- Home
- Cultură-Media
- BISTRIŢA, (16.02.2011, 15:41)
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Cetatea Medievală din Bistriţa va fi promovată cu ajutorul unei potcoave şi al unui struţ
Primăria Bistriţa va promova, anul acesta, Cetatea Medievală Bistriţa cu ajutorul unei potcoave care va fi oferită ca suvenir turiştilor care vizitează municipiul şi al unui struţ care va fi mascota oraşului, transmite corespondentul MEDIAFAX.
Urmărește
59 afișări
Liliana Coceşiu, director în cadrul Primăriei Bistriţa, a declarat, miercuri, într-o conferinţă de presă, că prin proiectul "Promovarea turistică a Cetăţii Medievale Bistriţa" se doreşte creşterea atractivităţii şi competitivităţii turistice a municipiului Bistriţa.
"Obiectivele proiectului sunt crearea unui brand turistic pentru promovarea municipiului Bistriţa, şi anume Cetatea Medievală Bistriţa, respectiv organizarea de evenimente tematice în vederea includerii Cetăţii Medievale Bistriţa în circuite locale, judeţene, regionale şi naţionale", a declarat ea.
Coceşiu a spus că specialiştii Primăriei Bistriţa au ajuns la concluzia că brandul turistic cel mai potrivit pentru Bistriţa este cel de "Oraş al pasajelor", al cărui simbol să fie potcoava şi mascotă struţul, ambele elemente care se regăsesc în stema oraşului.
Istoricul de artă Vasile Duda a explicat, în aceeaşi conferinţă de presă, ce legătură au potcoava şi struţul cu istoria oraşului.
"Nu am crescut struţi, nu creştem nici acum, dar struţul se află în stema oraşului. Bistriţa a primit stema aceasta în secolul al XIV-lea din partea Regelui Ludovic de Anjou. Ca ornament de coif al regilor din familia de Anjou era struţul cu potcoavă în cioc. Unul dintre cronicarii perioadei respective considera că struţul era simbolul familiei de Anjou chiar în contradicţie cu nobilimea maghiară în sensul că regii de Anjou, provenind pe filieră franceză din altă zonă decât cea a Ungariei, au avut un conflict cu nobilimea maghiară şi, din această cauză, ei au susţinut dezvoltarea oraşelor. Struţul este cea mai puternică pasăre, spuneau atunci, este atât de puternică încât poate să sfarme şi să digere fier. Din acest punct de vedere, struţul este simbolul care se opune nobilimii maghiare, calului de fapt, cavaleriei şi, în felul acesta, potcoava apare în ciocul struţului ca fiind zdrobită de către această pasăre puternică", a declarat Vasile Duda.
El a adăugat că, în secolul al XVI-lea, comercianţii au considerat struţul simbol al poziţiei orientale între oraşele Europei şi potcoava un simbol al norocului.
"Potcoava este un element pe care îl putem realiza în spaţiul public. Este un element de suvenir pe care îl poţi produce în piaţă. Este un obiect simplu, cu o interpretare destul de universală, un simbol al norocului, dar obligaţia noastră va fi să îl particularizăm", a declarat Vasile Duda, potrivit căruia potcoavele făcute în piaţă de un fierar ar putea trezi interesul publicului.
În ceea ce priveşte struţul, Duda a declarat că acesta va fi mascota oraşului.
"Struţul nu poate fi decât o mascotă. Avem deja două posibile modele, ne vom pune de acord în cel mai scurt timp", a spus el.
Vasile Duda a adăugat că, prin acest proiect, specialiştii au creat şi o siglă pentru oraş în care apar stilizate, într-o manieră contemporană, Biserica Evanghelică şi Ansamblul Sugălete.
"Sigla nu o vedem altfel decât ca pe o interpretare modernă fiindcă o facem astăzi. Ea poate fi adaptată evenimentelor şi colorată, dacă e cazul, şi în cele trei culori de pe drapel", a explicat el.
În ceea ce priveşte brandul turistic al oraşului, care se doreşte a fi cel de "Oraş al pasajelor", Vasile Duda a spus că era nevoie de un element care să identifice Bistriţa, care să îi permită să concureze cu celelalte cetăţi medievale.
"Sighişoara este percepută ca oraşul-cetate, Sibiul a rămas unul din reperele culturale cele mai importante în rândul burgurilor, iar Braşovul are şi el un brand - Biserica Neagră. Din acest motiv, noi ne-am gândit că pasajele pot să deveni un simbol al Bistriţei pentru că ele ne oferă perspectiva unui oraş unitar", a spus Duda, potrivit căruia în Bistriţa sunt în total 22 de pasaje care asigură legătura între centrul oraşului şi străzile laterale.
De altfel, Primăria Bistriţa vrea să reabiliteze toate aceste pasaje cu bani europeni, să înlocuiască actualele pavaje, să asigure iluminat arhitectural şi să reabiliteze pereţii laterali.
"După ce vor fi făcute investiţiile pe pasaje, vom descoperi frumoasa perspectivă de a traversa oraşul pe jos şi de a vedea valorile pe care le are", a declarat Vasile Duda.
Municipiul Bistriţa a câştigat proiectul "Promovarea turistică a Cetăţii Medievale Bistriţa" care se derulează pe parcursul acestui an.
Proiectul este finanţat din Fondul European de Dezvoltare Regională, prin Programul Operaţional Regional, Axa prioritară 5 - "Dezvoltarea durabilă şi promovarea turismului", Domeniul major de intervenţie 5.3 - "Promovarea potenţialului turistic şi crearea infrastructurii necesare, în scopul creşterii atractivităţii României ca destinaţie turistică".
Valoarea totală a proiectului este de circa un milion de lei din care peste 780.000 de lei reprezintă finanţare nerabursabilă, restul banilor urmând să fie alocaţi de la buget.
Obiectivul general al proiectului îl reprezintă creşterea atractivităţii şi competitivităţii turistice a municipiului Bistriţa, prin crearea unui nou brand turistic, Cetatea Medievală Bistriţa, şi promovarea acestuia la nivel naţional prin metode specifice de marketing.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Trump cere Curții Supreme din SUA să suspende legea ce ar interzice TikTok-ul
-
Ucraina vrea să deschidă mai bine de 150 de şcoli subterane până în toamna anului 2025
-
Se întoarce obligativitatea purtării măştilor în mai multe spitale din Ţara Galilor
-
Războiul din Ucraina, ziua 1039. Bloomberg: Oficialii americani cred că Ucraina ar putea fi forţată să se retragă din regiunea Kursk în primăvară / SUA trimite noi ajutoare militare Ucrainei / Trupele nord-coreene au suferit peste 1.000 de pierderi în regiunea Kursk în ultima săptămână
Citește pe alephnews.ro: Specialiștii britanici au realizat un plan alimentar pentru ultimele zile din an. Cum rămâi fresh până în 2025?
Citește pe www.zf.ro: S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Citește pe www.zf.ro: Cum poate România să ajungă o forţă în regiune şi să lase în urmă toţi vecinii
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
De la anul „ultra-bogaţilor”, la cel în care trebuie să ne confruntăm cu consecinţele deceniilor de acumulări de datorii. Ce s-ar putea întâmpla în 2025?
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Una dintre cele mai râvnite femei din lume s-a despărțit de iubitul fotbalist. Cine e latino loverul de care s-a îndrăgostit
PROSPORT.RO
BREAKING! Încă o dramă pentru familia celor trei români morți pe E85! Din păcate, este vorba despre tatăl bărbatului
CANCAN.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe