- Home
- Cultură-Media
- BUCUREŞTI, (25.02.2016, 14:09)
- Katy Marinescu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
CNA recomandă posturilor TV şi radio să nu difuzeze reclame care conţin greşeli de limba română
Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a adoptat, joi, o recomandare privind asigurarea de către radiodifuzori a respectării limbii române în cadrul comunicărilor comerciale, având în vedere impactul greşelilor mai ales asupra minorilor.
Urmărește
809 afișări
CNA recomandă posturilor TV şi radio să nu difuzeze reclame care conţin greşeli de limba română
"CNA recomandă furnizorilor de servicii media audiovizuale să se asigure că sunt respectate normele ortografice, ortoepice şi de punctuaţie, precum şi morfologice şi sintactice ale limbii române în cadrul comunicărilor comerciale difuzate în programele lor", se arată în textul recomandării adoptate în şedinţa de joi a CNA.
De asemenea, recomandarea precizează că reclamele sunt tot "programe audiovizuale". "Comunicările comerciale audiovizuale sunt parte a programelor audiovizuale şi nu sunt exceptate de la respectarea normelor de folosire corectă a limbii române stabilite de Academia Română", mai spune CNA.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: Cu cât ești mai dezamăgit, cu atât trebuie să mergi duminică la vot și să pui ștampila exclusiv pe alb!
-
Ciolacu efectuează o vizită de lucru la Budapesta: Vreau să îmi finalizez mandatul cu obţinerea deciziei intrării depline în Schengen
-
Şef al armatei britanice: „Suntem pregătiţi să luptăm cu Putin în Europa de Est”
-
Florian Coldea şi Dumitru Dumbravă rămân sub control judiciar
În documentul adoptat, membrii CNA îşi manifestă îngrijorarea faţă de impactul acestor greşeli asupra copiilor: "Difuzarea de comunicări comerciale audiovizuale cu greşeli de ortografie, ortoepie, punctuaţie şi morfologie a limbii române ar putea exercita un puternic impact negativ asupra publicului, în special asupra minorilor, prin caracterul repetitiv al difuzării".
Fiind vorba despre o recomandare a Consiliului şi nu despre o normă de reglementare, încălcarea acesteia nu poate determina însă aplicarea unor sancţiuni.
Potrivit legislaţiei audiovizuale, televiziunile private pot difuza maximum 12 minute de publicitate pe oră, iar televiziunea publică, doar opt minute pe oră.
De asemenea, potrivit legislaţiei audiovizualului, este interzisă publicitatea care nu este conformă cu dispoziţiile legale.
CNA a analizat de-a lungul timpului mai multe reclame care nu respectau folosirea corectă a limbii române, însă această recomandare a fost decisă de membrii Consiliului în urma unei reclamaţii primite de la un telespectator care le atrăgea atenţia asupra campaniei pentru lanţul de magazine Selgros, "pentru profesionişti şi amatori; de bunătăţuri", care a fost discutată în şedinţa din 2 februarie 2016.
Conţinutul reclamaţiei primite pe 3 decembrie 2015, în acest caz, este următorul: "De la eroarea «succesuri» am ajuns în reclama «Selgros» la «bunătăţuri»". Reclamantul a considerat totodată că reclama ar trebui interzisă, adăugând că "nu putem accepta stâlcirea limbii de dragul profitului!".
Conform monitorizării CNA, pe 3 decembrie 2015, spotul publicitar a fost difuzat de Radio România Actualităţi, Kiss FM, Radio 21, Europa FM şi Pro FM.
Textul reclamei difuzate la radio a fost următorul: "Fiecare zi din calendar vine cu o ofertă în dar, în decembrie te aşteptăm pe la Selgros să te bucuri de surprizele pe care ţi le-am pregătit. Azi ai îmbrăcăminte, încălţăminte şi textile pentru copii la 20% reducere, iar mâine ai 10% reducere la dulciuri de Crăciun, banane şi citrice. Selgros, club pentru profesionişti. Acum deschis şi amatorilor... de «bunătăţuri»".
Citeşte şi: CNA, după întâlnirea cu ANAF: Televiziunile Intact nu sunt în situaţia iminentă a unei mutări
Citeşte şi: Reclame la retailerul online Zoot.ro şi la compania Telekom, interzise de la difuzare de către CNA
Citește pe alephnews.ro: Fostul general al Ucrainei a declarat că „al treilea război mondial a început oficial”
Citește pe www.zf.ro: Germania, prinsă în mijlocul unui război care riscă să arunce toată Europa în haos: Cancelarul german Olaf Scholz este presat să trimită rachete cu rază lungă de acţiune în Ucraina
Citește pe www.zf.ro: Black Friday-ul care sparge toate recordurile. Cum s-a ajuns aici
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Putin susține că Rusia a lansat o rachetă balistică asupra Ucrainei ca răspuns la loviturile asupra teritoriului rus cu rachete americane și britanice
Germania, prinsă în mijlocul unui război care riscă să arunce toată Europa în haos: Cancelarul german Olaf Scholz este presat să trimită rachete cu rază lungă de acţiune în Ucraina
Cine este antreprenoarea care a revoluţionat industria textilă cu afacerea sa? Ea a renunţat la jobul pe care il avea, pentru a se implica într-un proiect pe care îl creştea de mai multă vreme
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Vedeta din filmele pentru adulți s-a cuplat cu un milionar controversat din fotbal
PROSPORT.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe
ŞTIRILE ZILEI
-
ieri, 22:45
FC Botoşani-FCSB 1-0, în meciul restanţă din etapa a 4-a a Superligii
-
ieri, 22:36