„Ceva s-a schimbat – pe măsură ce globalizarea a avansat, dezbaterea (politică) are acum loc într-un peisaj mediatic complet nou. Opiniile nu mai sunt formate în acelaşi mod ca în urmă cu 25 de ani”, a declarat cancelarul german în faţa Bundestagului.
„Astăzi avem ştiri false, troli – lucruri care se regenerează automat, întărind opiniile cu algoritmi specifici şi trebuie să învăţăm să ne ocupă de ele”, a continuat Merkel, care a adăugat că provocarea cea mai mare pentru politicienii democraţi „este să inspire oamenii – trebuie să ne confruntăm cu acest fenomen şi dacă este necesar, să-l reglementăm”.
„Populismul şi extremismul politic sunt în creştere în democraţiile vestice”, a avertizat liderul german.
Săptămâna trecută, Google şi Facebook au trecut la eliminarea veniturilor din publicitatea de pe site-urile de ştiri false, după ce manipulările din mass-media ar fi putut să influenţeze rezultatul scrutinului din Statele Unite.