Compania SES Astra vrea să susţină tranziţia la televiziunea digitală din România

Compania SES Astra, ce deţine 16 sateliţi la nivel european, intenţionează să susţină şi să participe la procesul de tranziţie la televiziunea digitală din România, a declarat, marţi, Martin Ornass-Kubacki, Vice President & Chief Regional Officer al Astra, pentru Europa Centrală şi de Est.

Urmărește
128 afișări

Martin Ornass-Kubacki este prezent, marţi, la conferinţa "Romania in High Definition", organizată de Asociaţia pentru Comunicaţii Digitale (ACD) la Bucureşti.

Astfel, Martin Ornass-Kubacki a spus că SES Astra vrea să fie aproape de nevoile pieţei din România. El a precizat că, în prezent, România este foarte bine acoperită de serviciile de satelit, compania SES Astra furnizând servicii la 5,2 milioane de gospodării din România, ce recepţionează posturi TV prin cablu şi satelit, principalul partener pe piaţa românească fiind grupul Central European Media Enterprises (CME).

El a mai spus că SES Astra este interesată să participe la procesul de tranziţie la televiziunea digitală din România, asigurând o alternativă pentru reţelele terestre de distribuţie a semnalului TV.

Potrivit lui Kubacki, satelitul oferă cea mai mare infrastructură digitală, cu o rată de digitalizare de 95%. El a mai spus că sistemul de sateliţi Astra oferă în prezent servicii unui număr total de peste 135 de milioane de gospodării din Europa, ceea ce echivalează cu 55% din totalul caselor care recepţionează servicii de televiziune. În mod concret, SES Astra acoperă 58 de milioane de gospodării cu conexiune DTH, 68 de milioane de gospodării cu conexiune la cablu şi 10 milioane de gospodării cu IPTV.

Serviciile de televiziune în sistem HD se recepţionează în 20 de milioane de gospodării, din care SES Astra deserveşte 16 milioane de case. Astfel, sateliţii SES Astra transportă peste 200 de programe TV HD de toate genurile, printre care Sky, RTL HD, Discovery HD, Eurosport HD, HBO HD, BBC HD etc.

"Este clar că satelitul oferă cea mai ridicată rată de digitalizare. Din experienţa noastră, satelitul este cea mai uşoară cale pentru a furniza servicii HD. Dacă radiodifuzorii decid că vor să fie prezenţi pe piaţă, cea mai uşoară cale este să meargă la sateliţi", a mai spus Martin Ornass-Kubacki.

El a mai spus că România poate să aibă probleme în privinţa procesului de digitalizare, dacă lucrurile sunt privite doar dintr-un singur unghi, cel al reţelelor terestre de distribuţie a semnalului TV.

"Din perspectiva Astra, în România, în 2015, vor fi peste 50 de canale HD, mai mult de 4 milioane de case care vor recepţiona HD, iar satelitul va fi principala infrastructură de servicii HD. Aceste lucruri sunt posibile", a spus Kubacki, precizând că satelitul nu este în competiţie cu reţelele terestre de distribuţie a semnalului TV, ci este "un serviciu complementar", care poate ajuta procesul "dificil" de tranziţie la televiziunea digitală terestră din România.

Totodată, Kubacki a spus că operatorul SES Astra este atent la piaţa românească şi vrea să o înţeleagă, fapt pentru care compania are şi un birou local la Bucureşti.

SES Astra este principalul sistem DTH din Europa. În prezent, flota sa cuprinde 16 sateliţi. Poziţiile orbitale principale ale Astra se află la 19,2 grade est, 28,2 grade est, 23,5 grade est, 5 grade est şi 31,5 grade est.

SES (Bursa Euronext Paris şi Luxemburg: SESG) deţine integral operatorii de satelit SES Astra şi SES World Skies, precum şi participaţiuni în companiile Ciel din Canada, QuetzSat din Mexic şi o participaţiune strategică în compania de infrastructură pentru sateliţi O3b Network. SES oferă soluţii de comunicaţii prin satelit prin intermediul unei flote globale de 44 de sateliţi.

Fondată în anul 2009, Asociaţia pentru Comunicaţii Digitale este principalul for independent consacrat promovării tehnologiilor digitale în România şi în special a tranziţiei la serviciile de televiziune digitală terestră.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici