CME cumpără compania Bontonfilm, lider pe piaţa de distribuţie de programe din Cehia şi Slovacia

Grupul Central European Media Enterprises (CME) a anunţat, luni, că prin subsidiara sa Media Pro BV a ajuns la un acord cu o companie afiliată Bancroft Private Equity LLP pentru a cumpăra pachetul integral de acţiuni al Bontonfilm de la Bancroft şi acţionarii minoritari.

Urmărește
10 afișări

Bontonfilm este o companie de distribuţie de filme, home entertainment şi drepturi de televiziune, care desfăşoară operaţiuni în Republica Cehă şi Slovacia, fiind lider pe aceste pieţe, potrivit unui comunicat al CME.

Achiziţia Bontonfilm este în concordanţă cu strategia CME de a-şi consolida poziţia ca una dintre cele mai importante companii de media din Europa Centrală şi de Est, care produce şi distribuie conţinut pentru cinema, home entertainment, televiziune şi new media.

În 2010, Bontonfilm a realizat venituri neauditate de aproximativ 37 milioane de dolari şi un profit OIBDA (profit operaţional înainte de dobânzi, taxe, depreciere şi amortizare) de aproximativ 2,6 milioane de dolari.

CME va plăti pentru achiziţia Bontonfilm 11 milioane de dolari la finalizarea tranzacţiei, care prevede preluarea companiei fără datorii şi cu o rezervă de lichidităţi de aproximativ 2 milioane de dolari. O sumă adiţională, estimată la maximum 1,5 milioane de dolari, ar putea fi plătită actualilor acţionari în decembrie 2011, în funcţie de OIBDA înregistrat de Bontonfilm în 2010, nivelul de lichidităţi şi alţi indicatori financiari. Pentru finalizarea tranzacţiei, CME are nevoie de aprobarea organismului antimonopol din Cehia şi a altor instituţii de profil. Se estimează că tranzacţia va fi finalizată până la finalul celui de-al doilea trimestru al anului.

Potrivit lui Adrian Sârbu, preşedinte şi CEO al CME, Bontonfilm este un business profitabil, generator de lichidităţi, care va avea un impact imediat asupra creşterii CME.

"Această achiziţie completează optim operaţiunile noastre din Cehia şi Slovacia. Achiziţia ne va permite să maximizăm valoarea arhivei noastre de programe din aceste două pieţe şi să creştem veniturile din surse terţe şi OIBDA Media Pro Entertainment", a mai spus Adrian Sârbu.

CME este principalul trust media şi de divertisment cu operaţiuni de transmisii, internet şi televiziune în şase ţări din Europa Centrală şi de Est. În România, din grupul CME fac parte televiziunile Pro TV, Acasă, Pro Cinema, Pro TV International, Sport.ro şi MTV România.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici