Consumatorii cred că, până în 2025, serviciile media vor fi gratuite

Aproape 50% dintre consumatorii de servicii media de la nivel internaţional consideră că, până în 2025, nu vor mai trebui să plătească pentru a avea acces la acestea, potrivit unui nou studiu, citat de broadbandtvnews.com.

Urmărește
133 afișări
Imaginea articolului Consumatorii cred că, până în 2025, serviciile media vor fi gratuite

Consumatorii cred că, până în 2025, serviciile media vor fi gratuite (Imagine: Shutterstock/Mediafax Foto)

Astfel, potrivit studiului "Xerox State of Customer Service", 49% dintre consumatori cred că, până în 2025, serviciile media vor fi gratuite, indiferent dacă preferă serviciile media tradiţionale (48%) - precum filmele, televiziunea, muzica, radioul, furnizorii de ştiri şi de conţinut sportiv, care au existat şi înainte de aşa-numita "eră a internetului" -, sau serviciile de media digitale (47%), precum reţelele de socializare, care sunt disponibile exclusiv online.

În prezent, 43% dintre consumatori plătesc pentru a avea acces la serviciile de media preferate. Două treimi (66%) dintre cei care plătesc abonamente pentru a avea acces la conţinut media sunt sceptici că serviciile de calitate cu care s-au obişnuit vor fi disponibile gratuit în următorii zece ani.

În cadrul sondajului au fost chestionaţi 6.000 de consumatori de servicii media din Franţa, Germania, Olanda, Marea Britanie şi SUA, pentru a arăta statutul pe care îl ocupă acestea în vieţile lor.

Totodată, peste două treimi dintre cei chestionaţi (69%) au prezis că accesul la internet va deveni un drept uman fundamental în următorii zece ani.

Consumul de servicii media a explodat datorită faptului că telefoanele inteligente şi tabletele au devenit companionul nostru constant, a declarat Greg Schoenbaum, media industry leader în cadrul companiei Xerox. "Fie că este vorba despre online, TV, radio, social media - aceste servicii au devenit un punct central în viaţa noastră de zi cu zi", a mai spus acesta.

Studiul dezvăluie şi alte aspecte, printre care şi unele referitoare la protejarea datelor personale versus personalizare. Astfel, 51% dintre consumatorii de media tradiţionale se simt încă inconfortabil în privinţa folosirii datelor lor personale de către brandurile de media. Totodată, este mai de aşteptat ca aceştia să nu beneficieze de oferte personalizate de la furnizorul lor de servicii media faţă de consumatorii de new media.

De asemenea, atunci când au nevoie de ajutor, utilizatorii de new media vor căuta informaţiile necesare prin intermediul site-urilor respectivelor servicii (20%) şi al e-mail-ului (18%) înainte de a contacta un operator din call center (16%). În schimb, consumatorii de media tradiţionale sunt înclinaţi mai degrabă să apeleze la call center decât la celelalte mijloace specifice new media.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici