- Home
- Cultură-Media
- BUCUREŞTI, (18.09.2013, 16:29)
- Diana Pârvulescu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Corneliu Porumboiu, despre "Metabolism": Am realizat filmul cu un soi de nostalgie pentru peliculă
Filmul "Când se lasă seara peste Bucureşti sau Metabolism", de Corneliu Porumboiu, va avea premiera în cinematografele româneşti vineri, regizorul afirmând că a realizat acest lungmetraj "cu un soi de nostalgie pentru peliculă" şi că şi-a dorit "un tip de oglindă întoarsă".
Urmărește
390 afișări
Corneliu Porumboiu (Imagine: Octav Ganea/Mediafax Foto)
Cel mai recent lungmetraj al lui Corneliu Porumboiu prezintă momente din viaţa unui regizor care lucrează la un film pe peliculă. Paul (Bogdan Dumitrache), regizorul, are o relaţie amoroasă cu Alina (Diana Avrămuţ), o actriţă dintr-un rol secundar. În ziua următoare se vor filma ultimele scene în care apare Alina. Paul se hotărăşte să filmeze o scenă nud cu ea. Se trezeşte de dimineaţă, plin de îndoieli, şi îşi schimbă planurile: în loc să filmeze scena nud, îi spune producătorului (Mihaela Sîrbu) că are o criză de ulcer. Apoi, acesta îşi ia o zi liberă pentru a se întâlni cu Alina. Treptat, filmul se întrepătrunde din ce în ce mai mult cu viaţa reală, iar filmarea ia o turnură neaşteptată.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Începe depunerea jurământului de înstituire a noului Guvern al României
-
Incendiul izbucnit în Dâmboviţa după un accident între 2 cisterne, una încărcată cu GPL, stins / Două cisterne s-au ciocnit pe DN 72, în Dâmboviţa.
-
Zelenski: Dependenţa Slovaciei de reusrsele Rusiei este o mare problemă de securitate pentru Europa
-
Kelemen Hunor: Trebuie stabilit calendarul prezidenţialelor, nu mai târziu de luna aprilie
"Ideea filmului mi-a venit acum trei ani, când a fost depusă o nouă lege a cinematografiei de către domnul Sergiu Nicolaescu, chiar am fost în Camera Deputaţilor pentru o dezbatere în sensul acesta, în care concursul la CNC (Centrul Naţional al Cinematografiei, n.r.) se dădea după un decupaj regizoral şi asta mi-a provocat amintiri din şcoală, în şcoală am trăit un tip de penurie, o anumită limitare şi îmi aduc aminte că la examene mă duceam cu un decupaj regizoral pe care îl făceam acasă singur - şi cam de aici am plecat cu filmul acesta. Filmul conţine un soi de interogare la felul în care eu am început să fac film", a declarat Corneliu Porumboiu, miercuri, într-o conferinţă, după vizionarea de presă care a avut loc la Cinema Elvira Popescu.
Întrebat ce aşteptări are de la acest film, regizorul a spus că, după ce a terminat şi lansat pelicula, el se gândeşte deja la următoarea. "Cred că va avea un traseu la festivaluri, încă nu ştiu dacă va fi şi prin săli de cinema din lumea asta, are câţiva distribuitori. Îşi va face drumul lui, mai lung sau mai scurt, nu ştiu", a mai spus acesta.
Totodată, regizorul a povestit că filmul a avut şapte variante de scenariu înainte de a fi realizat.
Pe de altă parte, Porumboiu a subliniat că a făcut filmul "cu un soi de nostalgie pentru peliculă", dorindu-şi să fie "cumva ca un tip de oglindă întoarsă".
Despre regizorul din film, Porumboiu a afirmat că există puncte comune între el şi acesta. "Există un anumit tip de obsesie a realului, pot fi uneori la repetiţii destul de precis, maniac şi nu duc lipsă de teorii", a afirmat Porumboiu.
El a mai spus că a fost un casting destul de lung. În acest context, actorul Bogdan Dumitrache a povestit că l-a ţinut în aşteptare două luni şi jumătate, iar, după prima lună, i-a spus că "îi place de el, dar că îl preferă pe celălalt". "Una peste alta, cred că asta m-a motivat, a fost un casting lung şi greu. A căutat în mulţi actori, după aceea a rămas cu câteva variante, după ce a hotărât cele două variante, după ce a stabilit cei doi băieţi cu care merge mai departe, a început să caute şi fete", a povestit Dumitrache.
"Din perspectiva personajului, pot să vorbesc despre personaj şi se leagă cumva şi durerile lui Paul cam în acelaşi registru cu filosofiile lui, la sfârşit, când stai să te gândeşti, nu prea mizează nicăieri, este un derizoriu care se întinde peste tot. Eu, personal, l-am văzut ca pe un personaj confuz, într-un moment dificil al existenţei lui, în care nu prea ştie încotro să se ducă, singurul lucru pe care îl are este această relaţie, pe care încearcă să o controleze", a spus Dumitrache despre personajul său.
Actriţa Diana Avrămuţ a povestit că şi în cazul ei castingul a durat două luni şi jumătate. "A fost primul casting pe care l-am făcut pentru un film şi am trecut prin mai multe probe, la fel, iniţial, mi-a zis că sunt eu şi încă o fată. (...) Am fost chemată în repetate rânduri, am trecut printr-un proces foarte complex şi căutări şi am colaborat de fiecare dată când am avut nelămuriri, am întrebat despre ce este vorba, am venit cu propuneri. (...) Am construit împreună pornind de la ideea lui şi după experienţa mea şi a fiecăruia şi cumva totul a fost organic", a povestit Diana Avrămuţ.
Diana Avrămuţ a mai spus că personajul ei se află între două lumi, între două etape, ea fiind deja într-o relaţie amoroasă. "Încearcă şi film, de care nu este foarte sigură, vorbeşte despre un trecut cu nostalgie, vorbeşte despre Franţa, a ajuns în Bucureşti, în prezent este nesigură, în zona asta am căutat. Între două lumi şi cum te descurci", a adăugat aceasta.
Mihaela Sîrbu a spus că Porumboiu "a chinuit-o" la casting doar două zile. "Din punctul meu de vedere, am lucrat foarte bine cu Cornel. (...) La casting înveţi şi textul, şi rolul, ai şi toate variantele, iar apoi filmezi cele 20 de duble şi el să aleagă", a spus Sîrbu.
De asemenea, Mihaela Sîrbu a spus că filmul i se pare foarte amuzant, povestind că, revăzând secvenţa cu Alexandru Papadopol, "a murit de râs", când şi-a dat seama că fiecare cuvânt cade atât de bizar. "Este atâta aer şi atâta importanţă în jurul unei banalităţi şi mie îmi place foarte mult chestia aceasta, absurdă şi amuzantă", a mai spus ea.
Corneliu Porumboiu a mai spus în conferinţa de presă că pelicula a avut iniţial 23-24 de cadre, afirmând că "filmul se naşte la montaj". "Au fost 17 cadre sau 18. Nu mai ştiu. Nu ştiu câte sunt.(...) Nu m-am gândit la cadre, 15, 16, în varianta iniţială de montaj avea vrea 23-24. Dar un film se naşte la montaj", a explicat acesta.
Pe de altă parte, regizorul a spus că el crede că are un public al său, interesat de munca sa.
În timpul filmărilor, lungmetrajul "Când se lasă seara peste Bucureşti sau Metabolism" s-a intitulat "Filmarea", iar apoi "Un interval de 9 minute".
Proiectul "Când se lasă seara peste Bucureşti sau Metabolism" a fost finanţat cu 1.115.000 de lei la concursul organizat de Centrul Naţional al Cinematografiei din România în 2011.
Pelicula "Când se lasă seara peste Bucureşti sau Metabolism" a fost selecţionată în competiţia oficială a Festivalului Internaţional de Film de la Locarno (Elveţia), care s-a desfăşurat în august, precum şi la cea de-a 19-a ediţie a Festivalului de la Sarajevo, care a avut loc în aceeaşi lună. De asemenea, filmul a fost proiectat în secţiunea Contemporary World Cinema de la Festivalul Internaţional de la Toronto, eveniment care s-a desfăşurat în perioada 5 - 15 septembrie.
Imediat după lansarea în cinematografele din România, de vineri, "Când se lasă seara peste Bucureşti sau Metabolism" va fi proiectat în SUA, fiind selecţionat în competiţia oficială a celei de-a 51-a ediţii a Festivalului de Film de la New York, care se va desfăşura în perioada 27 septembrie - 13 octombrie.
Corneliu Porumboiu este unul dintre cei mai importanţi regizori din noua cinematografie românească, alături de nume precum Cristi Puiu, Cristian Mungiu şi Radu Muntean. În 2006, a primit premiul pentru debut Camera d'Or la Festivalul de Film de la Cannes, pentru "A fost sau n-a fost?", o comedie despre cum a fost trăită revoluţia din 1989 într-un oraş de provincie. S-a întors la Cannes, în secţiunea Un Certain Regard, în 2009, cu "Poliţist, adjectiv". Filmul a primit premiul FIPRESCI şi premiul juriului secţiunii Un Certain Regard.
Citește pe alephnews.ro: Protest AUR în plenul reunit al Parlamentului. George Simion: „Simulacru de audieri”
Citește pe www.zf.ro: S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Citește pe www.zf.ro: Cum poate România să ajungă o forţă în regiune şi să lase în urmă toţi vecinii
Citește și: The New York Times: Corneliu Porumboiu, pe lista tinerilor regizori care merită urmăriţi în viitor
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Warren Buffett a spus cândva că o casă poate să fie un coşmar dacă ochii cumpărătorului sunt mai mari decât portofelul său. Totuşi, crede că investiţia sa de 31.500 de dolari este una dintre cele mai bune
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Când a descoperit Mircea Diaconu că suferă de cancer. A ținut totul... Fiica lui rupe tăcerea
CANCAN.RO
Care este orașul din România care oferă 50% reducere la impozitele locale pentru donatorii de sânge
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe