Care va fi motto-ul industriei de publicitate în următorii 20 de ani

Industria de publicitate are nevoie de inovaţii, motto-ul următorilor 20 de ani fiind "inovate or die", potrivit lui Cristian Burci - fondatorul Graffiti BBDO, prima agenţie de publicitate din România -, prezent joi la evenimentul Graffiti BBDO - The next 20 years.

Urmărește
625 afișări
Imaginea articolului Care va fi motto-ul industriei de publicitate în următorii 20 de ani

Care va fi motto-ul industriei de publicitate în următorii 20 de ani (Imagine: Shutterstock)

Burci a vorbit despre schimbările din industria comunicării, fiind de părere că agenţiile de publicitate care nu vor veni pe piaţă cu inovaţii vor dispărea. În opinia sa, aceste schimbări ale industriei constituie o mare provocare pentru jucătorii de pe piaţă, însă este nevoie să se creeze experienţe noi pentru consumatori.

El a mai spus că internetul a devenit cea mai mare reţea de distribuţie din lume şi că, cel mai probabil, va deveni şi cel mai mare shopping mall. "E clar că media din ultimii 50 de ani a fost televiziunea, dar media viitorului va fi conţinutul. Restul depinde de canalele de distribuţie", a adăugat el.

În ceea ce priveşte criza economică şi impactul ei asupra industriei publicităţii, Burci a declarat că 2011 va fi cel mai bun an până în 2025. " Cred că criza a pus presiune pe industria de publicitate din România, deoarece nu a existat inovaţie. Facem aceleaşi lucruri ca în trecut", a comentat el.

De asemenea, el a subliniat că agenţiile trebuie să vândă mai multă creaţie şi mai multă inteligenţă, administrând mai bine bugetele, deoarece urmează o perioadă în care costurile vor conta din ce în ce mai mult.

Întrebat dacă ar mai investi în publicitate, dacă ar fi la început de drum în prezent, Burci a răspuns afirmativ, advertisingul fiind un domeniu în care se învaţă mereu lucruri noi. El a mai subliniat că cel mai important lucru în această industrie este să înveţi să vinzi gheaţă unui eschimos.

Vorbind despre noile tehnologii, Burci a declarat că agenţiile trebuie să înţeleagă cât mai bine cum funcţionează acestea, pentru că altfel nu vor putea comunica eficient.

Pe de altă parte, el a explicat faptul că nu crede că piaţa locală s-a schimbat foarte mult, deoarece se fac încă aceleaşi lucruri greşite din trecut, în timp ce piaţa internaţionala este "confuză".

El a estimat că, în următorii ani, agenţiile de publicitate vor fi nevoite să devină companii media, care să producă diferite tipuri de conţinut. În opinia sa, formula câştigătoare pe piaţa de publicitate din următorii ani va fi - conţinut plus tehnologie plus marketing -, toate aceste elemente fiind bine coordonate.

Abordând subiectul publicităţii online, Burci a spus că, în opinia sa, acest tip de publicitate nu comunică. "Nu cred că e o problemă de piaţă. E o problemă de creativitate. Publicitatea online trebuie susţinută prin conţinut", a adăugat el.

Totodată, el a precizat faptul că cel mai mare impact asupra publicităţii îl are economia, estimând că, în următorii ani, economia va merge mai prost, ceea ce va avea consecinţe şi asupra industriei advertisingului.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici