Cotidianul Adevărul va avea un nou concept editorial începând din iunie

Cotidianul Adevărul va avea, începând din luna iunie, un nou concept editorial, care va include ediţii regionale şi metropolitane, o nouă ediţie de weekend, în timp ce Adevărul de seară se va transforma într-un săptămânal plătit, au anunţat reprezentanţii Adevărul Holding, joi, într-o conferinţă de presă.

Urmărește
472 afișări
Imaginea articolului Cotidianul Adevărul va avea un nou concept editorial începând din iunie

Cotidianul Adevărul va avea un nou concept editorial începând din iunie

Grigore Cartianu, redactor-şef al Adevărul, a declarat că noul concept editorial al publicaţiei va miza pe dubla dimensiune "naţional-locală". "Există două pieţe de cititori. Dacă am zice că există patru, nu ar fi adevărat. Oamenii vor să-şi citească ziarul local", a spus Cartianu. "Când oamenii au mai puţini bani, nu îşi permit să cumpere două ziare", a adăugat el, motivând în acest fel dubla dimensiune sub care se relansează cotidianul Adevărul.

Cotidianul Adevărul va avea 12 ediţii locale şi regionale - Transilvania, Banat, Moldova şi Oltenia, precum şi Cluj, Timişoara, Iaşi, Ploieşti, Bucureşti, Braşov, Galaţi-Brăila, Constanţa. Totodată, noul cotidian Adevărul va include zilnic, de luni până vineri, un caiet de 16 pagini locale, inserate în cele 48 de pagini de actualitate naţională şi internaţională.

Pe de altă parte, cotidianul Adevărul de seară se va transforma într-un săptămânal local plătit, sub denumirea de ADS. Publicaţia va apărea în fiecare joi, cu minimum 24 de pagini. Săptămânalul ADS va fi tipărit în 39 de ediţii şi va include mai ales ştiri, interviuri şi reportaje locale şi regionale. De asemenea, nu vor lipsi paginile dedicate programelor TV şi cele de mică publicitate.

Totodată, ediţia de weekend a cotidianului Adevărul - Adevărul weekend - va avea 128 de pagini şi va include ştiri din cele mai diverse domenii, de la sport la utile, de la politică, social, cultură şi educaţie, monden şi informaţii despre casă, decoraţiuni şi grădinărit. Adevărul weekend va apărea pe piaţă sâmbătă dimineaţa.

"Împotriva credinţelor populare, Adevărul de seară nu va dispărea. Scopul acestei conferinţe este de a vă povesti despre planurile noastre şi despre cum evoluează produsele Adevărul Holding. Adevărul de seară a pornit ca un instrument de marketing, pentru a atrage cititori, şi şi-a îndeplinit scopul", a declarat Peter Imre, directorul general Adevărul Holding.

El a subliniat faptul că Adevărul de seară a ajuns într-un punct "în care trebuie să facă un pas înainte". "Nu cred în produse gratuite", a spus Imre, scoţând în evidenţă faptul că Adevărul de seară a ajuns într-un punct al dezvoltării sale în care trebuie să fie un produs plătit. În ceea ce priveşte presa quality, el a precizat că sunt multe ţări din regiunea de sud-est a Europei care nu mai au astfel de ziare, oferind în acest sens exemplul Ungariei şi al Bulgariei. "Nu cred că în România ziarele quality vor dispărea. Cercetările de piaţă spun că trebuie să existe un conţinut local ca ziarele să se vândă", a mai spus Imre.

La rândul său, Dinu Patriciu a declarat că Adevărul de seară a beneficiat de investiţii de 12 milioane de euro pe an - de la data apariţiei -, dar că intenţionează să îşi recupereze această investiţie cât mai curând, cel mai probabil anul viitor.

"Adevărul de seară a fost o investiţie de marketing. Vă daţi seama că nimeni nu investeşte ca să piardă. Adevărul de seară a fost creat pentru a se face o punte între presa locală şi presa centrală. Ne-am asumat această cheltuială pentru a schimba peisajul presei locale. Astăzi a venit momentul să se schimbe", a spus Patriciu.

În ceea ce priveşte Adevărul de weekend, Peter Imre a precizat că formatul acestei publicaţii a fost inspirat de un titlu italian. "Azi, în România, nu există un ziar de wekend. Am studiat modelele din alte ţări şi am constatat că, din punct de vedere al comportamentului consumatorului, suntem asemănători cu Italia şi un ziar de acolo ne-a dat modelul pentru Adevărul de weekend sau Weekend Adevarul", a declarat Imre, precizând că publicaţia va avea 128 de pagini, va apărea sâmbăta dimineaţă, printre domeniile abordate numărându-se grădinăritul, cultura, decoraţiunile interioare şi IT-ul.

Sabin Orcan, redactor-şef ADS, a declarat că ziarele gratuite nu sunt centre de profit, ci de pierderi, cu excepţia reţelei de ziare gratuite Metro, care este foarte veche, dar care nici ea nu are profit peste tot, oferind exemplul Franţei.

El a mai precizat că ADS beneficiază de o reţea de redacţii locale, unde sunt angajaţi 231 de jurnalişti şi se vor face angajări suplimentare.

El a mai precizat că ştirile locale sunt foarte importante pentru orice publicaţie şi că aduc un plus. "Cred în proiectul săptămânalului ADS, care se va axa pe reportaje şi dezvăluiri locale. Era o evoluţie firească, pe o piaţă care s-a schimbat foarte mult în ultimii doi ani", a spus acesta.

Patriciu a declarat la rândul său că Adevărul de weekend va fi un "ziar de weekend ca toate suratele lui din lumea întreagă".

"Perspectiva unui ziar de 120 de pagini îmi dă furnicături, dar nu mă sperie, ci mă încântă", a declarat Cartianu. El a precizat că motivaţia transformării publicaţiei Adevărul de duminică într-una de weekend a avut la bază şi motive care ţin de sistemul de distribuţie. "Duminică, chioşcurile de ziare se închid devreme. De aceea am vrut să ducem ziarul spre sâmbătă", a mai spus acesta.

În ceea ce priveşte Adevărul Europa, Imre a declarat că o redacţie la Bruxelles este foarte importantă pentru orice grup media. "A nu fi interesat de ceea ce e la Bruxelles e ca şi cum cineva ar spune «eu sunt din Tulcea, dar nu mă interesează ce e la Bucureşti». Fără o legătură cu Bruxellesul un grup media nu poate supravieţui", a mai spus Imre.

"Trebuie să spun că sunt foarte mulţumit de investiţia făcută şi am încredere că vom culege roadele în următorii ani, atât investitorii, cât şi angajaţii", a spus Patriciu. El a mai precizat că va susţine Adevărul Holding atât timp cât are un plan business cu şanse de profit.

Patriciu a subliniat că Adevărul Holding este o afacere profitabilă, dar nu din punctul de vedere al contabilităţii româneşti, care consideră cheltuieile de marketing drept pierderi. Din punctul de vedere al acestei contabilităţi româneşti, Patriciu consideră că Adevărul Holding va deveni profitabil în următorul an.

În ceea ce priveşte piaţa media din România, el a spus că există un handicap major pe segmentul presei, constituit de sistemul de distribuţie "Noi dăm produsul unor distribuitori, iar distribuitorii ne dau banii când o da Dumnezeu", a mai spus Patriciu, adăugând că intenţioneaă să schimbe sistemul de distribuţie. "Produsele Adevărul Holding nu vor mai fi prizonierele sistemelor de distribuţie locale care trăiesc din calitatea produselor noastre", a spus acesta.

Dinu Patriciu a declarat, marţi, pentru MEDIAFAX că a vândut participaţia de 99,92% pe care o deţinea ca persoană fizică în cadrul Adevărul Holding către East Europe Media, societate cu răspundere limitată, înregistrată în Olanda, care îi aparţine. Potrivit unei hotărâri din 15 aprilie, publicată marţi în Monitorul Oficial, adunarea generală a asociaţilor SC Adevărul Holding SRL, Dinu Patriciu şi Adevărul Distribuţie SRL, ultima reprezentată legal de către Peter Imre, au aprobat vânzarea şi transferul cu titlu oneros a 39.667.180 părţi sociale, cu o valoare nominală de 10 lei fiecare, deţinute de către Patriciu în cadrul societăţii. În urma tranzacţiei, Adevărul Distribuţie SRL deţine 0,08% din capitalul social al Adevărul Holding.

În conferinţa de joi, Patriciu a declarat că East Europe Media este un holding care va integra toate activităţile din regiunea est-europeană ale sale. El a mai spus că a înfiinţat acest holding tocmai pentru ca activităţile Adevărul Holding să poată să se finanţeze şi de pe alte pieţe. Omul de afaceri a mai spus că nu intenţionează să vândă Adevărul Holding unui trust străin şi vrea să îl listeze la bursă în momentul în care va deveni o afacere profitabilă.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici