Prima pagină » Cultură-Media » Veniturile din publicitate ale presei americane, din nou în scădere

Veniturile din publicitate ale presei americane, din nou în scădere

Veniturile din publicitate ale ziarelor şi revistelor americane au scăzut cu 28% în cel de-al treilea trimestru al anului, comparativ cu perioada similară a anului trecut, potrivit raportului Asociaţiei americane a ziarelor.
Veniturile din publicitate ale presei americane, din nou în scădere
23 nov. 2009, 14:41, Cultură-Media

Presa tipărită şi online din Statele Unite a înregistrat, în cel de-al treilea trimestru al anului, venituri din publicitate în valoare de 6,4 miliarde de dolari, comparativ cu perioada similară a anului trecut când înregistra venituri de 8,9 miliarde de dolari.

Veniturile din advertising ale presei tipărite au scăzut cu 28,9%, la 5,8 miliarde de dolari, anunţurile de mică publicitate generând venituri de 1,46 miliarde, în scădere cu 37,9% comparativ cu trimestrul al treilea al anului trecut.

Veniturile din publicitatea online au scăzut şi ele cu 16,9%, ajungând la 623 de milioane de dolari.

„Dată fiind starea generală a economiei, cifrele din trimestrul al treilea nu sunt surprinzătoare”, a comentat John Sturm, CEO al Asociaţiei americane a ziarelor, pentru care cifrele „sunt în conformitate cu aşteptările”.

Ziarele americane se confruntă de mai mult timp cu o scădere a veniturilor din publicitate care a dus şi la scăderea tirajelor.

Potrivit reprezentanţilor Asociaţiei americane a ziarelor, aceasta este cea de-a 13-a scădere trimestrială consecutivă a veniturilor din publicitate, înregistrată de presa americană.