Ciprian Stancu: Măsurarea pe bază de rate card este SF în România

Ciprian Stancu, director de vânzări Pro TV, a vorbit, în cadrul conferinţei Mediafax Talks about Advertising Measuring, despre rate card ca instrument de măsurare, precizând că, din acest punct de vedere, măsurarea este "science-fiction".

Urmărește
580 afișări
Imaginea articolului Ciprian Stancu: Măsurarea pe bază de rate card este SF în România

Ciprian Stancu: Măsurarea pe bază de rate card este SF în România (Imagine: Mediafax Foto)

Ciprian Stancu a susţinut o prezentare prin care a încercat să demonstreze de ce nu mai este util rate card-ul ca instrument folosit în vânzări efective, el considerând măsurarea pe bază de rate card "science fiction". În opinia lui Stancu, rate card-ul este folosit "din inerţie", ca o listă de programe orientativă pentru oameni care fac planning în agenţii.

"Rate card-ul în sine nu este o bază de discuţie, majoritatea deal-urilor sunt pe audienţă garantată. Preţurile de rate card nu sunt coroborate cu performanţele de audienţă", a spus Stancu.

"La setarea preţului net, discount-ul contează cel mai mult, ajungând până la 97% la televiziunile mai mici", a precizat Stancu, subliniind că "cu cât intră mai multe staţii noi pe piaţă, discrepanţa dintre bugetele nete şi cele de tip rate card este mai mare".

Mihail Vârtosu, preşedinte onorific International Advertising Association (IAA) România, a declarat că piaţa media a crescut cu circa 35-40% în ultimii ani şi urmează să ajungă la circa 7,9 milioane de euro, conform rate card-urilor, în timp ce cheltuielile nete sunt estimate la circa 625 de milioane de euro.

"Suntem o ţară subdezvoltată. Raportul dintre cheltuielile pentru televiziune şi cele pentru alte medii sunt mult în favoarea televiziunii. Iar dacă ne uităm la alte pieţe, observăm un echilibru între cheltuielile pe TV şi cele pe print şi se observă chiar investiţii uşor crescute pe internet", a precizat Vârtosu, subliniind că, în perioada următoare, "vom vedea o creştere a cheltuielilor pentru publicitate pe internet".

"Legislaţia este permisivă la noi. Nu există necesitatea de a căpăta o licenţă pentru a opera un business de acest gen. Iar dacă, în anii '90, legile au fost mai aspre, după 2000 au devenit destul de laxe în mediul dezvoltării de afaceri", a mai spus el.

"În scurt timp, pe piaţa de media, va exista o şcoală pe care ARMA (Asociaţia Română de Măsurare a Audienţei) şi UAPR (Uniunea Agenţiilor de Publicitate din România) au iniţiat-o, cu input de la IAA", a mai spus Vârtosu, precizând că astfel această şcoală încearcă să implice toate instituţiile de pe piaţă.

Ştefan Iordache, preşedinte UAPR, a vorbit despre creşterea cheltuielilor media. Astfel, citând un raport al Publicis Media Group, Iordache a precizat că, până în 2013, creşterile pe piaţa media vor fi de circa 30%. De asemenea, conform unui raport al Fondului Monetar Internaţional, "ale cărui estimări pentru România sunt uşor sumbre", până în 2011 sunt vizate creşteri de 12% a pieţei.

Iordache a subliniat că principalele problemele ridicate de această creştere sunt pe partea de calitate. "Nu suntem pregătiţi la calitate, productivitate şi la nivelul calitativ al schimbărilor", a spus el, adăugând că o altă problemă majoră este generată de resursele umane şi aşteptările salariale.

"Bătălia pentru un om bun este mult mai acerbă, resursele umane nu mai fac faţă creşterii atât de accelerate, peisajul media e mai fragmentat, conceptele de comunicare sunt diferite, costurile cresc şi ele", a precizat Iordache.

De asemenea, preşedintele UAPR a mai atras atenţia şi asupra problemei reprezentate de lipsa unei instituţii unanim recunoscută de advertiseri, care să se ocupe de măsurarea pieţei de publicitate, deşi nevoia unui astfel de organism este resimţită de toţi specialiştii.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici