Cum arată logourile cu oi folosite în România şi cine sunt cei care le deţin. Simbolul, ales de producători de siropuri de plante şi o stână de pe Transalpina. Brandurile de ţară care conţin animale

Cel puţin trei firme din România folosesc ca ilustraţie o oaie pentru a reprezenta activitatea pe care o desfăşoară, aşa cum este cazul unei stâne sau, tot din raţiuni comerciale, utilizează această imagine pentru produsul lor. Ministrul Turismului Mircea Dobre a menţionat ieri că nu înţelege de ce este luată în derâdere propunerea sa, deoarece şi alte ţări folosesc astfel de simboluri. „Franţa are cocoşul galic, avem Olanda cu vaca şi Spania care are taurul. Eu nu pot să vorbesc despre un simbol cum este Mioriţa?” se întreabă ministrul.

Urmărește
1352 afișări
Imaginea articolului Cum arată logourile cu oi folosite în România şi cine sunt cei care le deţin. Simbolul, ales de producători de siropuri de plante şi o stână de pe Transalpina. Brandurile de ţară care conţin animale

Cum arată logourile cu oi folosite în România şi cine le deţin. Printre cei care şi-au ales acest simbol: producători de siropuri de planteşi o stână de pe Transalpina. Brandurile de ţară care conţin animale

Mircea Dobre, ministrul Turismului, a deschis subiectul despre "felul în care să ne folosim de simbolurile nationale cum este Miorita, de care am si zis ca e simbol national, să ne folosim de legendele Romaniei, pe care le avem din trecut si pana in prezent... Sa schimbăm putin strategia".

Apoi, ministrul Agricultorii a ridicat oaia la rang de monument. Petre Daea, ministrul Agriculturii: "Oaia este o statuie vie. Cu oaia am descoperit frumusetile naturii. O idee frumoasa si as spune ca sunt incantat de propunerea ministrului pentru ca frunze sunt peste tot, dar oi ca in Romania nicaieri. Cu oaia am innobilat muntele, cu oaia am hranit si am imbracat generatii."

Din cercetările noastre, există cel puţin trei logouri pe care companii sau societăţi comerciale din România, le folosesc pentru a-şi promova afacerea sau produsul.  

O oaie este sigla folosită de "GREEN SHEEP",  o companie din Austria Inferioara, specializată pe productia de siropuri din plante si flori şi care îşi vinde produsele pe piaţa din România. Sigla foloseste chiar culorile pe care le are şi România în brandul de ţară. Potrivit site-ului, comercializarea se face in retelele de comert cu produse bio, in magazine cu hrana alternativa, in florarii, lanturi comerciale alimentare, dar si online. 

 

Modele agricole sustenabile pentru zona montană a României (2014 – 2016), un proiect co-finantat printr-un grant din partea Elvetiei, este un alt exemplu de utilizare a animalului mioritic în logoul unui proiect.

Obiectivul pe care şi l-a propus proiectul este "Imbunatatirea managementului in ceea ce priveste păşunatul", precum şi realizarea unui număr de 6 modele de stâni moderne 

 

 

O oaie este simbolul evident al unei stâne, care deţine şi un restaurant tradiţional cu mâncăruri cu specific ciobănesc. "Stâna Ştefanu" se afla pe Transalpina, la poalele vârfului Ştefanu, in apropiere de Obârşia Lotrului. 

O oaie stilizată, cu ochelari de soare, este logoul unui "loc primitor cu oameni faini si muzica buna".  Black Sheep Bar este o cafenea din Cluj care foloseşte mioriţa ca simbol. 

Turismul este tema căreia i se subscrie brandul de ţară pe care îl folosesc majoritatea ţărilor din lume. Mai mult sau mai puţin, aceste logouri se aseamănă între ele, au o paletă de culori destul de redusă şi cu o grafica stilizată care menţionează adesea numele statului, însoţit de un element reprezentativ pentru ţară. 

Singurele branduri de ţară care conţin animale sunt Australia, care are reprezentat un cangur, dar şi Filipine care are o mică maimuţă, tarsier, care trăieşte pe insulă. 

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici