CNA: Antena 1, amendată cu 10.000 de lei pentru difuzarea filmului "Crank"

Consiliul Naţional al Audiovizualului a amendat, joi, postul Antena 1 cu 10.000 de lei şi a somat public Digi Film, pentru difuzarea unor filme ce au încălcat legislaţia audiovizualului privind protecţia minorilor, precum şi TVR 1, pentru difuzarea de publicitate în timpul unui serial.

Urmărește
684 afișări
Imaginea articolului CNA: Antena 1, amendată cu 10.000 de lei pentru difuzarea filmului "Crank"

CNA: Antena 1, amendată cu 10.000 de lei pentru difuzarea filmului "Crank" (Imagine: Shutterstock)

Membrii Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA) au analizat, în şedinţa de joi, programele posturilor Digi Film, Antena 1, TVR 1, care au difuzat filmele "Kick-Ass", "Crank - răzbunare şi adrenalină", respectiv "Legendele Palatului : Concubina regelui", difuzate pe 23 mai, 27 mai, respectiv 11 iunie.

Astfel, preşedintele CNA, Laura Georgescu, a propus o somaţie publică pentru Digi Film, pentru difuzarea filmului "Kick Ass". Propunerea a fost adoptată cu şapte voturi "pentru" (Laura Georgescu, Viorel-Vasile Buda, Florin Gabrea, Monica Gubernat, Narcisa Iorga, Cristina Trepcea, Lorand Turos) şi unul "împotrivă" (Radu Călin Cristea). Sancţiunea a fost dată în baza articolului 30 din Legea Audiovizualului, potrivit căruia "este interzisă difuzarea, în cadrul serviciilor de programe de televiziune şi de radiodifuziune, de programe care pot afecta grav dezvoltarea fizică, mentală sau morală a minorilor, în special programele care conţin pornografie sau violenţă nejustificată".

De asemenea, Laura Georgescu a propus şi amenda în cazul Antena 1, pentru difuzarea filmului "Crank", propunerea întrunind şase voturi "pentru" (Laura Georgescu, Viorel Vasile Buda, Florin Gabrea, Monica Gubernat, Narcisa Iorga, Cristina Trepcea) şi două "împotrivă" (Lorand Turos şi Radu Călin Cristea). În cazul Antena 1, propunerea a fost făcută în baza articolului 19 din Codul de reglementare a audiovizualului, care prevede că "responsabilitatea clasificării programelor revine radiodifuzorilor şi furnizorilor de servicii media la cerere, în conformitate cu următoarele criterii: a) numărul şi natura scenelor violente, precum şi caracterul gratuit sau indispensabil al acestora, raportat la genul şi subiectul programului; b) utilizarea violenţei şi rolul acesteia în rezolvarea problemelor; c) modalitatea de tratare prin imagini a scenelor de violenţă, tipul de plan utilizat, realismul reprezentării, rolul coloanei sonore în a genera frică ori angoasă; d) contextul în care este prezentat consumul de droguri şi alcool; e) numărul şi natura scenelor de nuditate, reprezentarea actului sexual; f) psihologia personajelor şi reperele morale pe care acestea le oferă copiilor sau adolescenţilor; g) tipologia eroilor, scopul acţiunii acestora, gradul de recurgere la violenţă; h) prezenţa şi rolul minorilor în scene de violenţă; i) prezentarea femeii în ipostaze degradante; j) numărul şi intensitatea scenelor de violenţă casnică; k) calitatea şi tipologia limbajului; l) genul sau tema programului".

Totodată, preşedintele CNA, Laura Georgescu, a propus ca TVR 1 să fie somat public pentru un breaking - news difuzat în timpul serialului "Concubina regelui", care nu a fost urmat de reluarea episodului, ci de o perioadă de nouă minute de publicitate.

Sancţiunea a fost dată în baza articolului 28, alineatul 2 din Legea Audiovizualului, conform căruia "Societatea Română de Radiodifuziune şi Societatea Română de Televiziune, în calitate de servicii publice, pot insera spoturi publicitare, inclusiv autopromoţionale sau de teleshopping, numai între programe". Propunerea de somare publică a TVR 1 a fost adoptată în unanimitate de membrii CNA prezenţi la şedinţa de joi (Laura Georgescu, Viorel Vasile Buda, Florin Gabrea, Monica Gubernat, Narcisa Iorga, Cristina Trepcea, Lorand Turos, Radu Călin Cristea).

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici