„Decapotabile în România” realizată de Top Gear, difuzată la BBC

Publicat: 13 11. 2009, 12:35
Actualizat: 06 11. 2012, 09:34

Astfel, Clarkson a filmat într-un Aston Martin DBS Volante, Hammond într-un Ferrari California şi James, într-un Lamborghini Gallardo Spider. Totul începe la Mamaia, locul unde englezii observă cu stupoare că maşinile lor scumpe abia fac faţă „salonului auto” de pe străzile pline de „playboy ruşi”.

Mai departe, traseul îi duce pe prezentatori la Bucureşti. Chiar dacă traficul îi dă peste cap, englezii uită toate problemele când observă că au acces liber în tunelurile de sub Casa Poporului, unde îşi fac de cap cu maşinile.

După alte câteva aventuri prin România rurală, cei trei ajung pe Transfăgărăşan, unde li se confirmă că drumul este o suită de curbe periculoase printr-un peisaj de vis. La final, Clarkson l-a descris ca „cel mai bun drum pe care am condus vreodata”. Hammond a remarcat că „pilotul de pe elicopter care ne-a ţinut echipa de filmare în aer a fost incredibil – am şi eu licenţă de pilot, dar mie îmi place să zbor cu elicopterul deasupra liniilor de telegraf”. Iar James May, cel mai liniştit dintre cei trei, a rămas cu gândul la Dacia Sandero, maşina pe care a apreciat-o în multe ştiri de-a lungul emisiunii şi care, aici în Romania, s-a constituit într-un episod extrem de interesant din viaţa lui.

Top Gear a ajuns cea mai cunoscută revistă auto din lume cu ajutorul show-ului TV cu acelaşi nume, care raportează ca audienţă 1 miliard de telespectatori, fiind a doua cea mai urmărită emisiune din lume, după „Oprah”. Emisiunea „Top Gear” atinge un public din peste 94 de ţări şi rămâne fidelă conceptului de a face maşinile distractive.