Cannes: Paleologu a semnat un acord franco-român de coproducţie cinematografică

Ministrul Culturii, Theodor Paleologu, aflat la Cannes, a semnat, luni, împreună cu ministrul francez al Culturii, Christine Albanel, un acord de coproducţie cinematografică între guvernele român şi francez, care îl înlocuieşte pe cel mai recent, semnat în 1966.

Urmărește
31 afișări
Imaginea articolului Cannes: Paleologu a semnat un acord franco-român de coproducţie cinematografică

Cannes: Paleologu a semnat un acord franco-român de coproducţie cinematografică (Imagine: Mediafax Foto)

Paleologu a declarat pentru MEDIAFAX că vizita sa la Cannes a inclus mai multe întâlniri oficiale şi că acordul semnat luni, cu ministrul Culturii din Franţa, la Hotelul Majestic din Cannes, "e o consecinţă naturală a parteneriatului strategic Franţa-România".

Acordul de coproducţie îl înlocuieşte pe cel încheiat în 1966 şi a fost reînnoit prin efortul comun al ministerelor Culturii şi al Centrelor Naţionale ale Cinematografiei din cele două ţări.

Theodor Paleologu a mai precizat pentru MEDIAFAX că "efortul real de concretizare a acordului" i se datorează şi că acesta a reprezentat "primul subiect" abordat cu ambasadorul Franţei la Bucureşti, Henri Paul, după preluarea mandatului de ministru al Culturii.

Acordul de coproducţie intră în vigoare odată cu publicarea în Monitorul Oficial.

Potrivit proiectului acestui acord de coproducţie România-Franţa, remis MEDIAFAX, în martie, de Centrul Naţional al Cinematografiei (CNC) din România, pentru urmărirea şi facilitarea aplicării termenilor se va institui o comisie franco-română, compusă din reprezentanţi ai autorităţilor competente şi din profesionişti aparţinând celor două părţi.

Comisia se va reuni o dată la doi ani, alternativ, în Franţa şi România, dar va putea fi, de asemenea, convocată la cererea uneia dintre autorităţile competente, în special în cazul unei modificări, fie a legislaţiei, fie a reglementărilor aplicabile industriei cinematografice sau în cazul în care funcţionarea acordului întâmpină dificultăţi grave.

În cazul unei opere cinematografice de coproducţie, proporţia contribuţiilor financiare ale coproducătorului sau coproducătorilor fiecărei părţi poate varia de la 20% la 80% din costul definitiv al proiectului. Prin derogare şi cu acordul autorităţilor celor două părţi, pragul de 20% poate fi diminuat la 10%, ţinând cont de personalul artistic şi tehnic al coproducătorului sau coproducătorilor fiecărei părţi.

Participarea tehnică şi artistică a coproducătorului sau a coproducătorilor fiecărei părţi trebuie să fie în aceeaşi proporţie cu respectivele lor contribuţii financiare, în afara cazului unei derogări excepţionale admise de autorităţi.

Potrivit reprezentanţilor CNC, Centrele Naţionale ale Cinematografiei din Franţa şi România au dorit semnarea unui nou acord, dat fiind că cel vechi nu mai corespundea cerinţelor producătorilor de film şi ale pieţei audiovizualului, prin care să fie înlesnită activitatea coproducătorilor, în special a celor minoritari, pentru care obţinerea finanţărilor este mai dificilă.

Corespondenţă de la Cannes pentru MEDIAFAX, de la Iulia Blaga.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici