- Home
- Cultură-Media
- BUCUREŞTI, (31.01.2012, 14:43)
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Clipurile TV de promovare a ţigărilor electronice, interzise de la difuzare de către CNA
Clipurile TV de promovare a ţigărilor electronice au fost interzise de la difuzarea pe posturile TV, printr-o decizie luată marţi de CNA, care a considerat că aceste programe stimulează comportamente dăunătoare sănătăţii.
Urmărește
418 afișări
Clipurile TV de promovare a ţigărilor electronice, interzise de la difuzare de către CNA (Imagine: Ovidiu Micsik/Mediafax foto)
Potrivit raportului de monitorizare al Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA), programe de teleshopping pentru ţigările electronice Clever Smoke şi Smoketronic au fost difuzate pe Antena 1, OTV, Prima TV, Kanal D, TVR 2, Acasă TV şi B1 TV. Materialele de promovare a ţigărilor electronice difuzate au avut o durată cuprinsă între peste 4 minute şi aproximativ 15 minute.
Legea audiovizualului interzice "orice formă de comunicare comercială audiovizuală pentru ţigări şi alte produse pe bază de tutun" (articolul 29, alineatul 5), însă ţigara electronică nu este un produs pe bază de tutun.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Gabriel Cotabiță a murit la vârsta de 69 de ani
-
Peste 100.000 de români au votat în străinătate la alegerile prezidenţiale
-
În Schengen, dar cu controale la graniţă. Surse bulgare: controalele la frontierele terestre vor rămâne în vigoare timp de cel puţin şase luni după aderare. Excepţie pentru graniţa Bulgaria-Grecia
-
Vin banii europeni. Cum pot companiile să obţină finanţare de peste 1 milion de euro şi ce condiţii trebuie să bifeze
Membrii CNA au remarcat însă că în programele de promovare a ţigărilor electronice este reprezentat gestul fumatului, ceea ce poate stimula acest obicei.
La propunerea lui Christian Mititelu, membru al CNA, Consiliul a decis să aplice somaţii cu intrarea în legalitate televiziunilor care difuzează aceste clipuri de promovare a ţigărilor electronice. Acest lucru înseamnă că aceste clipuri nu mai pot fi difuzate pe posturile TV.
O altă propunere, făcută de Ioan Onisei, vicepreşedintele CNA, potrivit căreia aceste clipuri ar fi putut fi difuzate după ora 22.00, nu a întrunit numărul necesar de voturi din partea membrilor Consiliului.
Decizia de interzicere a clipurilor TV de promovare a ţigărilor electronice a fost aplicată în baza articolului 29 din Legea audiovizualului, alineatul 1, litera f, potrivit căruia comunicările comerciale audiovizuale difuzate de furnizorii de servicii media audiovizuale trebuie "să nu stimuleze comportamente dăunătoare sănătăţii sau siguranţei populaţiei".
Decizia luată marţi de membrii CNA vine după ce aceştia au discutat şi în şedinţa din 24 ianuarie despre aceste clipuri TV de promovare a ţigărilor electronice. Membrii CNA au fost de părere că, în forma difuzată de televiziuni, aceste clipuri de promovare încalcă legislaţia audiovizualului. Atunci, însă, membrii CNA nu au căzut de acord dacă aceste programe de teleshopping trebuie interzise de la difuzarea pe TV sau trebuie difuzate doar după ora 22.00.
Cristina Trepcea, membru al CNA, a fost foarte tranşantă, spunând la momentul respectiv că difuzarea pe TV a acestor spoturi trebuie interzisă. "Spotul face reclamă la fumat", a spus Cristina Trepcea.
O poziţie similară a avut şi Narcisa Iorga, un alt membru al Consiliului. "Chiar dacă face publicitate la ţigara electronică, gestul este acelaşi", a spus Iorga. Ea a mai spus că Legea audiovizualului prevede că publicitatea la ţigări este interzisă, legislaţia audiovizualului nefăcând distincţie între ţigările obişnuite şi ţigările electronice.
Răsvan Popescu, preşedintele Consiliului, a spus atunci că nu se merge din start pe ideea că nu se poate face reclamă unor astfel de produse - ţigările electronice -, însă contează modul în care se face acest lucru şi când se difuzează astfel de clipuri de promovare.
El a precizat că modul în care sunt realizate aceste programe de teleshopping - prezentându-se în paralel oameni care fumează ţigări obişnuite şi oameni care folosesc ţigările electronice - produc confuzie în rândul copiilor care le pot vedea, întrucât aceste clipuri sunt difuzate pe parcursul întregii zile.
"Un copil de 7 ani nu poate discerne între cele două tipuri de ţigări", a mai spus la momentul respectiv Răsvan Popescu, precizând că aceste clipuri încalcă şi legislaţia privind protecţia minorilor.
Citește pe alephnews.ro: Moscova nu are bani nici să câștige războiul cu Ucraina, nici să piardă. Care este situația economică a Rusiei
Citește pe www.zf.ro: Cutremur pe piaţa imobiliară: ”Preţurile se vor duce la cer în perioada următoare. Realitatea e că cei care nu îşi vor mai permite să cumpere vor sta cu chirie, cum se întâmplă şi în străinătate“ VIDEO
Citește pe www.zf.ro: Black Friday-ul care sparge toate recordurile. Cum s-a ajuns aici
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Cutremur pe piaţa imobiliară: ”Preţurile se vor duce la cer în perioada următoare. Realitatea e că cei care nu îşi vor mai permite să cumpere vor sta cu chirie, cum se întâmplă şi în străinătate“ VIDEO
Cine este antreprenoarea care a revoluţionat industria textilă cu afacerea sa? Ea a renunţat la jobul pe care il avea, pentru a se implica într-un proiect pe care îl creştea de mai multă vreme
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Vedeta din filmele pentru adulți s-a cuplat cu un milionar controversat din fotbal
PROSPORT.RO
Ce a primit o clientă, după ce a comandat piept de pui în restaurantul lui Dani Oțil: „M-am îmbolnăvit pe loc”
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe