Cetatea Medievală din Bistriţa va fi promovată cu ajutorul unei potcoave şi al unui struţ

Primăria Bistriţa va promova, anul acesta, Cetatea Medievală Bistriţa cu ajutorul unei potcoave care va fi oferită ca suvenir turiştilor care vizitează municipiul şi al unui struţ care va fi mascota oraşului, transmite corespondentul MEDIAFAX.

Urmărește
59 afișări

Liliana Coceşiu, director în cadrul Primăriei Bistriţa, a declarat, miercuri, într-o conferinţă de presă, că prin proiectul "Promovarea turistică a Cetăţii Medievale Bistriţa" se doreşte creşterea atractivităţii şi competitivităţii turistice a municipiului Bistriţa.

"Obiectivele proiectului sunt crearea unui brand turistic pentru promovarea municipiului Bistriţa, şi anume Cetatea Medievală Bistriţa, respectiv organizarea de evenimente tematice în vederea includerii Cetăţii Medievale Bistriţa în circuite locale, judeţene, regionale şi naţionale", a declarat ea.

Coceşiu a spus că specialiştii Primăriei Bistriţa au ajuns la concluzia că brandul turistic cel mai potrivit pentru Bistriţa este cel de "Oraş al pasajelor", al cărui simbol să fie potcoava şi mascotă struţul, ambele elemente care se regăsesc în stema oraşului.

Istoricul de artă Vasile Duda a explicat, în aceeaşi conferinţă de presă, ce legătură au potcoava şi struţul cu istoria oraşului.

"Nu am crescut struţi, nu creştem nici acum, dar struţul se află în stema oraşului. Bistriţa a primit stema aceasta în secolul al XIV-lea din partea Regelui Ludovic de Anjou. Ca ornament de coif al regilor din familia de Anjou era struţul cu potcoavă în cioc. Unul dintre cronicarii perioadei respective considera că struţul era simbolul familiei de Anjou chiar în contradicţie cu nobilimea maghiară în sensul că regii de Anjou, provenind pe filieră franceză din altă zonă decât cea a Ungariei, au avut un conflict cu nobilimea maghiară şi, din această cauză, ei au susţinut dezvoltarea oraşelor. Struţul este cea mai puternică pasăre, spuneau atunci, este atât de puternică încât poate să sfarme şi să digere fier. Din acest punct de vedere, struţul este simbolul care se opune nobilimii maghiare, calului de fapt, cavaleriei şi, în felul acesta, potcoava apare în ciocul struţului ca fiind zdrobită de către această pasăre puternică", a declarat Vasile Duda.

El a adăugat că, în secolul al XVI-lea, comercianţii au considerat struţul simbol al poziţiei orientale între oraşele Europei şi potcoava un simbol al norocului.
"Potcoava este un element pe care îl putem realiza în spaţiul public. Este un element de suvenir pe care îl poţi produce în piaţă. Este un obiect simplu, cu o interpretare destul de universală, un simbol al norocului, dar obligaţia noastră va fi să îl particularizăm", a declarat Vasile Duda, potrivit căruia potcoavele făcute în piaţă de un fierar ar putea trezi interesul publicului.

În ceea ce priveşte struţul, Duda a declarat că acesta va fi mascota oraşului.

"Struţul nu poate fi decât o mascotă. Avem deja două posibile modele, ne vom pune de acord în cel mai scurt timp", a spus el.

Vasile Duda a adăugat că, prin acest proiect, specialiştii au creat şi o siglă pentru oraş în care apar stilizate, într-o manieră contemporană, Biserica Evanghelică şi Ansamblul Sugălete.

"Sigla nu o vedem altfel decât ca pe o interpretare modernă fiindcă o facem astăzi. Ea poate fi adaptată evenimentelor şi colorată, dacă e cazul, şi în cele trei culori de pe drapel", a explicat el.

În ceea ce priveşte brandul turistic al oraşului, care se doreşte a fi cel de "Oraş al pasajelor", Vasile Duda a spus că era nevoie de un element care să identifice Bistriţa, care să îi permită să concureze cu celelalte cetăţi medievale.

"Sighişoara este percepută ca oraşul-cetate, Sibiul a rămas unul din reperele culturale cele mai importante în rândul burgurilor, iar Braşovul are şi el un brand - Biserica Neagră. Din acest motiv, noi ne-am gândit că pasajele pot să deveni un simbol al Bistriţei pentru că ele ne oferă perspectiva unui oraş unitar", a spus Duda, potrivit căruia în Bistriţa sunt în total 22 de pasaje care asigură legătura între centrul oraşului şi străzile laterale.

De altfel, Primăria Bistriţa vrea să reabiliteze toate aceste pasaje cu bani europeni, să înlocuiască actualele pavaje, să asigure iluminat arhitectural şi să reabiliteze pereţii laterali.

"După ce vor fi făcute investiţiile pe pasaje, vom descoperi frumoasa perspectivă de a traversa oraşul pe jos şi de a vedea valorile pe care le are", a declarat Vasile Duda.

Municipiul Bistriţa a câştigat proiectul "Promovarea turistică a Cetăţii Medievale Bistriţa" care se derulează pe parcursul acestui an.

Proiectul este finanţat din Fondul European de Dezvoltare Regională, prin Programul Operaţional Regional, Axa prioritară 5 - "Dezvoltarea durabilă şi promovarea turismului", Domeniul major de intervenţie 5.3 - "Promovarea potenţialului turistic şi crearea infrastructurii necesare, în scopul creşterii atractivităţii României ca destinaţie turistică".

Valoarea totală a proiectului este de circa un milion de lei din care peste 780.000 de lei reprezintă finanţare nerabursabilă, restul banilor urmând să fie alocaţi de la buget.

Obiectivul general al proiectului îl reprezintă creşterea atractivităţii şi competitivităţii turistice a municipiului Bistriţa, prin crearea unui nou brand turistic, Cetatea Medievală Bistriţa, şi promovarea acestuia la nivel naţional prin metode specifice de marketing.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici