- Home
- Cultură-Media
- BUCUREŞTI, (03.11.2016, 16:32)
- Departamentul Cultură-Media
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Corina Şuteu: Ministerul Culturii acompaniază procesul de reaşezare a Operei şi a Operetei
Ministrul Culturii, Corina Şuteu a fost prezent joi, alături de Beatrice Rancea, directorul interimar al ONB, în foaierul Operei, la o conferinţe de presă în care s-a discutat chestiunea separării Operei de Teatrul de Operetă, viitorul Teatrului de Operetă şi problema sediului acestei instituţii.
Urmărește
738 afișări
Corina Şuteu: Ministerul Culturii acompaniază procesul de reaşezare a Operei şi a Operetei
La conferinţa de presă organizată joi la Opera Naţională Bucureşti, în prezenţa jurnaliştilor, dar şi a unor angajaţi ai Teatrului de Operetă „Ion Dacian” şi ai ONB, s-au dezbătut probleme legate de situaţia sălii Operetei, a celor aproape 300 de angajaţi ai instituţiei care nu au unde să facă repetiţii, nu au birouri şi nu pot susţine spectacole, dar şi despre faptul că aproape jumătate din clădirea Operei este dezafectată, ministrul Corina Şuteu explicând că un raport al corpului de Corpul de control al Guvernului va prezenta public concluziile anchetei desfăşurate la Teatrul Naţional de Operetă „Ion Dacian”.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Un diplomat rus de rang înalt afirmă că Rusia este deschisă la orice discuţii de pace în Ucraina dacă Trump le iniţiază
-
Ford Otosan a oprit azi producţia la uzina de la Craiova din cauza Electrocentrale Craiova. Pierderi estimate la peste 40 mil. Euro
-
Comisia Europeană trimite România în faţa CJUE pentru că nu a colectat şi epurat în mod corespunzător apele uzate
-
Marcel Boloş: termenul pentru aplicarea amnistiei fiscale, prelungit până la 20 decembrie 2024
Beatrice Rancea a vorbit, în primă instanţă despre neajunsurile Teatrului de Operetă, a lipsei unui sediu in care instituţia să îşi poata desfăşura activitatea în contextul în care sediul nou construit al Operetei din bd. Goga nr.1, renovat cu 9 milioane euro şi inaugurat în ianuarie 2015, a fost închis dupa jumatate de an de utilizare din lipsa autorizaţiilor de funcţionare din partea ISU. Între timp, a apărut şi un litigiu în privinţa terenului pe care a fost construit noul sediu al Operetei, unde nici până la această dată nu sunt finalizate lucrările de construcţie.
Beatrice Rancea a anunţat că abia dupa soluţionarea respectivului litigiu, „vom putea obţine de la Primaria Sectorului 3 acest aviz de reparaţii. Aceste avize nu se pot da pana nu se stinge acest proces cu litigiul.”
Dincolo de problema unui sediu în care să îşi poată desfăşura spectacolele, Teatrul de Operetă „Ion Dacian” se confruntă şi cu chestiuni administrative, precum problema fuziunii cu Opera Naţională din Bucureşti, o decizie înfăptuită în timpul fostului ministru al Culturii, Daniel Barbu şi girată de directorul general suspendat al ONB, Răzvan Dincă.
În urma adoptării, pe 25 septembrie 2013, a Hotărârii nr. 741/2013 privind stabilirea unor măsuri pentru reorganizarea şi funcţionarea Operei Naţionale, Opera Naţională Bucureşti şi Teatrul Naţional de Operetă „Ion Dacian“ s-au unit, Opereta pierzându-şi astfel personalitatea juridică.
La conferinţa de joi, directorul general interimar al ONB, Beatrice Rancea a punctat dificultăţile prin care trece Opereta şi încercările de a găsi un sediu nou: „Este o situaţie extrem de neplăcută şi de gravă pentru un colectiv care de foarte mulţi ani n-a mai avut un spectacol de operetă, un colectiv care, din păcate, se deprofesionalizează pentru că nu mai au spectacole susţinute în fiecare săptămâna, nu au premiere, este o situaţie foarte neplăcută pentru un colectiv extraordinar. (...) Este una printre puţinele teatre de operetă din Europa.”
„Ministrul Culturii a încercat să deblocheze acest accident grav care a însemnat asimilarea Operetei de către Opera, un lucru dezastruos pentru Operetă, colectiv şi pentru instituţia în sine care practic nu mai există, este Opera care are şi colectivul Operetei în subordine. Pe lângă acest dezastru că Opera a asimilat Operetă, acest colectiv nu mai are nici sediu unde să-şi poată desfăşura activitatea”, a mai spus Rancea.
Beatrice Rancea a adus cuvinte de apreciere Ministrului Corina Şuteu pentru decizia de a separa administrativ şi legislativ cele două instituţii, chestiune anunţată de Ministrul Corina Şuteu încă din primele sale luni de mandat: „Aşa cum la începutul stagiunii am anunţat programul ONB, am dorit să facem această conferinţă de presă. Doamna ministru de când a fost numită mi-a acordat tot sprijinul când am avut probleme şi am avut de fiecare dată un sprijin real din partea Ministerului Culturii. Vineri am încercat împreună cu Ministerul Culturii să organizăm o recepţie a sălii Operetei, am încercat cu o comisie neutră şi externă, pe lângă constructori, proiectanţi, cei care s-au ocupat direct de lucrările Teatrului Naţional de Operetă, să avem o recepţie în stadiul fizic actual, însă acest lucru nu a fost posibil. (...) În acest moment este o situaţie preluată şi de doamna ministru şi de mine, o situaţie pe care am încercat să o deblocăm, în care acest spaţiu minunat care ar fi trebuit să fie Teatrul Naţional de Operetă este închis. Aşa am preluat noi această situaţie. Din mai şi până în acest moment am fost sigură că vom reuşi să deblocăm situaţia moştenită, însă veştile nu au fost foarte bune. Am ţinut permanent legătură cu colectivul Teatrului de Operetă, să găsim variante de spaţii în care dânşii să poată să joace, chiar şi în spaţii improprii spectacolul de operetă. Activitatea dânşilor a fost susţinută în formele unor recitaluri, rezumate din spectacolele pe care le mai puteau reprezenta.”
Beatrice Rancea a declarat că a formulat o solicitare pentru ocuparea spaţiului din Palatul Parlamentului timp de două zile pe săptămână şi unde instituţia nu va plăti chirie, punctând că angajaţii Operetei au susţinut până acum recitaluri sau rezumate ale spectacolelor reprezentate.
În acest context, managerul interimar al ONB, Beatrice Rancea a anunţat că angajaţii Teatrului de Operetă vor ocupa două zile pe săptămână pentru repetiţii şi spectacole sala de festivităţi a Palatul Parlamentului, spaţiu în care va avea loc, în data de 30 decembrie, premiera spectacolului „Liliacul”: „Am încercat împreună să reintrăm din spaţiul Teatrului de Operetă din strada Goga, unde există această clădire care din păcate nu o putem avea. La Palatul Parlamentului am primit o sală pentru că îmi doresc foarte mult aşa cum Opera a avut două gale extraordinare de deschidere, iar acum avem în lucru premiera 'Bărbierului din Servilla', premierele sunt pe 10-12 noiembrie. Îmi doresc şi vom avea prima premieră a teatrului de operetă, este vorba de 'Liliacul'. Astăzi am avut această vizită la Palatul Parlamentului unde am primit o sala în care vom încerca să adaptăm un spectacol nou, regia, scenografia şi costumele vor fi semnate de regizorul Marcello Mazzoni. L-am rugat să preia din momentul în care se termină premieră cu opera Bărbierul din Sevilla, să preia repetiţiile pentru opereta 'Liliacul'. Vom putea oferi publicului şi colectivului această permiera pe care ne-o dorim, fastuoasă, spectaculoasă, Liliacul, pe 30 decembrie.”
Pe de altă parte, în cadrul conferinţei de presă, ministrul Culturii, Corina Şuteu, a punctat că ministerul acompaniază procesul de reaşezare a Operei si a Operetei: „Ce s-a întâmplat cu ONB este că am găsit o situaţie critică din punctul de vedere al acestei comasări care s-a produc între cele două ansambluri, comasări care nu au fost niciodată operaţională în fond. Un an şi ceva Opera şi Operetă au existat într-o infrastructură juxtapusă. S-a creat o structura suprapusă care n-a avut niciun fel de eficientă (mă refer la actul creativă) şi situaţia sediului.”
De asemenea, Corina Şuteu a adus ciritici fostului ministru al Culturii Ionuţ Vulpescu din guvernarea Victor Ponta pentru neclarităţile cu care se confruntă în prezent Teatrul de Operetă: „Domnul Ministru Ionuţ Vulpescu a comis o eroare. Răspunsurile nu le va da decât o cercetare în această privinţa. Ceea ce mi se pare grav, din punctul meu de vedere, este că situaţia a presupus complicitatea multor factori. Încercăm să rezolvăm acest ghem de complicităţi (…) mică complicitate toxică de fiecare zi. Instanţa va decide în măsură în care va intră pe rol. Suntem blocaţi de o situaţie de ilegalitate care va fi deblocată de instanţa. Acest lucru s-a petrecut sub o proastă guvernanţă, această este un mod greşit de a guverna care a adus Opera şi Operetă în această situaţie.”
Concluzia raportului corpului de control al Guvernului iniţiat în urma anchetei de la teatrul Naţional de Operetă „Ion Dacian” a fost citită de Ministrul Corina Şuteu în cadrul conferinţei de joi: „Până în luna noiembrie 2015 sala de spectacol a fost folosită în contextul în care construcţia nu este finalizată, nu se realizase recepţia la terinarea lucrarileor şi prin umare nu există avize de unere în funcţiune a acesteia conform normelor în rigoare şi nimeni nu poate să o pună în funcţionare atâta vreme cât aceste sume nu sunt justificate prin fostul management al Operei. Ministerul Culturii a plătit dar contractul a fost comandat, iniţiat, realizat intrgral de către Opera şi de către fostul management al Operei Române.”
Nu în ultimul rând, Corina Şuteu a mai spus că în curând, pe site-ul Ministerului Culturii va fi repus raportul Corpului de control al Primului ministru în privinţa Operetei vizând probleme precum clădirea nefinalizată a instituţiei, sume de bani avansate şi nejustificate, funcţionarea instituţiei fără avize: „Cred că s-au comis ilegalităţi care azi sunt în cercetare şi pentru care doar instanţele judecătoreşti se vor putea pronunţă… ce s-a întâmplat cu aceşti bani. Am încercat s-o acompaniem pe directoarea Beatrice Rancea în încercările sale de a găsi o soluţie. Singură modalitate de a regularize situaţia este de a găsi o sală alternative din punct de veder al spaţiului. În privinţa reautonomizarii operetei este propunerea unei OUG prin care să separăm administrativ opera de operetă astfel încât cele două ansambluri să capete o coerenţă administrativă.”, a mai punctat ministrul Culturii.
Citeşte şi: "O scrisoare pierdută", operă de Dan Dediu, revine pe scena Operei Naţionale Bucureşti după o absenţă de patru ani - FOTO
Citeşte şi: INTERVIU - Renato Zanella, coordonatorul trupei de balet de la Opera Naţională Bucureşti: "De când Beatrice Rancea este director, ONB a atins rapid echilibrul, este funcţională" - FOTO, VIDEO
Citeşte şi: Guvernul ar putea să plătească diferenţa de 10 milioane euro pentru opera lui Brâncuşi, Cumintenia Pământului
Citeşte şi: Opera Naţională Bucureşti deschide stagiunea 2016-2017 cu Gala Extraordinară de Operă şi Gala Extraordinară de Balet - FOTO
Citește pe alephnews.ro: Primarul Londrei susține că Trump l-a atacat în mod repetat referitor la etnia şi religia sa
Citește pe www.zf.ro: Piaţa muncii dă în clocot: Încă un domeniu a fost cucerit de inteligenţa artificială
Citește pe www.zf.ro: Black Friday sparge toate recordurile. Sute de milioane de lei până la această oră
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Doi antreprenori români au adus un nou tip de casă în România, model pentru a cărui construcţie sunt necesare doar 30 de zile, iar montajul se realizează într-o singură zi
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Andreeea Bălan, apariție spectaculoasă la Protevelion 2025. Rochia a lăsat la vedere mult
PROSPORT.RO
Ce au făcut copiii cu trupul lui Silviu Prigoană, înainte de înmormântare. I-au respectat o dorință arzătoare
CANCAN.RO
Cine este și cu ce se ocupă Mihaela, văduva lui Silviu Prigoană. Are trei copii și s-a mutat de la Sibiu la București pentru omul de afaceri
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe