- Home
- Cultură-Media
- BUCUREŞTI, (19.10.2009, 17:38)
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Creştere de 11% a veniturilor din publicitate la rate card pentru presa scrisă
Piaţa presei scrise din România a raportat o creştere de 11% a veniturilor din publicitate la rate card obţinute în 2008, comparativ cu 2007, când creşterea a fost de 23% faţă de anul 2006, potrivit Media Fact Book 2009.
Urmărește
184 afișări
Creştere de 11% a veniturilor din publicitate la rate card pentru presa scrisă (Imagine: Catalina Filip/Mediafax Foto)
Astfel, valoarea totală a veniturilor la rate card din publicitate pentru presa scrisă se ridică la aproximativ 424 de milioane de euro, din această sumă 14% fiind barterele media.
Potrivit Media Fact Book, creşterea de 11% a veniturilor din publicitate la rate card în 2008 este o consecinţă, în principal, a creşterii valorii rate card-urilor şi nu este reflectată în cifrele nete.
În ceea ce priveşte segmentele de piaţă, din punctul de vedere al veniturilor la rate card din publicitate, ziarele au atras 53,7% din venituri, comparativ cu 2007, când procentul era de 51,1%, în timp ce piaţa revistelor a ajuns la 46,3%, comparativ cu 2007, când era de 48,9%.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: Știi cum procedezi duminică, pe 24. Te duci la vot și cauți Trump pe buletin. Cu Nicu și Marcel rămâne cum am stabilit
-
Se circulă în condiţii de iarnă pe străzile din mai multe judeţe. Recomandările poliţiştilor
-
Ciolacu a discutat din nou cu Trump, împreună cu Viktor Orban. Ce spune despre intrarea României în programul Visa Waiver
-
Donald Trusk avertizează că ameninţarea unui război global este „serioasă şi reală”
"În final, în ciuda aspectelor negative raportate la diferite niveluri, situaţia de pe piaţa de presă scrisă este un test de rezistenţă, eficienţă şi fezabilitate", se arată în Media Fact Book.
Pe de altă parte, în 2008, publisheri cu o cotă de piaţă mai mică de 1% au reprezentat 22,8% din piaţa totală de publicitate, în scădere cu 20% faţă de 2007. Cota acestora pe piaţă, în primul semestru din 2009, a scăzut la 21,5%.
În 2008, în rândul publisherilor cu o cotă de piaţă de peste 10% din veniturile din publicitate se situează Publimedia Internaţional (13,7%), Caţavencu (13,1%) şi Ringier România (11,1%), care se afla pe poziţia de lider în 2007.
Primele 10 segmente de piaţă cu cele mai mari investiţii în media în 2008 reprezintă 42% din totalul veniturilor atrase de print. Astfel, bugetele cele mai mari de publicitate atrase de presa scrisă au venit din sectoarele auto, imobiliare şi construcţii, telecomunicaţii mobile, bănci şi asigurări, magazine, centre comerciale şi supermarket-uri, partide politice, restaurante, cafenele şi fast food-uri, guvern şi municipalitate, produse de îngrijire şi centre de sănătate.
În ceea ce priveşte barterele media, valoarea totală a rate card-urilor a fost de circa 60 de milioane de euro, în creştere cu 5% comparativ cu 2007. Din totalul veniturilor din bartere media, 51% reprezintă bartere cu alte publicaţii, în creştere uşoară comparativ cu 47% în 2007.
Potrivit Media Fact Book, în topul publicaţiilor cu cele mai mari venituri din publicitate la rate card obţinute în 2008 se situează ghidul de timp liber 24 Fun (21,18 milioane de euro), urmat de Gazeta Sporturilor (11,19 milioane de euro), Şapte Seri (10,9 milioane de euro), Ziarul Financiar (10,89 milioane de euro) şi Jurnalul Naţional (9,6 milioane de euro).
În clasament urmează Libertatea (8 milioane de euro), Pro Sport (6,8 milioane de euro), Evenimentul zilei (6,5 milioane de euro), Cosmopolitan (5,1 milioane de euro), Business Standard (5 milioane de euro), Adevărul (4,8 milioane de euro), Capital (4,7 milioane de euro), Ziarul de Vrancea (4,7 milioane de euro), Cotidianul (4,5 milioane de euro), Monitorul de Vrancea (4,2 milioane de euro), ProTV Magazin (4,18 milioane de euro), Elle (4,15 milioane de euro), România liberă (4 milioane de euro), Click! (3,87 milioane de euro) şi Tabu (3,6 milioane de euro).
Clasamentul rămâne neschimbat şi pentru prima jumătate a lui 2009, dar veniturile la rate card obţinute din publicitate în rândul publicaţiilor scade cu circa 64%, comparativ cu aceeaşi perioadă a lui 2008.
În 2008, pe lângă investiţiile online, care au fost din ce în ce mai mari, ca modalitate de aliniere la noile realităţii ale pieţei, se observă în rândul publisherilor şi dezvoltarea unor strategii de adaptare şi supravieţuire în faţa crizei economice generale.
Printre aceste strategii se numără scăderea frecvenţei de apariţie a publicaţiilor, pentru reducerea costurilor editoriale şi de producţie, proiecte de publicitate creative, conţinut orientat spre oferirea unor sfaturi practice cititorilor, dar şi preţuri mai bune pentru publicitate.
De asemenea, în 2008, mai mulţi publisheri au decis închiderea unor publicaţii, în timp ce alţii, dimpotrivă, au văzut o oportunitate în lansarea unora noi.
Astfel, Burda a relansat ca lunar revista Cool Girl, a închis, la începutul lui 2009, revista Quattroruote şi, din decembrie 2008, a unit revistele Perfect pentru Casa mea şi Locuinţa mea.
Pe de altă parte, Publimedia Internaţional a relansat, în ianuarie 2009, revista Target sub denumirea DA Premium, cu apariţie lunară şi distribuţie împreună cu Ziarul Financiar, în timp ce Time Out a fost transformat din săptămânal în lunar. De asemenea, publicaţiile Descoperă şi Bănăţeanul au trecut exclusiv pe online din ianuarie 2009, aceeaşi strategie fiind urmată, din iunie 2009, şi de publicaţiile Hunedoreanul, Bihoreanul, Ieşeanul şi Clujeanul.
Pe de altă parte, Ringier România a lansat revista săptămânală Diva în octombrie 2008, titlul fiind transformat în bilunar în martie 2009. De asemenea, în februarie 2009, compania a decis închiderea gratuitului Compact.
Pe de altă parte, Burda România a mai închis revistele Computer Bild şi Vacanţa ta Perfectă în ianuarie 2008 şi a lansat, în octombrie 2008, revista Autobild.
De asemenea, publisherul Liberis a lansat revista GQ în decembrie 2008.
Trustul de presă Adevărul Holding a lansat, în 2008, numeroase extensii de brand pentru publicaţiile sale, cum ar fi Adevărul 500 Miliardari, Adevărul de sănătate, Adevărul de seară, Click pentru Femei, Click Poftă Bună şi Click Sănătate. De asemenea, în martie 2009, Adevărul Holding a lansat revista Forbes România.
Totodată, pe piaţa media a fost lansată, în decembrie 2008, revista Max.
Potrivit reprezentanţilor Initiative, care au publicat studiul Media Fact Book, se va observa în continuare o scădere a bugetelor atrase din publicitate, publisherii urmând să-şi reorganizeze activităţile prin reduceri de costuri de producţie şi editoriale. Totodată, se estimează o reorientare din ce în ce mai puternică către online.
Studiul Media Fact Book 2009 a fost lansat luni, într-o conferinţă de presă organizată de agenţia Initiative România.
Conform studiului, valoarea pieţei de media din România va ajunge la circa 350 de milioane de euro până la sfârşitul anului.
Citește pe alephnews.ro: Donald Tusk, premierul Poloniei, avertizează că amenințarea unui Al Treilea Război Mondial este „serioasă și reală”
Citește pe www.zf.ro: Germania, prinsă în mijlocul unui război care riscă să arunce toată Europa în haos: Cancelarul german Olaf Scholz este presat să trimită rachete cu rază lungă de acţiune în Ucraina
Citește pe www.zf.ro: Black Friday-ul care sparge toate recordurile. Cum s-a ajuns aici
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Intră România în Schengen din ianuarie? Momentul decisiv ar putea fi reprezentat de discuția de la Budapesta
Germania, prinsă în mijlocul unui război care riscă să arunce toată Europa în haos: Cancelarul german Olaf Scholz este presat să trimită rachete cu rază lungă de acţiune în Ucraina
Cine este antreprenoarea care a revoluţionat industria textilă cu afacerea sa? Ea a renunţat la jobul pe care il avea, pentru a se implica într-un proiect pe care îl creştea de mai multă vreme
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Vedeta din filmele pentru adulți s-a cuplat cu un milionar controversat din fotbal
PROSPORT.RO
Cu ce condiție i-ar fi lăsat Adriana Bahmuțeanu pe băieții ei în vila lui Silviu Prigoană: 'Eram DISPUSĂ!'
CANCAN.RO
Cod roșu de viscol și ninsori abundente în România, emis de meteorologii de la Severe Weather Alert
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe