CNA a respins solicitarea de acordare a licenţei pentru Comedia TV; proiectul va fi rediscutat

CNA a respins, joi, solicitarea societăţii Big Bang Media S.R.L de a acorda o licenţă televiziunii Comedia TV, membrii Consiliului urmând să reia analiza proiectului după ce conducerea postului TV va prezenta câteva înregistrări cu emisiuni deja produse, care ar urma să fie difuzate pe noul canal.

Urmărește
26 afișări

Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a analizat, în şedinţa de joi, solicitarea societăţii Big Bang Media S.R.L. din Bucureşti pentru acordarea unei licenţe audiovizuale prin satelit pentru televiziunea Comedia TV.

La şedinţa CNA a fost prezentă o delegaţie condusă de asociatul unic al societăţii Big Bang Media S.R.L, Monica Mihai, care, până anul trecut, a condus casa de producţie Mamitzu Production. La şedinţa Consiliului a participat şi actriţa Monica Davidescu, care susţine proiectul Comedia TV.

Potrivit dosarului depus la CNA, formatul de principiu al televiziunii Comedia TV este tematic - comedie. "Comedia TV este un proiect care doreşte să comunice prin umor. Umorul este foarte greu de creat şi este foarte scump, probabil de aceea această nişă nu a fost exploatată, dar avem toate resursele şi creative şi financiare ca să creăm umor inteligent. În momentul acesta, nu se prea mai face umor, băşcălia este altceva (...) Cu băşcălia este mai uşor", a spus Monica Mihai, precizând că lucrează la acest proiect de patru ani.

În plus, Monica Mihai a spus că la Comedia TV vor colabora, pe lângă actori şi artişti, oameni din toate zonele de televiziune, din Europa de Est. "Comedia TV este un proiect interetnic. Noi am redescoperit umorul din comunităţile etnice, am descoperit actori în comunităţile acestea", a explicat Monica Mihai. Ea a mai spus că postul Comedia TV se va adresa "publicului inteligent, decent, educat, care a mai citit o carte". "Comedia TV nu înseamnă numai să râdem, ci să fim inteligenţi, să creăm o stare de bine", a mai spus Monica Mihai.

Ea a spus că televiziunea Comedia TV ar putea fi difuzată în mai multe televiziuni din Europa de Est, printre care Ungaria, Macedonia, Republica Moldova etc. "Pentru fiecare ţară, programele vor fi subtitrate", a spus Monica Mihai.

După ce au analizat proiectul, doar cinci membrii CNA au votat "pentru" acordarea licenţei (Ioan Onisei, Răsvan Popescu, Cristina Trepcea, Constantin Duţu şi Mihai Mălaimare), în timp ce trei membri ai Consiliului (Narcisa Iorga, Dan Grigore şi Christian Mititelu) au votat "împotrivă".

Narcisa Iorga şi Dan Grigore au spus că publicul românesc este "antrenat la un umor facil şi de joasă condiţie", fapt pentru care le va fi dificil celor de la Comedia TV să difuzeze un umor de calitate.

Totodată, Christian Mititelu a spus că membrii CNA ar trebui să vadă câteva emisiuni au fost deja produse pentru a fi difuzate pe Comedia TV, pentru a putea să îşi dea seama de tipul de umor care va fi difuzat pe aceast post TV.

O părere similară a avut-o şi Narcisa Iorga: "Fiind un format absolut nou, ar fi bine să aducă nişte demo-uri".

Dacă va primi licenţa CNA, postul Comedia TV va emite 24 de ore pe zi, şapte zile pe săptămână.

Potrivit grilei de programe transmisă CNA, Comedia TV va difuza dimineaţa emisiunea "Cum se anunţă ziua" - un program de ştiri prezentate în manieră umoristică.

În legătură cu această emisiune, Narcisa Iorga, membru al Consiliului, a întrebat-o pe Monica Mihai cum vor fi prezentate ştirile serioase, într-o manieră umoristică.

În acest context, Monica Mihai a spus că nu are un exemplu exact de pe piaţa românească a audiovizualului, însă a făcut trimitere la emisiunea "În gura presei", realizată de Mircea Badea.

Acest lucru a făcut-o pe Narcisa Iorga să spună: "Mircea Badea are probleme de limbaj. Sper să nu îl luaţi ca exemplu şi din perspectiva limbajului folosit".

Potrivit dosarului depus la CNA, Comedia TV va difuza producţie proprie (50%), producţii audiovizuale ale altor producători (30%) şi programe preluate (20%). Programele preluate vor fi de la companii precum Endemol ("Hot in Cleveland"), CBS Television ("Frasier"), Sony Pictures Entertainment ("I Dream of Jeannie"), 20th Century Fox ("Mash") etc.

Grila postului Comedia TV va cuprinde programe de informare (10%), programe educative (10%), programe culturale (5%), filme (15%), programe de divertisment (40%), publicitate (15%) şi teleshopping (5%).

Printre emisiunile pe care Comedia TV intenţionează să le difuzeze se numără şi "Comedia morning" - program matinal, prezentat de tineri comedianţi studenţi, "Umor comunităţi" - fiecare dintre cele 18 comunităţi etnice din România îşi va produce şi prezenta propriul program, în care vor fi prezentate aspecte din viaţa de zi cu zi a membrilor comunităţilor, actualitate, evenimente, tradiţii, "Haz de necaz", un late night show, "Comedia Pets", o emisiune în care personajele principale sunt animalele, "Spectacol fără sfârşit", o emisiune care prezintă evenimentele săptămânii (culturale, politice, economice etc.), care generează umor sau au umor, "Zâmbete şi vedete", "Stand UP Tragedy", "Interviuri cu personalităţi" etc.

Totodată, Monica Davidescu a spus că pe postul Comedia TV se va difuza teatru TV. "Vrem să preluăm spectacole, frumos filmate, dar aceste spectacole se vor difuza după ce se difuzează la teatru", a explicat Monica Davidescu în şedinţa CNA.

Investiţia iniţială în televiziunea Comedia TV este, potrivit dosarului depus la CNA, de 1.550.000 euro. Potrivit estimărilor din dosarul depus la CNA, postul Comedia TV va avea venituri de 830.000 de euro, cheltuieli de 1.355.000 de euro şi pierderi nete de 525.000 de euro (în primul an), venituri de 1.820.000 de euro, cheltuieli - 1.000.000 de euro şi un profit net de 688.800 de euro (în al doilea an de funcţionare) şi venituri de 2.680.000 de euro, cheltuieli de 1.000.000 de euri şi un profit net de 1.411.200 de euro (în al treilea an de funcţionare).

În România, reprezentanţii Comedia TV sunt în discuţii pentru retransmisia televiziunii pe reţeaua RCS&RDS şi Digi TV. Totodată, Comedia TV ar putea emite şi prin IPTV.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici