CNA a respins din nou cererea fondatorului revistei Business Woman de a lansa televiziunea Canal 33

Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a decis, joi, să respingă din nou solicitarea de acordare a unei licenţe televiziunii de business Canal 33, al cărei acţionar majoritar este Alexandru Răducanu, fondator al revistei Business Woman.

Urmărește
741 afișări
Imaginea articolului CNA a respins din nou cererea fondatorului revistei Business Woman de a lansa televiziunea Canal 33

CNA a respins din nou cererea fondatorului revistei Business Woman de a lansa televiziunea Canal 33 (Imagine: Shutterstock)

Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a reanalizat, în şedinţa de joi, solicitarea societăţii Canal 33 Network SRL de acordare a unei licenţe prin reţele de comunicaţii electronice pentru lansarea televiziunii de business Canal 33.

Asociaţii societăţii Canal 33 Network SRL sunt Alexandru Răducanu (97%) şi Cristina - Adriana Sîrbu (3%). Alexandru Răducanu a spus în şedinţele CNA că activează pe piaţa media de opt ani şi este fondatorul publicaţiilor Business Woman şi The Marketer.

Consiliul a mai discutat această solicitare pe 21 ianuarie, când solicitarea a fost respinsă. Atunci, mai mulţi membri ai CNA, între care s-a numărat şi preşedintele Consiliului, Laura Georgescu, au spus că nu sunt convinşi de proiectul de lansare a televiziunii Canal 33, care, la momentul respectiv, conţinea mai multe emisiuni de lifestyle, precum "Academia femeilor", "Frumuseţea la feminin", "Războiul mărcilor", "Chilipiruri", "Miss Chef".

La şedinţa din 21 ianuarie au fost prezenţi Alexandru Răducanu, acţionarul societăţii Canal 33 Network SRL, Anda Cruceanu, producător general al Canal 33, dar şi Corina Vinţan şi Cristina Hlusak, care au vorbit în calitate de prezentatoare ale viitoarei televiziuni.

La şedinţa de joi a CNA au fost prezenţi doar Alexandru Răducanu şi Anda Cruceanu.

"Pentru" acordarea unei licenţe televiziunii Canal 33 au votat, joi, doi membri ai CNA (Florin Gabrea şi Cristina Trepcea), în timp ce şase membri ai Consiliului (Monica Gubernat, Viorel-Vasile Buda, Laura Georgescu, Christian Mititelu, Răsvan Popescu şi Radu Călin Cristea) au fost "împotriva" acordării licenţei.

Alexandru Răducanu a spus că a ţinut cont de sugestiile făcute de membrii CNA în 21 ianuarie, astfel încât proiectul televiziunii Canal 33 a fost modificat, fiind eliminate din grilă toate emisiunile de lifestyle.

"Am eliminat 12 emisiuni de lifestyle. Aceste emisiuni au fost înlocuite cu jurnale de ştiri de business şi emisiuni educative (...) Cu această nouă grilă, Canal 33 devine un post hard business", a spus Alexandru Răducanu.

El a mai spus că societatea Canal 33 Network SRL a încheiat deja acorduri de retransmisie a noii televiziuni Canal 33 cu mai multe societăţi de cablu, între care şi NextGen Communications SRL (în vederea retransmisiei acestui post în localităţile Bucureşti, Dobroieşti, Afumaţi, Pipera şi Corbeanca, judeţul Ilfov). Totodată, potrivit lui Răducanu, au fost deja agreaţi termenii de principiu privind retransmisia Canal 33 pe reţele ale UPC România.

El a mai spus că are relaţii foarte bune cu clienţii de publicitate şi a reuşit deja să încheie contracte cu mai multe companii interesate să se promoveze pe noua televiziune Canal 33.

"Consider că România are nevoie de un post de business independent şi echidistant", a mai spus Alexandru Răducanu.

Potrivit informaţiilor prezentate în şedinţa CNA, televiziunea Canal 33 ar fi urmat să aibă un profil de business şi să difuzeze programe producţie proprie (90%) şi producţii ale altor producători (10%).

Grila Canal 33 cuprindea programe de informare (50%), programe educative şi culturale (25%), programe de divertisment (5%) şi publicitate şi teleshopping (20%).

Sediul televiziunii este în Bucureşti, iar amenajarea studiourilor este finalizată în proporţie de 90%, conform documentelor depuse la CNA.

Investiţia iniţială în proiectul televiziunii Canal 33 este de aproximativ 100.000 de euro, potrivit aceloraşi documente.

La dosarul depus la CNA de reprezentanţii Canal 33 a fost ataşat şi un acord de colaborare cu Fundaţia Şcoala de Televiziune "Tudor Vornicu", care a fost încheiat în scopul recrutării viitorilor angajaţi ai televiziunii, atât în sfera editorială, cât şi tehnică.

Cei mai mulţi membri ai CNA nu au fost însă convinşi nici în şedinţa de joi de acest proiect de lansare a televiziunii Canal 33.

Membrul CNA Monica Gubernat a spus: "Aveţi aria destul de mică, chiar dacă este vorba de Bucureşti. Ca să vă susţineţi, cred că v-ar trebui o licenţă naţională, televiziunile de nişă ştiţi cât de greu supravieţuiesc".

Alexandru Răducanu i-a răspuns că a solicitat licenţă naţională, în Bucureşti fiind doar sediul televiziunii. În schimb, Monica Gubernat i-a spus că se referă la localităţile în care televiziunea Canal 33 ar urma să fie retransmisă.

"Suntem încrezători că vom semna după primirea licenţei cu toţi distribuitorii importanţi din România", i-a spus Alexandru Răducanu.

Pe de altă parte, preşedintele CNA, Laura Georgescu, i-a spus lui Alexandru Răducanu că are tot respectul pentru performanţa acestuia în domeniul presei scrise.

"Plec de la premisa, cu tot respectul pentru performanţa dumneavoastră pe presă scrisă, că este un moment în care apariţia oricărei noi televiziuni periclitează pe de o parte trecerea la digital, fiindcă trebuie să găsim soluţii ulterioare să-i salvăm (pe radiodifuzori, n.r.), să trecem cu ei în cealaltă barcă. Şi, pe de altă parte, vă spun franc, ca om provenit din industrie, că (noua televiziune, n.r.) rupe o bucăţică de pâine din piaţa publicitară şi-aşa insuficientă pentru ceea ce se numesc astăzi posturi şi mă refer la solicitarea dumneavoastră de post naţional", a spus Laura Georgescu.

Ea a precizat că a analizat cu mare atenţie noul proiect al Canal 33, pentru că a crezut foarte tare în acesta. "Aţi continuat să păstraţi «Prânzul de afaceri», «Afaceri din nimic», «Învaţă să faci bani», «Cariere de succes», lucruri care s-au spus de 24 de ani (...) V-am cerut un promo, o încercare, ca să am siguranţa că în momentul în care mă uit la schema de personal şi văd că la ambiţiile dumneavoastră de şase ore de producţie ai doi editori de imagine (...) Am datoria să corelez oferta editorială cu proiectul tehnic şi cu business planul. Dar, jos pălăria, cred că aveţi un talent absolut remarcabil de a face rost de publicitate, cred că aţi fi un conducător perfect de marketing şi publicitate în orice post. Dar nu m-aţi convins, aţi păstrat emisiuni a căror finalitate nu o văd", a spus Laura Georgescu.

Ea a mai spus că, potrivit dosarului depus la CNA, televiziunea Canal 33 ar urma să difuzeze program între orele 08.00 - 24.00 (16 ore/ zi, din care reluări luni - 10 ore/ zi; marţi - sâmbătă, câte 6 ore/ zi; duminică - 9 ore/ zi).

În schimb, Alexandru Răducanu a spus că postul Canal 33 va avea în grilă emisiuni în direct şi în prima parte a zilei, de dimineaţă, nu doar de la 18.00. "Avem şi reluări în această etapă, dar de la ora 10.00, avem «Omul zilei», de marţi până sâmbătă. De asemenea, avem «Cariere de succes», în fiecare zi, o emisiune în care aducem un profesionist de top'", a spus Răducanu.

"De «Omul zilei» mi-e frică, pentru că nu faceţi nimic altceva decât să-mi spuneţi că îmi promovaţi omul care, săptămânal, a făcut o vânzare, investiţie, inovaţie, lansare, premiu, wow, economic, business", i-a răspuns Laura Georgescu.

Alexandru Răducanu a spus că televiziunea Canal 33 va difuza şi emisiuni în direct, de la orele 16.00 şi 17.00. "Avem două linii de jurnale de ştiri de câte o oră în direct de la ora 18.00 şi de la ora 20.00", a spus Alexandru Răducanu, precizând că aceste emisiuni de ştiri vor avea denumirea "Jurnalul de business".

Pe de altă parte, membrul CNA Răsvan Popescu a spus că în România au fost mai multe posturi de business, care, deşi aveau în spate o infrastructură, nu au putut supravieţui pe piaţă. "Ce credeţi că a lipsit?", l-a întrebat Răsvan Popescu pe Alexandru Răducanu.

"Consider că s-a pornit de la o premisă greşită, atât pentru posturile de business care s-au încercat, cât şi pentru alte televiziuni în suferinţă financiară. S-a plecat de la un anumit interes al patronilor acelor televiziuni (...) Aşa nu poate funcţiona o televiziune, o televiziune de succes trebuie să pună în centrul ei audienţa şi clientul de publicitate (...) Noi vom pleca de la un post care vrea să facă o afacere în sine, pe picioarele ei, pornită relativ modestă, dar profesional şi elegant şi nu vrem să aducem bani de acasă. Poţi să aduci bani de acasă, dar la un moment dat se vor termina (...) Oricâţi bani ai aduce de acasă nu poţi să susţin un business care nu stă pe picioarele sale", a spus Alexandru Răducanu.

El a precizat că postul Canal 33 va fi o entitate deschisă către celelalte trusturi de media. În acest sens, Răducanu a precizat că a făcut o ofertă principalei publicaţii de business de pe piaţa din România pentru o eventuală colaborare.

Întrebat de Laura Georgescu care este publicul ţintă al televiziunii Canal 33, Răducanu a spus că persoanele cu vârsta de 30-40 de ani, care au deja o afacere, persoane informate. "Dar vizăm şi zona de studenţi, oameni aflaţi la început de carieră", a spus Răducanu.

Pe de altă parte, membrul CNA Monica Gubernat a reluat ideea că un post de nişă care emite local nu are şanse pe piaţă. "Văd că aici aveţi foarte multe reluări, nu un program serios", a mai spus Gubernat.

"Majoritatea televiziunilor din România au reluări şi reluări foarte mari. Aceasta este o grilă de început pentru Canal 33", a spus Alexandru Răducanu.

Întrebat de Laura Georgescu de ce nu merge pe "o variantă locală" cu Canal 33, Alexandru Răducanu a spus: "Vrem o licenţă naţională din raţiuni de business plan. Consider că este o piaţă competitivă, cred că şi legea audiovizualului CNA este organul care stimulează concurenţa şi consider că cel mai bun trebuie să câştige. Consider că trebuie să câştige telespectatorul, nu un anumit radiodifuzor sau altul. Pot să apară oricât de multe televiziuni. Dacă noi nu facem lucru de calitate, nu o să primim nicio publicitate", a spus el.

"Nu se pot da oricâte televiziuni, orice ar vrea să facă, fiindcă ai de-a face cu o strategie, e ca la numărul naţional de paturi în sănătate, ca la numărul de posturi şi elevi instituţionalizaţi. Nu e ca în prerie sau ca în jungla africană", i-a răspus Laura Georgescu.

"Noi am avut două variante de televiziuni de business, ambele cu probleme. Cu un popor dedicat, addicted to business, Donald Trump ştiţi cum prinde la noi?!", a spus ironic Laura Georgescu. "Eu, personal, am suspiciuni de ce se întâmplă aici, pe propunerea dumneavoastră. De asta vă întreb de ce vreţi un post naţional? Totuşi suntem în continuare o populaţie preponderent rurală. De ce nu începeţi cu local", a spus Laura Georgescu.

"Considerăm că nu putem să facem o audienţă suficientă doar la nivel local, dar, dacă nu ni se va acorda o licenţă naţională, nu vom avea de ales decât să optăm la un moment dat pentru o licenţă locală, însă considerăm că ne limitează foarte mult şansele de succes pe piaţă şi faptul că alţi jucători au avut eşecuri... Nu înţeleg de ce tăiaţi şansele unui jucător care nu are nicio licenţă audiovizuală. Alţii au trei, cinci, zece (...) De nu ne acordaţi şi nouă o şansă să probăm de ce suntem în stare?", i-a întrebat Alexandru Răducanu pe membrii CNA.

"Licenţa rămâne un bun vandabil, chiar dacă piaţa vă omoară, licenţa rămâne ipotetic un bun vandabil", a spus, în schimb, Laura Georgescu.

De cealaltă parte, Alexandru Răducanu a spus că nu vrea să înstrăneze licenţa pe care ar primi-o de la CNA. "Nu sunt genul de om care să fac speculă cu licenţe audiovizuale", a spus el.

Însă, Laura Georgescu i-a răspuns: "Anul de CNA m-a învăţat să fiu sceptică".

Nici membrul CNA Radu Călin Cristea nu a fost convins de explicaţiile date de Alexandru Răducanu. "Mi se par tot felul de soluţii improvizate care nu ascund altceva decât nişte vulnerabilităţi structurale (...) Va fi extrem de greu de separat anumite emisiuni de prezentarea unui om de afaceri de top, de succes, cu publicitatea mascată", a spus Radu Călin Cristea.

În schimb, Florin Gabrea, un alt membru al CNA, a fost convins de proiectul noii televiziuni Canal 33. "La prezentarea programului pot apărea tot felul de stângăcii (...) însă noi am acordat de zeci de ori cedări de licenţe. Niciodată nu s-a pus ipoteza că aceste cedări sunt vânzări de fapt (...) dacă este aşa, eu nu mai votez absolut nicio cedare, din moment ce este o acţiune, nu, ilicită (...) Nu pot pleca de la o ipoteză care habar n-am dacă e adevărată sau nu (...) Nu cred că e binevenită o exigenţă exagerată, cu un solicitant care doreşte să facă chiar dacă un pas mic, chiar dacă pe riscul propriu", a spus Florin Gabrea.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici