Campanie pentru protecţia minorilor, iniţiată de CNA

Trei spoturi cu numele "Nu lăsa copilul educat de televizor!" vor fi difuzate de televiziuni în următoarele patru luni, la iniţiativa Consiliului Naţional al Audiovizualului, în cadrul unei campanii pentru responsabilizarea părinţilor cu privire la riscul expunerii copiilor la programe inadecvate.

Urmărește
1 afișare
Imaginea articolului Campanie pentru protecţia minorilor, iniţiată de CNA

Campanie pentru protecţia minorilor, iniţiată de CNA

Într-o conferinţă de presă care a avut loc marţi, la sediul CNA, Răsvan Popescu, preşedintele interimar al Consiliului, a declarat că spoturile vor fi difuzate pe toate canalele importante de televiziune.

Primul spot, care a fost lansat luni, prezintă o scenă în care copilul este victimă pasivă a efectelor televiziunii, în situaţia în care părinţii lui dorm. Acest spot va fi difuzat într-un interval de 4-6 săptămâni şi se numeşte "Somnul părinţilor naşte monştri".

Următoarele două spoturi vor fi lansate pe parcursul lunii septembrie. Potrivit lui Sorin Psatta, consultantul CNA pe programul Phare, aceste spoturi prezintă "situaţia în care s-a ajuns din cauza situaţiei din primul spot". În al doilea spot este prezentat un băiat care, la propria aniversare, ia cuţitul în mână şi îl înfige de mai multe ori în tort, iar apoi în ursuleţul său de pluş. În cel de-al treilea spot, o fetiţă dansează provocator lângă o bară de susţinere din metrou.

Doi dintre membrii CNA, Radu Teodorel şi Constantin Duţu, au declarat că nu sunt de acord cu difuzarea acestor spoturi, motivând prin faptul că sunt violente şi pot influenţa negativ copiii. Cei doi membri CNA au mai spus că nu au vizionat spoturile înainte ca acestea să fie trimise spre televiziuni.

În replică, Răsvan Popescu a explicat că această campanie se adresează părinţilor, nu copiilor, şi că orice membru CNA care s-a aflat pe timpul verii la sediul Consiliului a avut posibilitatea de a viziona spoturile dacă ar fi dorit. Popescu, susţinut de Cristina Trepcea, membru CNA, a precizat că spoturile au fost vizionate de majoritatea membrilor.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici