europarlamentare se anunţă şi mai scăzută pentru anul acesta, numai 34% dintre cetăţeni declarând că intenţionează să se prezinte la vot.

Pentru a determina europenii să meargă să îşi exprime opţiunile electorale, Comisia Europeană şi MTV au realizat spoturi TV pe tema "Europa, mă auzi?", care pot fi vizualizate şi online (www.caneuhearme.eu).

Parlamentul European intenţionează să lanseze un demers pentru mobilizarea la vot şi pe platforma de microblogging Twitter, utilizată cu succes de Barack Obama în cadrul campaniei sale prezidenţiale. În plus, candidaţii la europarlamentare fac eforturi pentru a se familiariza cu acest nou mod de comunicare, care este la modă în rândul tinerilor.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici