Coca-Cola, Nokia şi Dacia, cele mai de încredere branduri pentru internauţii români

Coca-Cola şi Nokia au fost desemnate de internauţii români drept cele mai de încredere şi mai populare branduri online, în timp ce Dacia este lider în rândul brandurilor româneşti, potrivit studiului "Leading Brands by Romanian Internet Users", realizat de Gemius, în colaborare cu Evensys.

Urmărește
2 afișări
Imaginea articolului Coca-Cola, Nokia şi Dacia, cele mai de încredere branduri pentru internauţii români

Coca-Cola, Nokia şi Dacia, cele mai de încredere branduri pentru internauţii români

Conform studiului, Coca-Cola şi Nokia sunt cele mai apreciate branduri în rândul utilizatorilor români de internet cu vârste de 18-45 de ani, cele două branduri fiind percepute drept populare şi de încredere. În rândul brandurilor Româneşti, Dacia este pe prima poziţie din punct de vedere a popularităţii, încrederii pe care o inspiră consumatorilor şi prezenţei online.

În clasamentul general al brandurilor, realizat pe baza răspunsurilor spontane ale internauţilor, primele zece poziţii sunt ocupate de Coca-Cola, Nokia, adidas, Nike, Dacia, McDonald's, Pepsi, Google, Microsoft şi Yahoo. Atunci când este vorba de clasificarea brandurilor în funcţie de încrederea pe care le-o inspiră, configuraţia topului este următoarea: Nokia, Coca-Cola, Mercedes, Nike, adidas, Sony, Pepsi, BMW, Microsoft şi Audi. În opinia internauţilor români, brandurile cu cea mai mare prezenţă online în general sunt Google, Yahoo, Coca-Cola, Microsoft, Nokia, Vodafone, Orange, Nike, adidas şi Sony.

Atunci când este vorba de brandurile româneşti, cele mai populare 10 sunt, în opinia utilizatorilor, Dacia, Arctic, Ursus, BCR, Unirea, Murfatlar, Bergenbier, Petrom, Eugenia şi Dorna. Brandurile Dacia şi Arctic se menţin pe primele locuri şi în clasamentul celor mai de încredere branduri româneşti, ele fiind urmate de BCR, Dorna, Ursus, Borsec, Petrom, Murfatlar, Napolact şi Poiana. Cele mai prezente mărci româneşti online au fost desemnate Dacia, BCR, Domo, Neogen, Altex, Bergenbier, Petrom, Romtelecom, Ursus şi Arctic.

Atunci când este vorba de brandurile româneşti şi străine care există exclusiv online, clasamentul realizat spontan de internauţii din România a fost dominat de Google şi Yahoo, urmate deeMag.ro, eBay, Neogen, eJobs, BestJobs.ro, YouTube, Amazon şi HotNews.ro. Pe de altă parte, atunci când li s-a cerut să aleagă dintr-o serie de branduri online, internauţii români au plasat pe primele locuri tot portalurile Google şi Yahoo, urmate de YouTube, eJobs.ro, BestJobs.ro, Hi5, Kappa.ro, Ocazii.ro, Acasă.ro, ROL.ro, Trilulilu.ro, HotNews.ro, eMag.ro, Eva.ro şi Wall-Street.ro.

Potrivit respondenţilor, un brand trebuie să fie de calitate (85%), încredere (51%), să se diferenţieze de celelalte branduri (46%), să aibă prestigiu (38%), să fie popular (26%) şi să fie modern (14%).

Categoriile de branduri analizate în cadrul studiului au fost branduri în general, branduri româneşti în general, branduri prezente numai online şi categorii de produse (bănci şi asigurări, cosmetice şi produse de îngrijire personală, IT, maşini, telecomunicaţii, produse electronice).

Studiul a fost realizat pentru a se identifica principalele branduri din cadrul mai multor categorii, aşa cum sunt percepute ele de către internauţii români cu vârste de 18-45 de ani, şi pentru a se obţine o imagine de insight asupra influenţei prezenţei online a brandurilor din şase categorii de produse. Studiul, deulat în perioada 7-13 februarie, a fost efectuat pe un eşantion de 2.092 respondenţi, dintre care 52% bărbaţi şi 48% femei, aparţinând, în număr egal, grupelor de vârstă 18-24 de ani, 25-34 de ani şi 35-45 de ani. Respondenţii au fost în principal persoane angajate cu studii superioare sau studenţi, locuind în oraşe cu peste 500.000 de locuitori şi având venituri între 1.001-2.000 de lei şi care accesează internetul zilnic.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici