CNA ar putea lua în discuţie interzicerea apariţiei copiilor în reclamele la produse alimentare

Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) ar putea să ia în discuţie, în următoarea perioadă, interzicerea apariţiei copiilor în reclamele la produse alimentare, care sunt difuzate la televiziune şi radio, o propunere în acest sens fiind făcută, joi, de membrul CNA Valentin Jucan.

Urmărește
236 afișări
Imaginea articolului CNA ar putea lua în discuţie interzicerea apariţiei copiilor în reclamele la produse alimentare

CNA ar putea lua în discuţie interzicerea apariţiei copiilor în reclamele la produse alimentare (Foto: Arhiva Mediafax Foto)

Valentin Jucan le-a făcut această propunere colegilor săi din CNA, în şedinţa de joi, în timpul analizării unor spoturi publicitare în care apăreau copii.

"Vă propun amendarea Codului audiovizual, în sensul interzicerii apariţiei minorilor în reclamele la produse alimentare", le-a spus Valentin Jucan celorlalţi membri ai CNA, precizând că, în acest sens, Consiliul ar putea să poarte discuţii inclusiv cu conducerea Spitalului pentru copii din Bucureşti, respectiv cu doctorul Dan Mircea Enescu.

"O astfel de măsură, chiar dacă este destul de contondentă la adresa pieţei de publicitate, ne este permisă inclusiv de reglementările comunitare, care spun că, dacă într-o ţară membră a Uniunii Europene există un segment care necesită măsuri legislative mai severe, atât timp cât acestea nu influenţează în cazul nostru piaţa de publicitate, într-o măsură majoră, acestea pot fi luate, dacă sunt în folosul direct al cetăţenilor ţării respective. Având în vedere situaţia precară a învăţământului, şi aici mă refer la educaţia familială, care ţine de ce consumă copiii, care este alimentaţia, dar şi situaţiile pe care le avem aici, la CNA, vă propun să amendăm Codul audiovizualului, în sensul interzicerii apariţiei minorilor în reclamele la produse alimentare", a mai spus Valentin Jucan.

O discuţie în acest sens ar urma să fie purtată într-o altă şedinţă a CNA, având în vedere că modificarea Codului audiovizual poate fi făcută de Consiliu doar după dezbaterea publică a respectivei modificări.

De asemenea, membrul CNA Monica Gubernat a spus că sunt mai multe aspecte de analizat în acest caz, ea referindu-se la reclamele la laptele praf. "Cum se poate face o reclamă fără minori la lapte praf?", şi-a pus problema Monica Gubernat.

În acest caz, Valentin Jucan a spus că reclamele la lapte praf trebuie să fie adresate mamelor. "Te adresezi părintelui, mamei, evident în situaţia în care ea este majoră. Nu trebuie să te foloseşti de un sugar. Trebuie responsabilizat părintele să cumpere sau nu (acele produse, n.r.)", a mai spus Jucan.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici