Comănescu / Spotlight: Campania pentru Bucureşti - strategia bate panotajul

"Alianţa Predoiu-Ciucu: "E ca şi cum ţi-ai îndesa nişte paie sub fund, ca să pari mai înalt." / "Regele pantomimei 2.0. Nicuşor Dan." / "Gabriela Vrâncea nu-Fii-rea. Până nu demult nestăpânită şi gafeuză în stil mare, azi nu zgândăre"

Urmărește
857 afișări
Imaginea articolului Comănescu / Spotlight: Campania pentru Bucureşti - strategia bate panotajul

Comănescu / Spotlight: Campania pentru Bucureşti - strategia bate panotajul

Aţi citit câteva din headurile articolului lui Iulian Comănescu. Începând de astăzi, în fiecare joi, veţi citi comentariile lui pe teme de comunicare&media. Tema de astăzi: felul în care principalii competitori din cursa pentru Primăria Capitalei au luat startul în comunicarea propriilor mesaje. Felul în care a debutat războiul media. Predoiu, Dan, Vrânceanu-Firea - Spotlight.

Omul nepotrivit la momentul nepotrivit

Greu de spus ce va face Predoiu, desemnat aseară candidat PNL, cu excepţia faptului că e un politician care nu s-a distins deloc prin carismă şi retorică, într-o cursă pentru un loc care a fost câştigat de diferite personaje cu apucături „sudiste”, ca Oprescu sau Băsescu. Are în ADN, de pe vremea PDL-ului, o poziţionare anti-PSD care s-ar putea să-i servească, fiindcă miza lui nu poate fi decât votul împotriva Gabrielei Firea. Însă PNL a făcut cam tot ce putea face, ajutat sau nu de facţiuni din servicii, ca să se convingă că va pierde alegerile din 5 iunie. Singurul lucru pe care a apucat să-l facă Predoiu de ieri până azi e declaraţia de susţinere a ex-M10-istului Ciprian Ciucu, pe care îl vrea viceprimar. E ca şi cum ţi-ai îndesa nişte paie sub fund, ca să pari mai înalt.

Regele pantomimei 2.0

Nicușor Dan, preferatul neînregimentaţilor politici, e singurul care foloseşte mijloace de comunicare convenţionale în momentul de faţă, printr-o serie de vizuale realizate într-o combinaţie atrăgătoare şi individualizantă de bleu şi roşu sângeriu. Cei care le-au făcut au avut ideea de a-i tăia parţial faţa, pornind de la premisa că, s-o spunem p-aia dreaptă, aceasta nu îl prea serveşte. Ideea e însă ineptă fiindcă miza lui Nicuşor Dan e exact aceea de a ieşi din bula susţinătorilor şi a culege electorat din alte părţi, or pentru asta trebuie să ai exact chip întreg, nume şi voce, în alte locuri decât pe reţele. Iar la capitolul voce, prea puţin iubit de televiziunile combinate cu partidele clasice, Nicuşor execută un fel de pantomimă din pătrăţelele video pe care ţi le dă fără sunet Facebook-ul. Când dai şi sunet, rezultatul e catastrofal: carenţele vocale şi discursive deloc corectate ale lui Dan, plus faptul că oamenii care filmează lucrurile astea n-au auzit de lavalieră, boom şi alte mijloace de captare a sunetului, care se aude, cum e mai rău, „pe ambianţă”.
Apropo, halucinantă chestia asta, care a fost pentru scurt timp copertă pe pagina oficială. 

Gabriela Vrâncea nu-Fi-rea

Până nu demult nestăpânită şi gafeuză în stil mare, fosta prezentatoare de la televiziunile lui Voiculescu generează o surpriză în această campanie, respectând strategia câştigătoare pentru PSD: aceea de a evita să zgândăre electoratul latent advers. Cineva în PSD e foarte grijuliu să nu recreeze efectul Iohannis, care a constat în noiembrie 2014 în aparţia unui milion de alegători furioşi de niciunde, din cauza problemelor legate de votul din diaspora. Spellingul de mai sus al numelui candidatei, glumă recurentă pe vremuri la Antene, se potriveşte perfect cu preocuparea doamnei Firea de a lăuda pe toată lumea: lui Nicuşor Dan i-a propus să fie viceprimar, lui Orban a făcut tot posibilul să-i găsească merite şi chiar mai târziu, când a venit vorba de Băsescu, a reuşit să-i facă acestuia nişte bezele pentru relaţia cu media şi naiba mai ştie ce. La alegeri dintr-un singur tur, Firea nu trebuie decât să-şi conserve electoratul şi să evite bombele retorice plasate în creierul alegătorilor duşmănoşi. Joacă acest rol cam cum dansează Elaine în Seinfeld, dar are suficient toval pentru cele ce vor veni: a fost dispusă să se supună inclusiv supliciilor unui Dan Tăpălagă, pe HotNews, şi şi-a păstrat cumpătul. După atâţia golani în fruntea Bucureştiului, o să avem şi o mare doamnă.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici