- Home
- Cultură-Media
- BUCUREŞTI, (16.10.2012, 14:23)
- Oana Ghita ,
Daniel McCoy sau cum a ajuns un tânăr stagiar de la NASA să creeze animaţii pentru Pixar
Animatorul Daniel McCoy - invitat al Anim'est 2012 - a povestit pentru MEDIAFAX despre cum, în urma unor stagii de pregătire la NASA, a ajuns să lucreze la Pixar, despre cum a creat mâncarea din celebrul film "Ratatouille", dar şi despre personajul preferat, monstrul Sullivan din "Monsters, Inc."
Urmărește
168 afișări
Daniel McCoy (Imagine: www.animest.ro)
Animatorul Daniel McCoy a fost invitat al Festivalului Anim'est (5 - 14 octombrie) din Capitală şi a vorbit pentru MEDIAFAX despre modul în care Pixar, iniţial o firmă care se ocupa în principal de producerea de software, a devenit lider în ceea ce priveşte animaţiile. McCoy a povestit şi despre cum a creat mâncarea din filmul "Ratatouille" şi a mărturisit că personajul său preferat este monstrul blănos şi iubitor de copii din "Compania Monştrilor/ Monsters, Inc.".
Astfel, animatorul a spus că a ajuns la Pixar după ce, iniţial, a ales să lucreze la NASA şi alte câteva companii de software.
"Mi-am început cariera în calitate de intern la NASA. Am mai lucrat la câteva firme din Silicon Valley. De fapt, am dat în 1986 un interviu la Pixar, dar nu m-am dus la ei. Am acceptat altă ofertă. După câţiva ani, m-am gândit că lucrurile acestea nu erau ce îmi doream, aşa că m-am întors. Am ţinut legătura cu ei. Iniţial, am fost angajat să lucrez cu software-ul lor. Mă ocupam de RenderMan (un plug-in compatibil cu cele mai importante platforme software de animaţie 3D, n.r.)", a povestit McCoy pentru MEDIAFAX, adăugând că a început să îşi dezvolte calităţile artistice atunci când a trebuit să lucreze cu fotografiile.
ULTIMELE ȘTIRI
-
TU l-ai vota pe Donald Trump, dacă ar candida la Președinția României? VOTEAZĂ AICI / Sondaj Aleph News – Mediafax – Ziarul Financiar
-
Exportul de arme ruseşti s-a prăbuşit cu 92% în anul 2024, a scăzut de 14 ori faţă de 2021, la sub 1 miliard de euro. Paradoxal, România a ajuns Rusia la exportul de arme
-
Germania ar fi dispusă să trimită trupe de menţinere a păcii în Ucraina: „Suntem cel mai mare partener NATO din Europa”
-
Şeful gigantului grup austriac de construcţii Strabag, prezent şi în România, „a murit brusc şi neaşteptat” la vârsta de 44 de ani
De altfel, mulţi dintre cei care se ocupau la Pixar de software s-au îndreptat ulterior către domenii artistice, implicându-se în realizarea de animaţii.
McCoy a mai povestit că Pixar a început să se îndrepte spre animaţie în anii 1990, când a realizat mai multe reclame, iar primul film produs de el a fost "Geri's Game", un scurtmetraj emoţionant în care personajul principal este un bătrânel care joacă şah. "Am modelat tabla de şah şi parcul în care juca şah Geri", a spus acesta.
Animatorul s-a ocupat, de asemenea, pentru foarte multe animaţii, de ceea ce se numeşte "shading", un proces prin care obiectelor li se dă textură şi volum. Astfel, el a povestit că, pentru a obţine textura potrivită pentru mâncarea din "Ratatouille", unii membri ai echipei au studiat cu bucătari faimoşi, în capitala Franţei, considerată punctul zero al gastronomiei mondiale.
"Nu am intrat în echipă destul de devreme să călătoresc la Paris", a glumit McCoy. "Cu mâncarea este greu, pentru că oamenii sunt construiţi în aşa fel încât detectează dacă mâncarea arată sau nu delicios. Am mai făcut mâncare în filmele noastre. De exemplu, în «Incredibilii/ The Incredibles», familia ia cina. Dacă te uiţi de aproape, mâncarea aia nu este cine ştie ce, dar nu ea era subiectul. Dar în «Ratatouille» lumea se uita la mâncare, iar mâncarea trebuia să arate delicios. Am zis: «Uau, nu am mai făcut ceva de genul acesta până acum». A trebuit, practic, să facem mâncarea să arate vie. De cele mai multe ori, ţi se spune să faci ceva să arate frumos, dar rareori ţi se cere să faci ceva să arate «mai delicios»", spune animatorul.
Pentru "Deasupra tuturor/ Up", primul film de animaţie care a fost proiectat în deschiderea Festivalului de la Cannes (în 2009), McCoy a realizat lumina. "Cred că sunt creditat ca «illumination engineer»", spune acesta.
"Instrumentele de iluminare erau cele folosite pentru «Wall-E», dar voiam să facem altceva, aşa că rolul meu a fost foarte tehnic", a adăugat animatorul.
Iar, pentru că Pixar are o echipă foarte mare, lucrurile trebuie împărţite. McCoy a povestit că, pentru crearea unei poveşti, elementele trec mai întâi prin departamentul care se ocupă de conceperea poveştii, existând şi un departament care se ocupă de crearea personajelor, unul care se ocupă de decoruri şi, în cele din urmă, departamentul de animaţie. Până ajunge la departamentul de animaţie, un personaj principal este lucrat şi modificat timp de aproape un an.
Personajul cel mai drag al lui McCoy rămâne, până în momentul acesta, monstrul Sullivan din "Monsters, Inc.". "Sullivan este o ocazie minunată pentru un animator, are expresii faciale diverse şi este foarte înduioşător atunci când are grijă de o fetiţă", a spus animatorul, care s-a ocupat de crearea mediului în care Sullivan îşi trăieşte aventurile.
McCoy a mai lucrat pentru filme precum "Aventuri la firul ierbii/ A Bug's Life", "Povestea jucăriilor 2/ Toy Story 2", "În căutarea lui Nemo/ Finding Nemo"şi "Povestea jucăriilor 3/ Toy Story 3".
Recent, animatorul a fost numit regizor tehnic pentru "La Luna", scurtmetrajul nominalizat anul acesta la Oscar. Pelicula prezintă prima zi de muncă a unui băieţel. Alături de tatăl şi bunicul său, micuţul pleacă într-o aventură nocturnă pe mare, într-o barcă. Iniţiat simbolic în lumea masculină prin oferirea unei şepci, acesta îşi dă seamna că lucrurile sunt mai complicate decât îşi imagina.
În prezent, Daniel McCoy lucrează la continuarea aventurilor îndrăgitelor personaje din "Monsters, Inc." şi "Finding Nemo". Cele două pelicule vor fi lansate în format 3D în iunie 2013, respectiv 2016.
Pixar Animation Studios este una dintre cele mai importante case de producţie cinematografice specializate în "computer generated imagery" (CGI), animaţie digitală computerizată. Recompensat cu numeroase premii şi specializat în tehnologii grafice inovative, studioul de animaţie Pixar a creat software-ul RenderMan, folosit pentru redarea imaginilor hiperrealiste şi de înaltă calitate. Unul dintre obiectivele companiei este dezvoltarea poveştilor emoţionante prin intermediul caracterelor memorabile, astfel încât întreaga audienţă să se regăsească în scenariu.
Citește pe alephnews.ro: STUDIU. Dispozitivele erotice smart sunt vulnerabile la atacuri cibernetice
Citește pe www.zf.ro: Surpriză la început de an: FMI a schimbat şeful pentru România şi descinde la Bucureşti la începutul lunii februarie să se întâlnească cu Guvernul şi BNR pentru a ”analiza evoluţiile economice şi financiare recente”
Citește pe www.zf.ro: Unul dintre cele mai vechi business-uri din lume. În România, companiile se bat să câştige loc
Citește și: Trofeul Anim’est merge în Belgia
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Surpriză la început de an: FMI a schimbat şeful pentru România şi descinde la Bucureşti la începutul lunii februarie să se întâlnească cu Guvernul şi BNR pentru a ”analiza evoluţiile economice şi financiare recente”
A doua cea mai mare metropola a lumii riscă să dispară sub ape, iar soarta mega-oraşului atârnă în mâinile unui miliardar
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Prezentatoarea știrilor și iubita ei cântăreață, imagini îndrăznețe din vacanța romantică din Costa Rica
PROSPORT.RO
Tabel pentru bărbați și femei | Pe ce dată ieși la PENSIE, în funcție de luna și de anul nașterii
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe