- Home
- Cultură-Media
- BUCUREŞTI, (05.03.2015, 20:18)
- Diana Pârvulescu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Claudiu Pândaru: Relaţia între publisher-Facebook, ca cea între ziar şi tipografie în urmă cu 10 ani
Directorul editorial Mediafax Group, Claudiu Pândaru, a declarat, la Ziua Cercetării Media, un eveniment organizat joi, la Bucureşti, de Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT), că relaţia dintre publisher şi Facebook este ca cea dintre un ziar şi o tipografie în urmă cu 10 ani.
Urmărește
362 afișări
Claudiu Pândaru: Relaţia între publisher-Facebook, ca cea între ziar şi tipografie în urmă cu 10 ani (Imagine: Shutterstock)
La primul panel din cadrul evenimentului, intitulat "Publisherii din România în lupta local-global pentru bugetele de advertising", au participat Lucia Ciucă, directorul de marketing al eMAG, Mihai Tănase, Marketing Communication & Digital Strategy BMW România, Claudiu Pândaru, director editorial al Mediafax Group, Bogdan Prăjişteanu, Chief Commercial Officer al Antena TV Group, şi Cătălin Alistari, membru al boardului editorial al grupului Ringier România. Discuţia dintre aceştia a fost moderată de Dragoş Stanca, Managing Partner Think Digital România.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Coaliția PSD-PNL-UDMR stabilește datele alegerilor prezidențiale. Primul tur, înainte de Paște?
-
Noul decret al lui Putin desemnează Ucraina drept sursă principală de „extremism” şi introduce conceptul de „rusofobie”
-
Elon Musk susţine partidul AfD într-un articol de opinie publicat într-un ziar german
-
Războiul din Ucraina, ziua 1039. Zelenski sugerează schimbări importante în structura de personal / Bloomberg: Oficialii americani cred că Ucraina ar putea fi forţată să se retragă din regiunea Kursk în primăvară / Trupele nord-coreene au suferit peste 1.000 de pierderi în regiunea Kursk în ultima săptămână
Astfel, în cadrul panelului, Bogdan Prăjişteanu a explicat că, pentru ca o reclamă să fie eficientă, este important contexul în care ea este prezentată. "Dacă contextul este potrivit şi rata clicurilor este mare", a spus acesta.
"Un cuvânt cheie în acest domeniu este 'inovaţia'", a explicat Claudiu Pândaru, subliniind că, de cele mai multe ori, fuziunea dintre conţinut şi advertising este benefică atât pentru publisheri, cât şi pentru companiile din publicitate. "Eu, ca editor, nu am nicio problemă când un advertiser vine şi îmi updatează conţinutul editorial cu un mesaj care are o putere similară cu cea a contentului lângă care stă", a declarat directorul editorial al Mediafax Group.
Totodată, Claudiu Pândaru a precizat că utilizatorii care accesează o anumită platformă sau site fac acest lucru fiind interesaţi, în primul rând, de conţinutul pe care îl vor regăsi acolo, şi nu de reclamele care ar putea să-l întâmpine pe platforma respectivă. În acest context, "prioritatea" pentru publisheri este să aibă contentul pregătit pentru anumite formate.
În ceea ce priveşte importanţa reţelelor de socializare pentru publisheri, Pândaru a precizat că, în prezent, "relaţia dintre un publisher şi Facebook, relaţia dintre publisher şi Google este ca relaţia dintre un ziar şi o tipografie acum 10 ani, numai că, de data aceasta, tipografia nu mai are un sediu stabil ca altădată, ci se schimbă în fiecare zi".
"E un mariaj între conţinut şi platforma de distribuiţie. Nu ai cum să ocoleşti Facebook-ul şi nu ai de ce să ocoleşti Facebook-ul", a adăugat el. "Pentru mulţi români, Facebook-ul nu mai este doar o aplicaţie pe telefonul mobil sau un site pe care se loghează. Acolo intră, de acolo îşi iau informaţiile, îşi iau bucăţica de entertainment", a spus Pândaru.
Ziua Cercetării Media a debutat cu o serie de discursuri susţinute de Oliver Pischke, Head of Digital la compania Kantar Media, Alison Fennah, Head of Research la IAB Europe, Odysseas Ntotsikas, Managing Director al Think Digital Group (TDG) şi iniţiator al "Project Agora - Primele 60 de zile de Programmatic Trading", Silviu Ispas, preşedintele BRAT, Arina Ureche, directorul general al BRAT, precum şi lideri ai industriei locale de conţinut, reprezentaţi ai unor mari agenţii de media şi clienţi.
La cel de-al doilea panel, intitulat "Automatizarea vânzărilor online: doar o nouă metodă sau o schimbare de paradigmă?", au participat Dan Balotescu, Managing Director Media Investment, Radu Ionescu, Managing Director al Kinecto, Cosmin Oţel, Digital Strategy Director la Initiative Media, Rareş Pivniceru, Product Development Director al Zenith România, Mihai Trandafir, Managing Director al UM România, şi Alex Visa, Interaction Director for România în cadrul GroupM Worldwide. Arina Ureche, directorul general al BRAT, a fost cea care a moderat acest panel.
În premieră pentru industria din România, BRAT a prezentat în cadrul conferinţei rezultatele SATI (Studiul de Audienţă şi Trafic Internet) cu privire la utilizarea internetului în zona rurală, proiect care deschide o piaţă nouă pentru publicitatea online.
Alte teme care au fost discutate în conferinţă sunt legate de provocările pe care Programmatic Trading le aduce industriei, precum şi modul în care piaţa românească a reacţionat la primul proiect local care aduce la un loc publisheri majori ce îşi oferă spre achiziţie spaţiile publicitare în sistem automatizat.
BRAT este organizaţia industriei de media din România care măsoară audienţa presei scrise şi a mediului online, auditează tirajele (presă scrisă) şi monitorizează investiţiile în publicitate (presă scrisă, online, radio şi outdoor).
Citește pe alephnews.ro: Sonda Parker Solar Probe a ajuns la 6,1 milioane kilometri față de Soare. Cristian Român: „A zburat cu cea mai mare viteză atinsă vreodată de un obiect creat de mâna omului”
Citește pe www.zf.ro: S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Citește pe www.zf.ro: Cum poate România să ajungă o forţă în regiune şi să lase în urmă toţi vecinii
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
GALERIE FOTO. S-au despărțit de Crăciun! Manechinul a șters toate pozele cu fotbalistul de pe rețelele de socializare
PROSPORT.RO
Care sunt cele două CUVINTE din limba română pe care le-ai folosit greșit până acum. Le auzi tot timpul de sărbători
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe