- Home
- Cultură-Media
- BUCUREŞTI, (25.02.2016, 14:09)
- Katy Marinescu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
CNA recomandă posturilor TV şi radio să nu difuzeze reclame care conţin greşeli de limba română
Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a adoptat, joi, o recomandare privind asigurarea de către radiodifuzori a respectării limbii române în cadrul comunicărilor comerciale, având în vedere impactul greşelilor mai ales asupra minorilor.
Urmărește
809 afișări
CNA recomandă posturilor TV şi radio să nu difuzeze reclame care conţin greşeli de limba română
"CNA recomandă furnizorilor de servicii media audiovizuale să se asigure că sunt respectate normele ortografice, ortoepice şi de punctuaţie, precum şi morfologice şi sintactice ale limbii române în cadrul comunicărilor comerciale difuzate în programele lor", se arată în textul recomandării adoptate în şedinţa de joi a CNA.
De asemenea, recomandarea precizează că reclamele sunt tot "programe audiovizuale". "Comunicările comerciale audiovizuale sunt parte a programelor audiovizuale şi nu sunt exceptate de la respectarea normelor de folosire corectă a limbii române stabilite de Academia Română", mai spune CNA.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Putin îl felicită pe Trump pentru alegerea sa ca președinte al SUA. Liderul rus vorbește despre Noua Ordine Mondială: „Lumea are nevoie de Rusia”
-
Sărbătoare mare pentru creştini. Sfinţii Mihail şi Gavriil sunt cinstiţi pe 8 noiembrie
-
Şeful NATO, Mark Rutte, caută o strategie comună cu Trump împotriva Rusiei şi Coreei de Nord
-
Atenţionare de călătorie în Italia, unde este grevă în transportul public
În documentul adoptat, membrii CNA îşi manifestă îngrijorarea faţă de impactul acestor greşeli asupra copiilor: "Difuzarea de comunicări comerciale audiovizuale cu greşeli de ortografie, ortoepie, punctuaţie şi morfologie a limbii române ar putea exercita un puternic impact negativ asupra publicului, în special asupra minorilor, prin caracterul repetitiv al difuzării".
Fiind vorba despre o recomandare a Consiliului şi nu despre o normă de reglementare, încălcarea acesteia nu poate determina însă aplicarea unor sancţiuni.
Potrivit legislaţiei audiovizuale, televiziunile private pot difuza maximum 12 minute de publicitate pe oră, iar televiziunea publică, doar opt minute pe oră.
De asemenea, potrivit legislaţiei audiovizualului, este interzisă publicitatea care nu este conformă cu dispoziţiile legale.
CNA a analizat de-a lungul timpului mai multe reclame care nu respectau folosirea corectă a limbii române, însă această recomandare a fost decisă de membrii Consiliului în urma unei reclamaţii primite de la un telespectator care le atrăgea atenţia asupra campaniei pentru lanţul de magazine Selgros, "pentru profesionişti şi amatori; de bunătăţuri", care a fost discutată în şedinţa din 2 februarie 2016.
Conţinutul reclamaţiei primite pe 3 decembrie 2015, în acest caz, este următorul: "De la eroarea «succesuri» am ajuns în reclama «Selgros» la «bunătăţuri»". Reclamantul a considerat totodată că reclama ar trebui interzisă, adăugând că "nu putem accepta stâlcirea limbii de dragul profitului!".
Conform monitorizării CNA, pe 3 decembrie 2015, spotul publicitar a fost difuzat de Radio România Actualităţi, Kiss FM, Radio 21, Europa FM şi Pro FM.
Textul reclamei difuzate la radio a fost următorul: "Fiecare zi din calendar vine cu o ofertă în dar, în decembrie te aşteptăm pe la Selgros să te bucuri de surprizele pe care ţi le-am pregătit. Azi ai îmbrăcăminte, încălţăminte şi textile pentru copii la 20% reducere, iar mâine ai 10% reducere la dulciuri de Crăciun, banane şi citrice. Selgros, club pentru profesionişti. Acum deschis şi amatorilor... de «bunătăţuri»".
Citeşte şi: CNA, după întâlnirea cu ANAF: Televiziunile Intact nu sunt în situaţia iminentă a unei mutări
Citeşte şi: Reclame la retailerul online Zoot.ro şi la compania Telekom, interzise de la difuzare de către CNA
Citește pe alephnews.ro: Fiica transgender a lui Musk nu își vede „viitorul” în SUA după victoria lui Trump: „Oamenii care au votat acest lucru nu vor ajunge nicăieri”
Citește pe www.zf.ro: Criză totală în Germania: Guvernul s-a prăbuşit şi este un haos politic fără precedent. Cea mai puternică economie europeană este în prag de colaps
Citește pe www.zf.ro: Revoluţie la o fabrică din România. Cum s-a întâmplat asta
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Biden se adresează națiunii după victoria lui Trump: „Am pierdut această bătălie, America visurilor voastre vă cere să vă ridicați”
Dezastru în industria auto: Producătorul german de piese auto Schaeffler a anunţat că dă afară 4.700 de persoane. În septembrie, gigantul german a trimis înştiinţări de şomaj tehnic angajaţilor de la fabrica din Braşov
Doi antreprenori români au adus un nou tip de casă în România, model pentru a cărui construcţie sunt necesare doar 30 de zile, iar montajul se realizează într-o singură zi
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Imagini incendiare cu Eugenie Bouchard. Cum a putut să apară îmbrăcată, mai mult dezbrăcată
PROSPORT.RO
EXCLUSIV | Scandal în familia Betty – Cătălin Vișănescu. Socrul mare a făcut ravagii! Florin Salam a intervenit decisiv
CANCAN.RO
Persoanele afectate de inundații, care au aruncat cu noroi în Regele Felipe și în Pedro Sanchez, au fost ARESTATE
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe