Prima pagină » Cultură-Media » Difuzarea pe TV a spoturilor publicitare pentru Urinal Akut şi Neolin, interzisă de CNA

Difuzarea pe TV a spoturilor publicitare pentru Urinal Akut şi Neolin, interzisă de CNA

Spoturile publicitare pentru produsele Urinal Akut şi Neolin au fost interzise de la difuzarea pe posturile de televiziune, printr-o decizie luată joi de Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA).
19 mai 2011, 15:04, Cultură-Media

Potrivit CNA, textul care a apărut pe ecran în cadrul spotului Urinal Akut a fost ilizibil şi a stat prea puţin timp pe ecran, publicul neputând astfel să îl citească.

Astfel, CNA a considerat că spotul Urinal Akut încalcă articolul 94 din Codul de reglementare a conţinutului audiovizual, potrivit căruia „În scopul unei informări corecte, orice informaţie sau avertizare conţinută într-o comunicare comercială audiovizuală se difuzează astfel încât aceasta să fie clar percepută de public, în special prin asigurarea următoarelor măsuri: a) să fie prezentată static, lizibil şi pe o durată suficientă, în cazul informaţiei difuzate sub formă de videotext; dimensiunea caracterelor trebuie să fie de minimum 17 puncte în format SD, definiţie standard, respectiv 32 în format HD, înaltă definiţie; b) să fie redată la viteză normală de citire”.

Pe de altă parte, avertizarea „Acesta este un supliment alimentar. Citiţi cu atenţie prospectul/informaţiile de pe ambalaj” din spotul pentru produsul Neolin a fost citită prea rapid, fapt care împiedică înţelegerea textului de către telespectatori, potrivit CNA.

Astfel, spotul Neolin a încălcat articolul 131 din Codul audiovizualului, potrivit căruia „(1) Publicitatea şi teleshoppingul la suplimentele alimentare vor include în mod obligatoriu avertizarea: „Acesta este un supliment alimentar. Citiţi cu atenţie prospectul/informaţiile de pe ambalaj”. (2) Durata avertizării menţionate la alin. (1) va fi de minimum 3 secunde şi aceasta va fi difuzată la sfârşitul spotului publicitar; pe posturile de televiziune avertizarea va fi prezentată atât sonor, cât şi vizual. (3) În cazul reminderului, textul precizat la alin. (1) va fi prezentat pe parcursul difuzării spotului publicitar, în condiţii care să asigure o percepţie clară a mesajului, conform dispoziţiilor art. 94”.

CNA a decis să aplice decizii de intrare în legalitate a spoturilor publicitare pentru produsele Urinal Akut şi Neolin, fapt care presupune că respectivele clipuri nu mai pot fi difuzate până nu vor fi modificate astfel încât să respecte prevederile legislaţiei auduovizuale.