Club Electro Putere din Craiova, la târgul de artă Supermarket de la Stockholm

Centrul de artă şi cultură contemporană Club Electro Putere (CEP) din Craiova va prezenta "Romanian Cultural Resolution", unul din cele două proiecte selectate să reprezinte România la Bienala de Artă de la Veneţia din 2011, la târgul alternativ de artă Supermarket de la Stockholm.

Urmărește
13 afișări

Potrivit unui comunicat remis MEDIAFAX, Târgul Supermarket 2011 se va desfăşura în perioada 18 - 20 februarie.

La ediţia din acest an, Institutul Cultural Român (ICR) de la Stockholm a invitat centrul Club Electro Putere, reprezentat de cei doi membri fondatori, Adrian Bojenoiu şi Alexandru Niculescu. La standul propriu de la Supermarket 2011, Club Electro Putere va oferi publicului de artă suedez posibilitatea de a afla mai multe despre proiectul "Romanian Cultural Resolution", unul din cele două selectate să reprezinte România la Bienala de artă de la Veneţia din 2011.

Tot la standul propriu, Club Electro Putere va prezenta un proiect de documentare artistică despre transformarea identităţii centrului după 1989. Scopul proiectului este de a urmări momentele în care destinaţia iniţială a clădirii, aceea de a produce activităţi culturale pentru proletariatul uzinei, este abandonată în favoarea unor destinaţii noi considerate mai profitabile sau mai adaptate momentului.

Proiectul "Romanian Cultural Resolution", ce va fi prezentat la Noua Galerie a Institutului Român de Cultură şi Cercetare Umanistă de la Veneţia, în cadrul Bienalei de Artă, ce debutează pe 4 iunie, cuprinde realizarea unui film documentar pe bază de interviuri, prezentarea unei arhive de fotografie cu expoziţiile omonime deschise la Leipzig şi la Club Electro Putere, o selecţie de cataloage de expoziţie, publicaţii de specialitate, lansarea unui catalog, precum şi vernisarea proiectului "Cortina de fier, o cutie a memoriei", iniţiat de Ştefan Constantinescu şi Xandra Popescu şi realizat alături de mai mulţi artişti străini.

Prin participarea unui număr impresionant de artişti, critici de artă şi curatori, "Romanian Cultural Resolution" urmăreşte soluţiile şi tendinţele pe care artele vizuale din România le-au dezvoltat în ultimii ani, făcând să se vorbească atât despre o renaştere şi o reformare a discursului artistic contemporan, cât şi despre un întreg ansamblu de probleme sau situaţii care ilustrează precaritatea condiţiei artistului în contextul local şi nuanţarea celui global în faţa ideii de spectacol şi mercantilism.

Ediţia din 2011 a Supermarket se va desfăşura la Kulturhuset (Casa de cultură a oraşului Stockholm) şi va găzdui galerii şi proiecte artistice din 25 de ţări. Pentru prima dată de la înfiinţarea târgului, Republica Moldova va fi şi ea reprezentată, prin participarea Asociaţiei Oberliht, cu proiectul CHIOSC.

Institutul Cultural Român de la Stockholm este partener al târgului alternativ de artă Supermarket încă din 2008. Până în prezent, institutul a prezentat la acest târg Centrul pentru Introspecţie Vizuală din Bucureşti şi Fabrica de Pensule din Cluj, precum şi pe artistele Ioana Nemeş şi Maria Drăghici.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici