CNA: Difuzarea spotului publicitar Colon Help, interzisă pe posturile TV

Spotul publicitar pentru suplimentul alimentar Colon Help a fost interzis de la difuzare pe posturile de televiziune, printr-o decizie luată marţi de Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA).

Urmărește
117 afișări

Potrivit CNA, în spotul pentru suplimentul alimentar Colon Help, Simona Bălănescu (moderatorul emisiunii "Trăieşte sănătos" de la Antena 2, n.r.) spune: "Alimentaţia nesănătoasă duce la intoxicarea colonului şi a întregului organism. Colon Help e gata să te ajute. Un produs cu adevărat natural, pentru detoxifiere şi reglarea metabolismului. Scapă de balonări, oboseală, constipaţie şi dureri de cap. Colon Help reduce pofta de mâncare, te ajută să slăbeşti şi să ai mai multă energie. Vrei un păr sănătos şi un ten mai curat? Tot Colon Help te ajută. Încearcă-l acum: Colon Help. Un produs pentru sănătate şi frumuseţe".

În timpul prezentării pe care o face Simona Bălănescu, pe ecran pot fi văzute imagini cu trunchiul uman, traseul colonului, fiind postat şi textul "Alimentaţia nesănătoasă. Intoxicarea organismului".

Totodată, este prezentat un flacon cu Colon Help, iar în stânga ecranului este scris "100% natural". Ulterior pe ecran sunt postate mai multe texte, printre care şi "fără coloranţi, conservanţi sau alţi aditivi alimentari".

În plus, CNA a analizat în şedinţa de marţi o adresă primită de la Consiliul Român pentru Publicitate (RAC). Potrivit adresei, Comitetul Etic al RAC, reunit în şedinţa din 30 martie, a decis că afirmaţia "un produs cu adevărat natural pentru detoxifiere şi reglarea metabolismului" şi imaginea grafică cu menţiunea "100% natural" afişată pe ecran, coroborate cu afirmaţia "Scapă de balonări, oboseală, constipaţie şi dureri de cap" pot crea consumatorului ideea că eficienţa produsului se datorează ingredientelor sale naturale. Totodată, potrivit Comitetului Etic al RAC, afirmaţia "scapă de balonări, oboseală, constipaţie şi dureri de cap" mai poate sugera consumatorului şi faptul că produsul are un efect garantat.

Astfel, Comitetul Etic al RAC a decis că spotul publicitar pentru suplimentul alimentar Colon Help încalcă prevederile articolului 28.3 litera j din Codul de Practică în Publicitate elaborat de RAC, potrivit căruia "Comunicarea pentru medicamentele care nu necesită prescripţie medicală (OTC), pentru suplimente alimentare, tratamente curative şi metodele alternative de vindecare trebuie: d) să nu sugereze că siguranţa sau eficacitatea produsului respectiv se datorează faptului că ar fi un produs natural; f) să nu sugereze că efectul tratamentului cu produsul respectiv este garantat; j) să nu se folosească de recomandările oamenilor de ştiinţă, ale profesioniştilor în domeniul medical sau ale persoanelor publice, precum şi de faptul că un produs a primit autorizaţie de vânzare".

Totodată, Comitetul Etic al RAC a recomandat revizuirea spotului publicitar şi eliminarea deficienţelor constatate.

Analizând punctul de vedere al RAC, CNA a decis să aplice o decizie de intrare în legalitate a spotului publicitar Colon Help, fapt care presupune că respectivul clip nu mai poate fi difuzat până nu va fi modificat astfel încât să respecte prevederile legislaţiei auduovizuale.

Decizia CNA a fost luată în baza articolului 126, alineatul 1 din Codul de reglementare a conţinutului audiovizual, potrivit căruia "Este interzisă difuzarea de publicitate şi teleshopping pentru medicamente şi tratamente medicale sau suplimente alimentare prezentate sau recomandate de personalităţi ale vieţii publice, culturale, ştiinţifice, sportive ori de alte persoane, care, datorită celebrităţii lor, pot încuraja consumul acestor produse sau tratamente".

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici