CONFERINŢA "The Future of TV Advertising" - Discovery: TV-ul domină mediile de comunicare, dar conţinutul şi multiscreenul sunt foarte importante

Televiziunea încă domină mediile de comunicare, dar conţinutul şi multitudinea de ecrane folosite devin din ce în ce mai importante, a declarat Dorota Zurkowska-Bytner, VP Advertising Sales Development, Discovery Networks CEEMEA, joi, la "The Future of TV Advertising".

Urmărește
162 afișări
Imaginea articolului CONFERINŢA "The Future of TV Advertising" - Discovery: TV-ul domină mediile de comunicare, dar conţinutul şi multiscreenul sunt foarte importante

CONFERINŢA "The Future of TV Advertising" - Discovery: TV-ul domină mediile de comunicare, dar conţinutul şi multiscreenul sunt foarte importante (Imagine: Shutterstock)

Dorota Zurkowska-Bytner, VP Advertising Sales Development, Discovery Networks CEEMEA, a vorbit în conferinţa "Mediafax Talks about the Future of TV Advertising" despre cel mai recent studiu pan-regional realizat de Discovery Networks privind impactul şi viitorul publicităţii TV.

În acest context, ea a spus că Discovery obişnuieşte să realizeze astfel de studii atât pentru a împărtăşi lucruri din interiorul industriei, cât şi pentru a vedea care sunt nevoile şi aşteptările consumatorilor.

"Pentru că suntem o companie globală, dar localizată, ne uităm la nevoile locale, la nevoile consumatorilor, la aşteptările lor", a spus Dorota Zurkowska-Bytner, VP Advertising Sales Development, Discovery Networks CEEMEA.

Aceasta a precizat că din cercetarea realizată de Discovery au rezultat trei idei principale, prima dintre acestea fiind conţinutul. "Este vorba despre conţinut, despre conţinutul premium", a spus Dorota Zurkowska-Bytner.

Ea a spus că Discovery investeşte anual o sumă de 2 miliarde de dolari în conţinut, pentru a le aduce telespectatorilor săi "noi idei atractive". "Ne uităm la ce aşteptări au consumatorii, ce îşi doresc", a spus Dorota Zurkowska-Bytner.

O altă idee a acestui studiu este aceea că televiziunea încă domină mediile de comunicare, precizând că studiul a contrazis ideea că publicitatea TV nu ar mai fi eficientă. "Dacă te uiţi la timpul petrecut, oamenii petrec încă foarte mult timp la TV, însă oamenii petrec din ce în ce mai mult timp şi folosind alte medii de comunicare, alte dispozitive, pentru a căuta informaţii", a spus Dorota Zurkowska-Bytner.

O a treia idee care se desprinde din studiul Discovery este aceea că, în prezent, consumatorii au la dispoziţie şi folosesc o multitudine de ecrane pentru a urmări programe. "A fost foarte interesant pentru mine să văd că mai mult de 50% dintre cei pe care i-am intervievat au admis că obişnuiesc să caute pe internet informaţii despre reclamele pe care le văd la TV", a spus Dorota Zurkowska-Bytner.

În acest sens, ea a spus că una dintre metodele de advertising care trebuie aplicate este cea de "branded content". "Una dintre soluţiile pe care le aplicăm deja la Discovery, în oferta comercială, este branded content", a spus Dorota Zurkowska-Bytner.

De asemenea, ea a spus că în această industrie este nevoie atât de conţinut de calitate, cât şi de conţinut relevant pentru consumatori. "Problema este cum vom găsi acea conexiune inteligentă între diferitele dispozitive, ecrane, pentru a duce conţinutul mai departe. Vrem să telespectatorii să fie atraşi şi implicaţi în conţinutul pe care îl văd. Întrebarea este cum vom face ca acest conţinut să implice şi mai mult consumatorii", a mai spus Dorota Zurkowska-Bytner.

Potrivit studiului realizat de Discovery, un brand TV în care telespectatorii au încredere este un bun indicator al calităţii programelor pe care le vor urmări. De această părere sunt 60% dintre telespectatorii din România care au participat la acest studiu pan-regional Discovery Networks despre impactul şi viitorul publicităţii TV.

Acest efect de halou se extinde de la programe spre materialele publicitare, iar consumatorii admit că reclamele TV difuzate pe canalele în care au încredere au un impact mai puternic. Acelaşi chestionar a relevat faptul că, în pofida tendinţei în creştere de vizionare a conţinutului pe mai multe ecrane în acelaşi timp, cei mai mulţi dintre telespectatorii români continuă să petreacă în faţa televizorului între 3 şi 5 ore pe zi.

Potrivit rezultatelor studiului, vizionarea de conţinut video pe ecrane multiple, disponibilitatea serviciilor on-demand şi capacitatea din ce în ce mai mare a telespectatorilor de a controla ceea ce vizionează sunt câteva dintre dintre cele mai importante tendinţe care influenţează configurarea pieţei media în prezent. În acelaşi timp, participanţii la studiu au demonstrat că înţeleg foarte clar relaţia dintre conţinutul de calitate, accesibil în orice moment şi publicitatea ca sursă de finanţare a acestuia. De altfel, 80% dintre români consideră că absenţa publicităţii ar putea conduce la scăderea calităţii programelor TV.

Acest studiu regional a fost realizat de Discovery Networks în parteneriat cu The Future Foundation şi îşi propune să furnizeze o viziune de ansamblu asupra industriei publicităţii TV, investigând modul în care publicitarii se pot conecta cu consumatorii dincolo de metodele tradiţionale şi tehnicile care vor fi cele mai eficiente în viitor.

Intitulat "The Future of TV Advertising", studiul are la bază o componentă cantitativă, constând într-un eşantion de 3.000 de repondenţi din zece ţări din regiunea Europei Centrale şi de Est, a Orientului Mijlociu şi Africii (CEEMEA) - România, Bulgaria, Republica Cehă, Ungaria, Polonia, Rusia, Africa de Sud, Turcia, Ucraina şi Emiratele Arabe Unite -, şi o componentă calitativă, prin intermediul unor interviuri în profunzime cu experţi din industrie din această regiune. Pentru România, expertul participant la panel a fost Julien Ducarroz, Chief Commercial Officer Orange.

Conferinţa "The Future of TV Advertising", organizată de agenţia de presă Mediafax, Gandul.info şi Discovery Networks, are loc joi, la hotelul Radisson din Bucureşti.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici