Potrivit estimărilor Media Fact Book, în 2008, investiţiile nete în publicitatea radio au crescut cu 16% faţă de 2007 (ceea ce înseamnă 6% din totalul pieţei de publicitate media), ajungând la 35 milioane de euro, în timp ce investiţiile brute în publicitatea radio au crescut cu 21%, la 110 milioane de euro.
La fel ca în 2007, Kiss FM a continuat să fie şi anul trecut radioul care a atras cele mai mari bugete de publicitate (30%), urmat de Radio 21 (22%) şi Europa FM (20%).
Topul radiourilor care au atras cele mai mari bugete de publicitate în 2008 este format din: Kiss FM (32,7 milioane de euro), Radio 21 (23,6 milioane de euro), Europa FM (21,6 milioane de euro), Pro FM (11,04 milioane de euro), Guerrilla (6,3 milioane de euro), Radio România Actualităţi (5,2 milioane de euro), Magic FM (4,4 milioane de euro), Info Pro (3,5 milioane de euro), Radio ZU (546.000 euro) şi Gold FM (250.000 euro).
Cei care au investit cel mai mult în publicitate radio anul trecut au fost companiile auto, retailerii, operatorii de telefonie mobilă şi companiile din domeniul serviciilor bancare şi asigurărilor.
În 2008, principalele reţele de radio au încercat să-şi consolideze poziţia, să-şi dezvolte reţelele şi să atragă audienţa, precizează Media Fact Book.
Astfel, societăţile SBS Broadcasting Media şi Radio XXI continuă să fie cei mai importanţi jucători de pe piaţa radio din România. Totodată, în septembrie 2008, trustul media Intact a lansat Radio ZU, care a schimbat topul audienţelor, devenind cel mai ascultat post de radio în Bucureşti, în 2009. Pe de altă parte, trustul Realitatea-Caţavencu, care deţine Radio Guerrilla şi Realitatea FM, a lansat în octombrie 2008 Gold FM, renunţând la Radio Total.
Totodată, Media Fact Book estimează, pentru 2009, o scădere a bugetelor de publicitate radio cu 30%.
Astfel, în perioada ianuarie – iunie 2009, veniturile brute din publicitatea radio au scăzut cu 17%, de la 53,6 milioane de euro la 44,4 milioane de euro. În prima jumătate a anului 2009, staţiile de radio cu cel mai mare volum al încasărilor din publicitate au fost Kiss FM (31%), Radio 21 (18%) şi Europa FM (17%), în timp ce Radio ZU a atras 8% din bugetele de publicitate radio.
De asemenea, potrivit Media Fact Book, trendul descrescător în privinţa încasărilor din publicitate se resimte la nivelul tuturor posturilor de radio: Kiss FM (-17%), Radio 21 (-34%), Europa FM (-30%), Radio România Actualităţi (-43%), Pro FM (-18%), Guerrilla (-19%), Info Pro (-24%).
Studiul Media Fact Book 2009, lansat luni într-o conferinţă de presă organizată de agenţia Initiative România, estimează că valoarea pieţei de media din România va ajunge la circa 350 de milioane de euro până la sfârşitul anului.