Cifra de afaceri a Ringier România a scăzut în 2008

Ringier România a raportat pentru anul 2008 o cifră de afaceri de 171,8 milioane de lei, în scădere cu 27% comparativ cu anul precedent, când aceasta a fost de 216,9 milioane de lei, pentru 2009 compania vizând o consolidare a afacerii pe piaţă.

Urmărește
18 afișări
Imaginea articolului Cifra de afaceri a Ringier România a scăzut în 2008

Cifra de afaceri a Ringier România a scăzut în 2008 (Imagine: Mediafax Foto)

Din totalul cifrei de afaceri a Ringier România, piaţa ziarelor a reprezentat 67 de procente, în timp ce piaţa revistelor a fost de 16 procente. De asemenea, celelalte pieţe pe care este prezent grupul Ringier în România au avut o valoare de 17 procente din totalul cifrei de afaceri.

Rezultatele financiare au fost prezentate de Marius Hagger, directorul Ringier România, alături de Michael Ringier, preşedinte şi publisher al Ringier Group, Christian Unger, CEO, şi Marco Castellaneta, Director Corporate Communications, într-o conferinţă de presă care a avut loc marţi.

Conform datelor prezentate, profitul net raportat de Ringier România în 2008 a fost de 13 milioane de lei, în scădere comparativ cu 2007, când acesta a fost de 33,8 milioane de lei. Profitul operaţional a scăzut la 6 milioane de lei în 2008, de la 10 milioane de lei, în 2007.

În 2008 a scăzut şi numărul de angajaţi ai companiei, la 693, dintre care 420 sunt implicaţi în activităţi editoriale şi 273, în activităţi non-editoriale. În 2008, Ringier România a avut, pe întreaga piaţă a presei scrise, o cotă de 38%.

Conform lui Hagger, scăderea cifrei de afaceri şi a profitului se datorează, în mare parte, pieţei de publicitate foarte competitive, dar şi costurilor, care sunt în mare parte în euro.

"Cred că 2010 va fi la fel de rău ca şi anul acesta. Trebuie să avem grijă şi să reducem costurile", a spus Hagger. Acesta a spus că situaţia economică actuală accelerează compresarea pieţei "şi vom vedea mai puţine titluri şi mai puţini publisheri".

"Atât timp cât e posibil, vom tipări ziare", a subliniat Hagger, întrebat dacă Ringier România plănuieşte trecerea unor titluri din portofoliu exclusiv online.

Totodată, pentru 2009, Ringier se concentrează pe consolidarea titlurilor existente şi pe digitalizarea business-ului din print.

"Rezultatele financiare (ale Ringier România, n.r.) reflectă realităţile economice din ultimul an", a declarat Michael Ringier, care a subliniat că situaţia presei va trece de la "dificilă la tragică".

De asemenea, preşedintele Ringier Group a subliniat că rămâne optimist, pentru că are încredere în tradiţia companiei şi în jurnalism, dar şi în evoluţia internetului.

"Nimeni nu vorbeşte mai mult de declinul presei decât presa", a concluzionat Ringier, subliniind că, pentru a putea ieşi din criză şi pentru a evolua, "jurnalismul trebuie să fie de primă clasă". Acesta a spus că internetul nu poate fi răspunsul unor probleme din print.

Întrebat dacă grupul plănuieşte să vândă vreun titlu aflat în portofoliul din România, Michael Ringier a spus că nu există un astfel de plan.

"Ringier va investi în digital media", a spus Christian Unger, care a precizat că, în 2009, grupul Ringier va menţine constante investiţiile în print, aşteptând oportunităţi de investiţii pentru 2010.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici