CME intră pe piaţa bulgară prin achiziţia a două televiziuni

Central European Media Enterprises Ltd. (CME) intră pe piaţa bulgară prin achiziţia postului naţional TV2 şi a canalului de sport Ring TV, tranzacţie estimată la 172 milioane de dolari.

Urmărește
30 afișări
Imaginea articolului CME intră pe piaţa bulgară prin achiziţia a două televiziuni

CME intră pe piaţa bulgară prin achiziţia a două televiziuni

Compania a finalizat negocierile cu Top Tone Media Holdings Limited pentru preluarea unor participaţii reprezentând 80% din acţiunile celor două posturi, se arată într-un comunicat al CME.

Preţul de 172 milioane de dolari nu include eventuale ajustări după includerea datoriilor, lichidităţilor, precum şi a unor eventuale reţineri legate de potenţiale obligaţii necunoscute în prezent.

Totodată, CME va încheia un contract de consultanţă cu un om de afaceri cunoscut în media din Bulgaria, Krassimir Guergov, care va oferi expertiză pentru dezvoltarea TV2, Ring TV şi a altor operaţiuni ale CME în Bulgaria.

"Această achiziţie este un nou pas important în procesul de extindere a operaţiunilor noastre în Europa Centrală şi de Est. Intrarea noastră pe piaţa bulgară reprezintă prima operaţiune de acest fel a CME în ultimii trei ani şi demonstrează abilitatea grupului de a continua creşterea strategică în regiune. Postul TV2, care are acoperire naţională şi operează mai multe canale de cablu de nişă, se integrează cu modelul nostru de business bazat pe canale multiple. Aşteptam cu entuziasm să ne extindem în Bulgaria, stat cu o economie dinamică şi o creştere rapidă a pieţei de publicitate TV", a declarat directorul general al CME, Michael Garin.

La rândul său, directorul de operaţiuni al CME, Adrian Sârbu, a afirmat că Bulgaria reprezintă o oportunitate excelentă pentru companie. "Piaţa TV bulgară este dominată de o serie de jucători cheie şi credem în abilitatea CME de a deveni lider de piaţă în următorii cinci ani. Acest obiectiv este posibil prin dezvoltarea grilei de programe, a sinergiilor cu afacerile grupului din România, precum şi ca urmare a expertizei şi experienţei acumulate. Această achiziţie este o nouă piatră de hotar în strategia noastră de extindere în Europa Centrala şi de Est", a arătat Adrian Sârbu.

Top Tone Media Holdings va avea posibilitatea sa vândă participaţia rămasă, de 20%, la cinci ani de la finalizarea tranzacţiei, la un preţ bazat pe o evaluare aprobată de ambele părţi. De asemenea, CME îşi va putea exercita, în acelaşi interval, dreptul de preferinţă pentru un pachet de 14% din acţiunile rămase în posesia Top Tone Media Holdings.

Lansat în noiembrie 2007, TV2 deţine capacităţi tehnice pentru acoperirea a 70% din teritoriul Bulgariei şi este unul dintre cele trei posturi naţionale private din această ţară, alături de televiziunea controlată de stat.

Piaţa publicităţii TV din Bulgaria a fost evaluată la 168 milioane de dolari în 2007, iar estimările indică o creştere anuală de 20% până în 2012.

Bulgaria a aderat la Uniunea Europeană la începutul anului trecut şi are o populaţie de 7,6 milioane de locuitori, dintre care 70% în mediul urban.

CME este o companie media care deţine reţele de top în şase ţări din centrul şi estul Europei, cu o populaţie cumulată de aproximativ 90 de milioane de locuitori.
Grupul operează posturi de televiziune în Croaţia (Nova TV), Cehia (TV Nova, Nova Cinema, Galaxie Sport), România (PRO TV, PRO TV Internaţional, Acasă, PRO Cinema, Sport.ro şi MTV România), Slovacia (TV Markíza, Galaxie Sport), Slovenia (POP TV, Kanal A) şi Ucraina (Studio 1+1, Studio 1+1 International, Kino, Citi).

Grupul este listat în Statele Unite, la bursa electronică NASDAQ şi la Bursa de Valori de la Praga.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici