- Home
- Cultură-Media
- BUCUREŞTI, (20.05.2008, 14:14)
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Ciprian Stancu: Măsurarea pe bază de rate card este SF în România
Ciprian Stancu, director de vânzări Pro TV, a vorbit, în cadrul conferinţei Mediafax Talks about Advertising Measuring, despre rate card ca instrument de măsurare, precizând că, din acest punct de vedere, măsurarea este "science-fiction".
Urmărește
580 afișări
Ciprian Stancu: Măsurarea pe bază de rate card este SF în România (Imagine: Mediafax Foto)
Ciprian Stancu a susţinut o prezentare prin care a încercat să demonstreze de ce nu mai este util rate card-ul ca instrument folosit în vânzări efective, el considerând măsurarea pe bază de rate card "science fiction". În opinia lui Stancu, rate card-ul este folosit "din inerţie", ca o listă de programe orientativă pentru oameni care fac planning în agenţii.
"Rate card-ul în sine nu este o bază de discuţie, majoritatea deal-urilor sunt pe audienţă garantată. Preţurile de rate card nu sunt coroborate cu performanţele de audienţă", a spus Stancu.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Israelul a distrus o facilitate nucleară iraniană. Aceasta era considerată inactivă după închiderea oficială din 2003
-
Olaf Scholz şi Vladimir Putin au vorbit la telefon timp de o oră. Este prima discuţie directă din 2022
-
Macron: Europa se îndreaptă spre un război tarifar cu SUA şi China
-
Industria criptomonedelor este în extaz după victoria lui Donald Trump. Bitcoin, la noi maxime istorice
"La setarea preţului net, discount-ul contează cel mai mult, ajungând până la 97% la televiziunile mai mici", a precizat Stancu, subliniind că "cu cât intră mai multe staţii noi pe piaţă, discrepanţa dintre bugetele nete şi cele de tip rate card este mai mare".
Mihail Vârtosu, preşedinte onorific International Advertising Association (IAA) România, a declarat că piaţa media a crescut cu circa 35-40% în ultimii ani şi urmează să ajungă la circa 7,9 milioane de euro, conform rate card-urilor, în timp ce cheltuielile nete sunt estimate la circa 625 de milioane de euro.
"Suntem o ţară subdezvoltată. Raportul dintre cheltuielile pentru televiziune şi cele pentru alte medii sunt mult în favoarea televiziunii. Iar dacă ne uităm la alte pieţe, observăm un echilibru între cheltuielile pe TV şi cele pe print şi se observă chiar investiţii uşor crescute pe internet", a precizat Vârtosu, subliniind că, în perioada următoare, "vom vedea o creştere a cheltuielilor pentru publicitate pe internet".
"Legislaţia este permisivă la noi. Nu există necesitatea de a căpăta o licenţă pentru a opera un business de acest gen. Iar dacă, în anii '90, legile au fost mai aspre, după 2000 au devenit destul de laxe în mediul dezvoltării de afaceri", a mai spus el.
"În scurt timp, pe piaţa de media, va exista o şcoală pe care ARMA (Asociaţia Română de Măsurare a Audienţei) şi UAPR (Uniunea Agenţiilor de Publicitate din România) au iniţiat-o, cu input de la IAA", a mai spus Vârtosu, precizând că astfel această şcoală încearcă să implice toate instituţiile de pe piaţă.
Ştefan Iordache, preşedinte UAPR, a vorbit despre creşterea cheltuielilor media. Astfel, citând un raport al Publicis Media Group, Iordache a precizat că, până în 2013, creşterile pe piaţa media vor fi de circa 30%. De asemenea, conform unui raport al Fondului Monetar Internaţional, "ale cărui estimări pentru România sunt uşor sumbre", până în 2011 sunt vizate creşteri de 12% a pieţei.
Iordache a subliniat că principalele problemele ridicate de această creştere sunt pe partea de calitate. "Nu suntem pregătiţi la calitate, productivitate şi la nivelul calitativ al schimbărilor", a spus el, adăugând că o altă problemă majoră este generată de resursele umane şi aşteptările salariale.
"Bătălia pentru un om bun este mult mai acerbă, resursele umane nu mai fac faţă creşterii atât de accelerate, peisajul media e mai fragmentat, conceptele de comunicare sunt diferite, costurile cresc şi ele", a precizat Iordache.
De asemenea, preşedintele UAPR a mai atras atenţia şi asupra problemei reprezentate de lipsa unei instituţii unanim recunoscută de advertiseri, care să se ocupe de măsurarea pieţei de publicitate, deşi nevoia unui astfel de organism este resimţită de toţi specialiştii.
Citește pe alephnews.ro: Eva Longoria dezvăluie că familia ei nu mai locuiește în Statele Unite după victoria lui Trump. Unde s-a mutat actrița
Citește pe www.zf.ro: Încă o insolvenţă zguduie piaţa: Unul dintre cele mai cunoscute branduri româneşti a cedat şi a intrat în insolvenţă
Citește pe www.zf.ro: Black Friday-ul care sparge toate recordurile. Cum s-a ajuns aici
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Sylvester Stallone îl numește pe Trump „al doilea George Washington” în discursul de introducere la Mar-a-Lago
Încă o insolvenţă zguduie piaţa: Unul dintre cele mai cunoscute branduri româneşti a cedat şi a intrat în insolvenţă
Dezastru pentru un gigant din tehnologie, care concediază mii de oameni pentru a deveni competitiv într-un domeniu unde o singură companie deţine 80% din piaţa
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
S-a despărțit cuplul anului din tenisul mondial. Gestul rusoaicei Anna Kalinskaya, după ce Jannik Sinner a dat o declarație ciudată despre relația lor
PROSPORT.RO
Blat făcut de Prigoană și Mihaela?! Silviu nu era de fapt căsătorit, dar avea un 'contract de obligații' cu Mihaela, care nici măcar nu locuia cu el!
CANCAN.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe