Cititorii români rămân fideli printului, audienţele cresc

Ediţiile tipărite ale ziarelor şi revistelor româneşti au raportat, per ansamblu, pentru perioada ianuarie 2008 - ianuarie 2009, creşteri ale audienţelor, piaţa de presă fiind, însă, fluctuantă, potrivit ultimelor date ale Studiului Naţional de Audienţă.

Urmărește
22 afișări
Imaginea articolului Cititorii români rămân fideli printului, audienţele cresc

Cititorii români rămân fideli printului, audienţele cresc

Potrivit ultimelor date furnizate de Studiul Naţional de Audienţă (SNA), realizat de Biroul Român de Audit al Tirajelor (BRAT), în perioada ianuarie 2008 - ianuarie 2009, numărul de cititori de presă scrisă, la nivel urban, a fost, per ansamblu, în creştere. În această perioadă, doar câteva publicaţii s-au înscris pe un trend uşor descendent: cotidianul quality Evenimentul zilei (-3,9%), revista up-market Tabu (-4%), Revista de Film HBO (-5%), revista pentru adolescenţi Popcorn (-4,5%), revista pentru bărbaţi FHM (-11,8%), revista Autoshow (-1,4%), dar şi mai multe publicaţii locale.

Cotidienele centrale:

Libertatea, cu 1.413.000 de cititori pe ediţie, în creştere cu 2,5% comparativ cu valul de date SNA anterior;

Cancan, cu 783.000 de cititori pe ediţie, cu o creştere semnificativă de 21,2%,

Gazeta Sporturilor - 776.000 de cititori, care a raportat o creştere de 0,3% faţă de valul de date anterior,

Jurnalul Naţional - 688.000 de cititori, în scădere cu 1%,

Click!, cu o medie de cititori pe ediţie de 685.000, care a raportat cea mai semnificativă creştere de audienţă, şi anume de 27,3%,

Pro Sport, cu 624.000 de cititori pe ediţie (+0,8%),

Evenimentul Zilei, cu 536.000 de cititori pe ediţie şi o scădere de 3,9%,

Adevărul, cu 418.000 de cititori pe ediţie (+4%),

România Liberă, cu 249.000 de cititori pe ediţie (-2,7%),

Gândul, cu 240.000 de cititori pe ediţie (-3,2%),

Cotidianul, cu 230.000 de cititori pe ediţie (+2,7%),

Ziarul Financiar, cu 224.000 cititori, în medie, pe ediţie şi o creştere de 7,7%,

Curierul Naţional, cu 151.000 de cititori pe ediţie (-2,6%),

Ziua, cu 111.000 de cititori pe ediţie (-8,3%),

Curentul, cu 98.000 de cititori pe ediţie (-5,8%).

Publicaţiile săptămânale:

Pro TV Magazin, cu o medie de 922.000 de cititori pe ediţie,

Libertatea de Duminică - 764.000 de cititori pe ediţie,

Gazeta Sporturilor de Duminică - 660.000 de cititori pe ediţie,

Pro Sport de Duminică - 636.000 de cititori pe ediţie,

Libertatea pentru Femei - 563.000 de cititori pe ediţie.

Revistele feminine up & middle market:

Femeia, cu 596.000 de cititori pe ediţie, în creştere cu 5,5% comparativ cu perioada anterioară

Ce se întâmplă, Doctore?, cu 519.000 de cititori pe ediţie, cu o creştere de 5,3%,

Avantaje, cu 319.000 de cititori pe ediţie şi o creştere de 3,2%,

Unica, cu 284.00 de cititori pe ediţie şi o creştere de 3,2%,

Cosmopolitan, cu 250.000 de cititori pe ediţie şi o creştere de 9,2%,

Bolero, cu 183.000 de cititori pe ediţie şi o scădere de -0,5%,

Tabu, cu 170.000 de cititori pe ediţie şi o scădere de -4,0%,

Elle, cu 164.000 de cititori pe ediţie şi o scădere de -0,6%,

Joy, cu 150.000 de cititori pe ediţie

Glamour, cu o creştere 9,3%, aceasta ajungând la 129.000 de cititori pe ediţie,

Beau Monde, cu 82.000 de cititori pe ediţie şi o creştere de 3,8%,

Look!, cu 68.000 de cititori pe ediţie şi o scădere de -1,4%,

Tango, cu 16,9%, ajungând la 49.000 de cititori pe ediţie.

Revistele gossip & people:

Ciao! conduce clasamentul, cu o medie de 501.000 de cititori pe ediţie (+2,2%),

Story, cu 184.000 de cititori pe ediţie (+7,6%),

Viva, cu o medie de 147.000 de cititori pe ediţie, în creştere cu 1,4%.

Revistele pentru adolescenţi:

Bravo este lider, cu 319.000 de cititori pe ediţie, cu o creştere de 2,2% faţă de perioada anterioară de auditare,

Bravo Girl -246.000 de cititori pe ediţie, -0,4 %,

Popcorn - 233.000 de cititori, -4,5%

Cool Girl - 211.000 de cititori pe ediţie, -1,9%.

Revistele masculine:

Playboy a rămas lider de categorie, cu 262.000 de cititori pe ediţie (-1,1%),

FHM, cu 142.000 de cititori (-11,8%)

Men'S Health, cu 80.000 de cititori pe ediţie, în scădere cu 2,4%.

Maxim, cu o medie de 60.000 de cititori şi o creştere de 7,1%.

Publicaţiile auto:

Auto Motor şi Sport, cu 359.000 de cititori pe ediţie, +1,1%,

ProMotor - 332.000 de cititori, -0,3%,

Autoshow - 146.000 de cititori pe ediţie, -1,4%,

Auto Expert, cu 136.000 de cititori pe ediţie şi o creştere de 1,5%,

Top Gear, cu 82.000 de cititori pe ediţie şi o creştere de 3,9%.

 

Publicaţiile economice:

Săptămâna Financiară a raportat o creştere de 8,8%, ajungând la 298.000 de cititori pe ediţie,

Capital, cu 292.000 de cititori pe ediţie, cu o creştere de 1,7%,

Ziarul Financiar, cu 224.000 de cititori pe ediţie şi o creştere de 7,7%,

Business Magazin a raportat o creştere de 7,4%, ajungând la o medie de 87.000 de cititori pe ediţie,

Cariere, cu 48.00 de cititori pe ediţie şi o scădere de -4,0%,

Money Expert, cu 40.000 de cititori pe ediţie.

Presa locală:

Gazeta de Sud, cu o medie de 210.000 de cititori, în creştere cu 7,1% comparativ cu valul SNA anterior,

Agenda, cu 130.000 de cititori pe ediţie şi o scădere de -6,5%,

Transilvania Expres, cu 68.000 de cititori pe ediţie şi o scădere de -1,4%,

Bihoreanul, cu 61.000 de cititori pe ediţie şi o scădere de -7,6%,

Ediţie Specială, cu 59.00 de cititori pe ediţie şi o creştere de 9,3%,

Monitorul de Vrancea, cu 59.000 de cititori pe ediţie şi o creştere de 13,5%,

Viaţa Liberă, cu 57.000 de cititori pe ediţie şi o creştere de 16,3%,

Publitim, cu 54.000 de cititori pe ediţie şi o scădere de -18,2%,

Timiş Expres, cu 50.000 de cititori pe ediţie şi o scădere de -10,7%,

Obiectiv Vocea Brăilei, cu 46.000 de cititori pe ediţie şi o creştere de 2,2%,

Jurnal Arădean, cu 45.000 de cititori pe ediţie şi o creştere de 4,7%,

Hunedoara Expres, cu 44.000 de cititori pe ediţie,

Obiectiv Vocea Brăilei Tv, cu 44.000 de cititori pe ediţie şi o creştere de 2,3%,

Impact în Gorj, cu 43.000 de cititori pe ediţie şi o scădere de -2,3%,

Jurnal Bihorean, cu 42.000 de cititori pe ediţie şi o scădere de -2,3%,

Ziarul de Vrancea, cu 42.000 de cititori pe ediţie şi o creştere de 13,5%,

Informaţia Zilei, cu 40.000 de cititori pe ediţie şi o creştere de 2,6%,

Tribuna, cu 39.000 de cititori pe ediţie şi o creştrere de 25,8%,

Monitorul de Suceava, cu 37.000 de cititori pe ediţie şi o creştere de 15,6%,

Cluj Expres, cu 36.000 de cititori pe ediţie

Hunedoreanul, cu 36.000 de cititori pe ediţie şi o scădere de 2,7%,

Renaşterea Bănăţeană, cu 35.000 de cititori pe ediţie şi o scădere de 31,4%,

Clujeanul, cu 34.000 de cititori pe ediţie şi o scădere de -4,0%,

Monitorul Reţea (Ab Cj Sb), cu 30.000 de cititori pe ediţie şi o scădere de -11,8%,

Bihari Naplo, cu 27.000 de cititori pe ediţie şi o scădere de -22,9%,

Obiectiv Vaslui, cu 26.000 de cititori pe ediţie şi o scădere de -38,11%,

Bănăţeanul, cu 26.000 de cititori pe ediţie şi o scădere de -27,8%,

Monitorul de Botoşani, cu 26.000 de cititori pe ediţie şi o scădere de -21,2%,

Friss Ujsag, cu 26.000 de cititori pe ediţie şi o scădere de -3,7%,

Arad Expres, cu 25.000 de cititori pe ediţie şi o creştere de 19,0%,

Jurnal de Caraş-Severin, cu 21.000 de cititori pe ediţie şi o scădere de -35,3%,

Crişana, cu 21.000 de cititori pe ediţie şi o scădere de -16,0%,

Gazeta de Olt, cu 20.000 de cititori pe ediţie şi o scădere de -20,0%,

Pentru cea de-a 27-a livrare, datele au fost culese de institutele de cercetare Metro Media Transilvania şi Daedalus, în perioada 21 ianuarie 2008 - 18 ianuarie 2009.

Eşantionul a fost de 16.634 de persoane, dintr-un univers de 8,951 milioane de persoane, acesta fiind reprezentativ pentru persoanele din România cu vârsta între 14 şi 64 ani şi care locuiesc în mediul urban.

Datele SNA au fost furnizate pentru 150 de publicaţii, dintre care: 62 de lunare (au fost excluse Connect, Eva - Magazinul Femeilor, Medicina Naturistă, Photo Magazin, Reader’s Digest), 10 bilunare (au fost excluse Şapte Seri Reţea Locală, Zile şi Nopţi Reţea Locală), 26 de săptămânale (au fost excluse Autosupermarket, Camionsupermarket, Ieşeanul, Şapte Seri Bucureşti, Star, Zău; a fost inclus Money Expres), 42 de cotidiene (au fost excluse Compact Bucureşti, Ziarul de Iaşi; au fost incluse Cluj Expres, Hunedoara Expres) şi 10 suplimente.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici