„Avem nevoie de o întărire a mecanismelor anti-piraterie şi avem nevoie ca guvernele să colaboreze cu noi. Nu e nicio diferenţă între a descărca conţinuturi şi a fura dintr-un magazin o cutie de Pringles sau o poşetă. Este o condiţie de bază pentru investiţii şi dezvoltare economică şi ar trebuie să se aplice aceleaşi legi pentru orice tip de proprietate, fie că este o casă, fie că e un film”, a declarat James Murdoch, în cadrul unui discurs susţinut la summitul media de la Abu Dhabi.
„Există ideea că este un nou tip de consumator şi trebuie să fii prietenos cu el, când el fură lucruri. Nu. Ar trebui să fie aceleaşi sancţiuni ca şi pentru alte tipuri de proprietăţi. Conţinuturile nu sunt altceva. Nu sunt copii nebuni. Nu trebuie pedepsiţi”, a mai spus el.
Declaraţiile vehemente ale lui James Murdoch, despre care se crede că va fi succesorul tatălui său, Rupert Murdoch, la conducerea imperiului media News Corporation, au stârnit aplauzele executivilor care au participat la summit.
Totuşi, Maurice Levy, CEO al grupului francez de advertising Publicis, a vorbit pe un alt ton despre acelaşi subiect al pirateriei. „Nepotul meu nu crede că fură”, a spus Levy.
La fel ca şi tatăl său, James Murdoch a reiterat ameninţările la adresa platformelor agregatoare de ştiri, precum Google, precizând că ar putea înainta mai multe acţiuni în instanţă pentru a-şi proteja drepturile de autor.
„Suntem foarte atenţi să ne protejăm legal drepturile. Dacă sunt undeva fonduri blocate, atunci ele sunt blocate în metode ineficiente de distribuţie. Google şi Yahoo indexează materiale aflate sub protecţia drepturilor de autor şi fură fragmente din ele şi fac bani din asta. Am putea să le retragem accesul la aceste lucruri. Sau poate nu”, a mai spus James Murdoch.