Noul model va permite taxarea internauţilor care vor să citească mai multe materiale, după ce le-au epuizat pe cele pe care le pot consulta gratuit în fiecare lună. New York Times nu a menţionat câte materiale vor putea fi consultate gratuit lunar pe site-ul său de către un cititor.
„Acest lucru va permite site-ului NYTimes.com să obţină venituri suplimentare, păstrându-şi şi veniturile din publicitate” şi, în acelaşi timp, continuând să aibă articolele indexate de motoarele de căutare.
„Cititorii noştri sunt extrem de fideli şi credem că vor plăti pentru conţinuturile şi serviciile noastre online”, a subliniat preşedintele consiliului de administraţie al companiei New York Times Company, Arthur Sulzberger.
În opinia directorului general al ziarului, Janet Robinson, site-ul cu plată ar urma să ofere o protecţie relativă în ceea ce priveşte fluctuaţiile economice.
Site-ul NYTimes.com revendică prima poziţie în topul versiunilor online a ziarelor din Statele Unite şi este unul din primele cinci site-uri de informaţii din lume, potrivit statisticilor Nielsen.
New York Times a mai încercat în urmă cu câţiva ani să introducă parţial acces contra cost pe site-ul său, în special pentru lecturarea editorialelor, însă a renunţat la iniţiativă.
În prezent, Wall Street Journal, proprietate a News Corporation, deţinută de Rupert Murdoch, şi Newsday sunt singurele ziari mari din Statele Unite care au acces contra cost la versiunile lor online.